درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 05:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24607صفحه نخست » سه شنبه، 20 تیر 1396 - 21:09
ایجاد وال استریت جرنال ـ اشاره ای به اهمیت وفاداری مخاطب ـ ملاک تازه نشریه برتر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سه خبرنگار فعال در بورس نیویورک و درعین حال معامله گر سهام به نامهای ادوارد جونزEdward Jones ، چارلز دوCharles Dow ، و چارلز برگسترسر Charles Bergstresser با هدف رسانیدن تغییرات روزانه سهام به همگان، از هشتم ژوئیه سال 1889 بولتن خبری خود را به صورت روزنامه منتشر کردند. بولتن آنان به نام نیوزلتر بورس سهام از سال 1882 در هر بعدازظهر برای مشتریان بورس ارسال می شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سه خبرنگار فعال در بورس نیویورک و درعین حال معامله گر سهام به نامهای ادوارد جونزEdward Jones ، چارلز دوCharles Dow ، و چارلز برگسترسر Charles Bergstresser با هدف رسانیدن تغییرات روزانه سهام به همگان، از هشتم ژوئیه سال 1889 بولتن خبری خود را به صورت روزنامه منتشر کردند. بولتن آنان به نام نیوزلتر بورس سهام از سال 1882 در هر بعدازظهر برای مشتریان بورس ارسال می شد.

 

 این سه تن برای ادامه کار خود شرکت «دو ـ جونز و شریک» را تاسیس کردند. آنان ضمن انتشار اخبار بورس در روزنامه خود که بعدا «وال استریت جرنال» نام گرفته بود؛ به منظور سهولت مطالعه و آسانی درک، برای سهام یک شاخص به وجود آوردند که به نام خودشان «دو ـ جونز» معروف شده و باقی مانده است.


ناشران «وال استریت جرنال» برای مشتریان اخبار بورس نیویورک که در نقاط دوردست بسر می بردند یک آژانس تلگرافی هم تاسیس کرده بودند. با اینکه روزنامه وال استریت زمینه اقتصادی داشت به تدریج به انتشار مطالبی با زمینه های دیگر دست زد ولی کوشش بسیار داشت که مطالب منتشره درست و دقیق و به دور از ایجاد جنجال باشند. تیراژ این روزنامه که با 7 هزار نسخه آغاز شده بود ظرف 13 سال به 50 هزار نسخه در روز رسید و در سال 1902 به مبلغ 130 هزار دلار به «کلارنس بارون» فروخته شد.


وال استریت جرنال که در مالکیت خانواده «بارون» باقی ماند مشی قدیم خود را تغییر نداد و از چاپ عکس و تیتر جنجالی در صفحه اول خود (فرانت پیج) اجتناب کرد. اصحاب نظر دلیل موفقیت این روزنامه را ادامه یک روش ثابت، انتخاب سردبیر خوب و حفظ وی برای سالها در این سمت، و بکارگیری روزنامه نگاران زبده و معروف بیان کرده اند.


این روزنامه که در سال 2008 هر روز دو میلیون نسخه فروش داشته و دومین روزنامه پرتیراژ امریکا پس از «یو اس ای ـ تودی» بشمار رفته از آغاز کار شیوه ای محافظه کارانه داشته و این روش را ترک نکرده است.


این روزنامه در 118 سالگی و پس از ماهها چانه زنی، در 13 دسامبر 2007 به «کمپانی خبر» متعلق به روپرت مورداک استرالیایی فروخته شده است. پیش از آنکه معامله قطعی شود شماری چشمگیر از نویسندگان وال استریت جرنال این روزنامه را ترک و عمدتا جذب روزنامه های رقیب و به ویژه «تایمز اقتصادی» شدند. مورداک وعده داده است که در مشی روزنامه و سیاست قدیمی آن تغییری به وجود نیاورد و چون مخاطبان هنوز (تا ژوئیه 2008) تغییری در وضعیت عرضه مطالب ندیده اند، افت تیراژ مشاهده نشده است.


«وال استریت جرنال» یکی از چند نشریه در جهان است که ادیشن آنلاین آن رایگان نیست و اشتراک سالانه این ادیشن، یکصد و 19 دلار است. با وجوداین، ادیشن آنلاین وال استریت جرنال دارای 930 هزار مشترک پولی است.


نظر سنجی از مشترکان «وال استریت آنلاین» بود که باعث شد در سراسر جهان نشریات خوب (اصطلاحا «Fair = منصف، بی طرف» که معمولا دارای سردبیر با تجربه و نویسندگان معروف هستند) دفعتا نرخ تکفروشی خود را بالا ببرند. نشریاتی که به این ترتیب و از اکتبر 2008 (پس از انتشار نتایج نظر سنجی مورد بحث) نرخ تکفروشی را تا دو برابر افزایش داده اند نه تنها تیراژ از دست نداده اند بلکه بر میزان فروش آنها هم افزوده شده و این توجه و وفاداری مخاطب، نشانه ارتقاء سطح معلومات مردم و بها دادن به محتوا و مطلب (متاع) خوب و مورد انتظار است. افزایش نرخ تکفروشی و ازدست ندادن تیراژ، دارد ملاکی برای اهمیت یک نشریه و از این لحاظ «شاخص سنجش» می شود و بنابراین ملاک پیشین اعتبار خود را از دست خواهد داد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد