درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2485صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 14 آذر 1396 - 20:20
سبک تبلیغی حضرت رسول(ص)؛ الگویی برای اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی
سبک تبلیغی حضرت رسول(ص)
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، سبک تبلیغی حضرت رسول(ص) را الگویی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دانست.
  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، سبک تبلیغی حضرت رسول(ص) را الگویی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دانست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دارابی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، تأکید کرد: آنچه در سیمای نورانی نبی اکرم(ص) به عنوان بزرگ‌ترین مبلغ دین اسلام وجود دارد به عنوان الگوی فاخر و الهی در مقابل مبلغان ما قرار دارد و طبیعی است که مبلغان و شبکه تبلیغی ما باید با تأسی به سیره علمی و عملی پیامبر(ص) در مسیر نورانی تبلیغ دین و توجه دادن مردم به اخلاق اسلامی گام بردارند.

 

وی از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی تبلیغ ویژه شبکه تبلیغ و روحانیان نیز سخن گفت و اظهار کرد: با حضور سرآمدان تبلیغ کارگروه آموزش‌های تخصصی تبلیغ برگزار و تلاش می‌شود شیوه‌های نوین و حکیمانه در تبلیغ راستین دین مطرح شود و ماحصل مباحث مطرح شده در این نشست‌ها به آموزش‌های کاربردی و کارگاه‌های مهارت افزایی برای شبکه تبلیغی تبدیل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دارابی تصریح کرد: در کارگاه‌های مهارت‌افزایی تبلیغ، شیوه و سیره نبی اکرم(ص) و اهل بیت ایشان به عنوان نقشه راه مبلغان کشور در تبلیغ اسخراج و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

وی از جمله روش‌هایی که حضرت رسول(ص) برای تبلیغ دین استفاده می‌کرده‌اند را شیوه تبلیغ چهره‌ به چره عنوان کرد و گفت: ایشان در مواجهه حضوری با افراد با بیان بلیغ و رسا و در عین حال ساده و بی‌پیرایه به همراه جذابیت بیان که از نر‌م‌خویی و مهربانی ایشان نشئت گرفته است، به تبلیغ دین اسلام می‌پرداختند و همین شیوه نیز کماکان کارکرد خود را در تبلیغ حکیمانه دین حفظ کرده است و به عنوان یکی از شیوه‌های مطلوب از آن استفاده می‌شود.

 

دارابی شیوه منبر را از دیگر شیوه‌های موثر تبلیغ دین برشمرد و افزود: این شیوه متخذ از شیوه عملی نبی اکرم(ص) و حضرات معصوم(ع) است و به عنوان یک رسانه قوی هنوز هم موثر است و باید در عرصه بایسته‌های تبلیغ این شیوه تبلیغ به صورت حداکثری مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر لزوم آشنایی ائمه جماعات و روحانیان با شیوه‌ها و ابزارهای نوین ارتباطی، عنوان کرد: آشنایی شبکه تبلیغ با اینترنت و کارکردهایی آن، چگونگی ساخت وبلاگ و حضور در فضای مجازی در برنامه‌ آموزشی ما قرار دارد و در حال حاضر حدود 80 درصد مبلغان با شیوه‌های نوین تبلیغ در فضای مجازی آشنا هستند، چرا که ادبیات امروز جوانان ما متأثر از ابزارهای نوین ارتباطی است و مبلغان باید با این ادبیات آشنا باشند.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی، در خصوص سیره حضرت رسول(ص) در تبلیغ عنوان کرد: حضرت با تحمل مشکلات عدیده در راه پیشرفت اسلام این درس بزرگ را به ما دادند که با یک ناکامی و شکست در عرصه تبلیغ نباید عقب‌نشینی کرد بلکه با روحیه مقاوم باید به پیش برویم و در مقابل نابخردی برخی از افراد نباید صحنه را خالی کرد.

 

وی تصریح کرد: مبلغان باید با حضوری عالمانه، آگاهانه و بیانی نرم، بین، دلسوزانه و پدرانه در عرصه فرهنگ دینی تأثیرگذاری داشته باشند.

 

دارابی در خصوص دیگر ویژگی‌های تبلیغی حضرت رسول(ص) اظهار کرد: وقت‌شناسی، توجه به اخلاقیات فردی و اجتماعی، توجه به مسائل ظاهری مانند نحوه پوشش، سخن گفتن و رفتار، روحیه خطرپذیری، توجه به معارف عالیه اسلامی و معنویت از دیگر اسلوب رفتاری حضرت رسول(ص) در تبلیغ دین بود.

 

وی با تأکید بر مثبت‌نگری در حوزه تبلیغ، گفت: مبلغان مانند حضرت رسول(ص) باید خلقیات مثبت و نگاه مثبت در عرصه دینی داشته باشند و بدانند خلقیات مثبت می‌تواند به عنوان یک عامل موثر به ما در این عرصه کمک کند. مثلاً ما می‌بینیم که مسائل معنوی در برخی از جاها و برخی از افراد کمرنگ شده است نباید نسبت به این مسئله با نگاه منفی برخورد کرد بلکه عموم خلقیات مثبتی که یک جوان و انسان مومن می‌تواند داشته باشد و ریشه‌های معنوی که در وجود انسان‌ها است باید مد نظر قرار بگیرد.

 

دارابی سبک تبلیغی حضرت رسول(ص) را الگویی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: خبرنگاران با قوا و روحیه جوانی، روح اتکا و بلند‌پروازی که دارند بهتر می‌توانند در خدمت اهداف عالی تبلیغ دین قرار بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد