درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 10:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2488صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 13 بهمن 1391 - 10:12
خواندن سرخط خبرها، نخستین لحظه برقراری ارتباط میان گوینده و مخاطب است.
  

 خواندن سرخط خبرها در تلویزیون

شارا،حسن عابدینی کارشناس رسانه - خواندن سرخط خبرها، نخستین لحظه برقراری ارتباط میان گوینده و مخاطب است. سرخط خبرها در بسیاری از شبکه های تلویزیونی صرفا روی تصاویر خوانده می شود. شبکه های تلویزیونی معمولا از قاعده سه سرخط " هدلاین " استفاده می کنند.

هر سرخط در شبکه های تلویزیونی حدود 7 تا 10 ثانیه است. سرخط های دو جمله یی یا دو شبه جمله یی هم اکنون رواج بیشتری دارد. سرخط ها باید به رویداد در حال وقوع یا تحولات در آینده نزدیک دلالت داشته باشد. ضرباهنگ عناوین معمولا هم در روایت و هم در خواندن تندتر از حد معمول است.

سرخط در تلویزیون با بهره گیری از چهار شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرد:

نخست: تصویر مناسب،

دوم: متن حک شده روی صفحه تلویزیون،

سوم: متنی که گوینده قرائت می کند

و چهارم: هم لحن و ضرباهنگ صدای گوینده که متن سرخط را می خواند.

لحن گوینده ها در حوزه تلویزیون معمولا به سه دسته تقسیم می شود که لحن قرائت گونه (read delivery)،‌ تشدید کلمات (word punching) و بیان اوایی (vocal delivery) در آن زمره است. بیان بریده بریده (sing – song ) و قصه شب گونه (bed time story) هم در این چارچوب می گنجد.

به هر صورت برخی بررسی ها در مخاطبان غربی حکایت از آن دارد که 28 درصد پیام هر روایتی در خبر تلویزیونی از طریق لحن صدا و نگرش فرد ناشی می شود، 55درصد هم از طریق حرکت سر و دست ها و میمیک صورت (body language) و فقط 7 درصد از طریق کلمات منتقل می شود. سایر عوامل هم در این زمینه موثر است. طبعا این موضوع برای همه اقشار در همه جوامع و فرهنگ ها یکسان نیست.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد