درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 خرداد 1403 - 16:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟
  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند
  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت
  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2488صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 11 بهمن 1391 - 22:48
خواندن سرخط خبرها، نخستین لحظه برقراری ارتباط میان گوینده و مخاطب است.
  

 خواندن سرخط خبرها در تلویزیون

شارا،حسن عابدینی کارشناس رسانه - خواندن سرخط خبرها، نخستین لحظه برقراری ارتباط میان گوینده و مخاطب است. سرخط خبرها در بسیاری از شبکه های تلویزیونی صرفا روی تصاویر خوانده می شود. شبکه های تلویزیونی معمولا از قاعده سه سرخط " هدلاین " استفاده می کنند.

هر سرخط در شبکه های تلویزیونی حدود 7 تا 10 ثانیه است. سرخط های دو جمله یی یا دو شبه جمله یی هم اکنون رواج بیشتری دارد. سرخط ها باید به رویداد در حال وقوع یا تحولات در آینده نزدیک دلالت داشته باشد. ضرباهنگ عناوین معمولا هم در روایت و هم در خواندن تندتر از حد معمول است.

سرخط در تلویزیون با بهره گیری از چهار شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرد:

نخست: تصویر مناسب،

دوم: متن حک شده روی صفحه تلویزیون،

سوم: متنی که گوینده قرائت می کند

و چهارم: هم لحن و ضرباهنگ صدای گوینده که متن سرخط را می خواند.

لحن گوینده ها در حوزه تلویزیون معمولا به سه دسته تقسیم می شود که لحن قرائت گونه (read delivery)،‌ تشدید کلمات (word punching) و بیان اوایی (vocal delivery) در آن زمره است. بیان بریده بریده (sing – song ) و قصه شب گونه (bed time story) هم در این چارچوب می گنجد.

به هر صورت برخی بررسی ها در مخاطبان غربی حکایت از آن دارد که 28 درصد پیام هر روایتی در خبر تلویزیونی از طریق لحن صدا و نگرش فرد ناشی می شود، 55درصد هم از طریق حرکت سر و دست ها و میمیک صورت (body language) و فقط 7 درصد از طریق کلمات منتقل می شود. سایر عوامل هم در این زمینه موثر است. طبعا این موضوع برای همه اقشار در همه جوامع و فرهنگ ها یکسان نیست.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  میدیاکراسی: بررسی ابعاد مختلف: بررسی ابعاد مختلف


  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه


  من ویژگی جدید بینایی چت‌جی‌پی‌تی را با 7 فرمان آزمایش کردم - نتیجه شگفت‌انگیز است!


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  از شمار دو چشم یک تن کم


  یاهو تیم ارتباطات خود را تقویت می‌کند


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد