درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 16:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24859صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 30 تیر 1395 - 10:21
مدیر امور روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بانک آینده:
زیربنای «اقتصاد مقاومتی»، فرهنگ‌سازی است و «روابط‌عمومی‌ها»؛ حلقه اتصال این دو مقوله
«اقتصاد مقاومتی»، به‌معنای اقتصاد خودکفا، مولد، مستقل و شکوفایی است که قادر باشد، در برابر تمامی فشارها، مقاومت کرده و از بنیان‌های جامعه محافظت نماید. از این‌رو، مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را باید در «خودباوری» و «اعتماد» جامعه جست‌وجو نمود؛ چرا که تا زمانی که جامعه از نظر فکری و فرهنگی به این مرحله از رشد و بالندگی نرسد که «ما می‌توانیم»، هرگز به چنین اقتصادی دست نخواهیم یافت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکتر محمود ترابیان مدیر امور روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بانک آینده :«اقتصاد مقاومتی»، به‌معنای اقتصاد خودکفا، مولد، مستقل و شکوفایی است که قادر باشد، در برابر تمامی فشارها، مقاومت کرده و از بنیان‌های جامعه محافظت نماید. از این‌رو، مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را باید در «خودباوری» و «اعتماد» جامعه جست‌وجو نمود؛ چرا که تا زمانی که جامعه از نظر فکری و فرهنگی به این مرحله از رشد و بالندگی نرسد که «ما می‌توانیم»، هرگز به چنین اقتصادی دست نخواهیم یافت.



بنابراین از مهم‌ترین عواملی که اقتصاد مقاومتی بر بنیاد آن شکل می‌گیرد، می‌توان به «بینش و نگرشی» اشاره داشت که به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های انسانی مطرح است.امروزه وابستگی حوزه‌های مختلف اجتماع به یکدیگر، به‌ویژه در حوزه‌ گرایش‌ها و انگیزش‌های انسانی بر کسی پوشیده نیست. وابستگی مذکور، موجب تأثیر و تأثر شاخه‌های مختلف اجتماع بر یکدیگر می‌شود.



در این بین و در پاره‌ای از شرایط، برخی از حوزه‌ها، اهمیت دوچندانی برای پیشرفت جوامع می‌یابند.دو مقوله‌ای که همواره در طول تاریخ با یکدیگر، ارتباط تنگاتنگی داشته و تأثیر و تأثر آن‌ها بر یکدیگر توضیح‌دهنده‌ بسیاری از تحولات اجتماعی است، «اقتصاد» و «فرهنگ» است؛ چرا که از روزگاران پیشین، بازار، همواره محلی بوده است که شکل‌دهنده‌ بسیاری از تعاملات اجتماعی افراد بوده و هست و بدین‌ سبب، بسیاری ارزش‌ها، آداب و رسوم و در معنایی کلی، رفتارهای فرهنگی افراد را شکل بخشیده است.



در چنین شرایطی، مهندسی فرهنگ اقتصاد مقاومتی، به‌معنای مدیریت افکارسازی جامعه به‌گونه ای است که بتواند نسبت تعادلی و تکاملی را میان عوامل و متغیرهای تشکیل دهنده اقتصاد مقاومتی شکل دهد. که در این میان، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با نقش‌آفرینی خود در تنظیم ارتباطات درون و برون‌سازمانی، همواره افکار عمومی را رصد کرده و با جامعه و افکار عمومی تعامل سازنده‌ای را برقرار سازند و بر همین اساس، نقش مهم و حیاتی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند.



ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی، حمایت از تولید ملی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف، آگاهی‌بخشی، توسعه دانش و مهارت‌ها و قابلیت‌های فردی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال اقتصاد مقاومتی باید به آن پرداخت و مسؤولان روابط‌عمومی می‌توانند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» داشته و با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند در بین مخاطبان خود تأثیرگذار باشند؛ چرا که اساس کار روابط‌عمومی‌ها، «فرهنگ» است.



می‌توان چنین نتیجه گرفت که؛ زیربنای «اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ‌سازی» است؛ از همین‌رو، چنان‌چه فرهنگ ما اصلاح نشود، دست‌یابی به چنین اقتصادی میسر نخواهد بود و در همین راستا، روابط عمومی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از جوهره تعاملی و ویژگی‌های ارتباطاتی خود، نقش مهم و مؤثری در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند.

 

منبع: رویکرد

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد