درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:04   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24606صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 21 تیر 1395 - 10:19
آموزش عکاسی: عکس های جعلی - 66
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در گذشته نزدیک به طور کلی می شد گفت مردم عکس هایی را که در روزنامه ها و مجلهها می ینند، باور می کنند. زیرا معتقد بودند که دوربین هرگز دروغ نمی گوید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در گذشته نزدیک به طور کلی می¬شد گفت مردم عکس¬هایی را که در روزنامه ¬ها و مجله ¬ها می¬بینند، باور می¬کنند. زیرا معتقد بودند که دوربین هرگز دروغ نمی¬ گوید.


اما دیگر چنین نیست. در جهان تصویرسازی دیجیتال، دیدن همان باور کردن نیست. هنگامی که عکس به یک مجموعه عوامل تصویری دیجیتال تبدیل می¬شود. می¬توان با رایانه آن را دستکاری کرد و عناصر، چهره¬ ها یا تمام فضا را تغییر داد یا حذف کرد. مثلاً دو شخصیتی که هرگز در کنار هم نبوده اند، دوشادوش یکدیگر نشان داد.



4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

تصویرسازی دیجیتال این امکان را در اختیار عکاس می¬ گذارد که بی¬هیچ محدودیتی تصویرگری کند. علاوه بر این؛ تنوع تصاویر نشریات را جالب¬تر می¬ کند و حتی باعث می¬شود که تبلیغات تلویزیونی هیجان¬ انگیزتر شود. اما مجادله¬ ای را نیز درباره اصول اخلاقی دستکاری تصویر به راه انداخته است و نتیجه دستکاری تصاویر، سلب اعتماد مردم به عکس¬های خبر است.

 

امروزه این صنعت را به سادگی می¬توان در اختیار گرفت و عکس¬¬ها را چنان تغییر داد که بتوان آن را درجهت اثبات خواسته¬ های خود ارائه داد. این کار اعتبار عکس را زیرسئوال می-برد. البته این گونه دستکاری چیز تازه¬ ای نیست و در طول تاریخ بیش از همه توسط حکومت¬های کمونیستی صورت گرفته است. آنها شخصیت¬ هایی را که طرد می¬ شدند، از عکس¬ها حذف می¬کردند، ورود صنعت دیجیتال توانایی جعل و دستکاری تصاویر را ارتقاء بخشید و تقریباً هر فردی می¬تواند به این کار دست بزند.

 

 تصاویر دیجیتالی را می¬توان به هر صورت تغییر داد و هنگامی که کارتان را تمام کردید می-توانید نسخه نهایی را ذخیره کنید و نسخه اصلی را کنار بگذارید. بدون اینکه کسی از وجود آن آگاه باشد؛ بهتر یا بدتر اینکه نمی¬توان پی-برد چه قسمتی از تصویر تغییر کرده است. به هرحال بدترین جنبه دستکاری دیجیتال، کاربرد آن در روزنامه¬ ها نیست، بلکه سوءاستفاده از آن در دعاوی طرح شده در مراجع ذی¬ربط است و تقریباً هرکسی می¬تواند عکس¬هایی را جعل کند که مراجع ذی¬ربط را متقاعد سازد. بنابراین آیا باید انتظار داشته باشیم جرایمی نظیر تهدید و اخاذی با تکیه بر تصاویر بازسازی شده سیرصعودی بیابد.


خبرگزاری آسوشیتدپرس، بزرگ¬ترین تهیه¬ کننده عکس¬های خبری در سراسر دنیا به خوانندگان روزنامه¬ خود اطمینان می¬دهد که عکس¬ها را فقط به منظور بهبود کیفیت تصویر دستکاری می¬کند و می¬گوید: هرگز و به هیچ طریقی محتوای یک عکس را تغییر نمی¬ دهیم یا دستکاری نمی¬ کنیم.


به هرحال سرانجام صنعت دیجیتال شاید فقط موجب شود که مردم دریابند نمی¬توان به تصاویر بیش از کلمات اعتماد کرد.

________________________________________
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد