درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 01:29   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24495صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتشنبه، 12 تیر 1395 - 02:01
ضعف و ناتوانی دستگاه روابط عمومی دولت در خبررسانی
علی شکوهی - این روزها هر جا می‌رویم صحبت از ضعف بخش رسانه‌ای و ناتوانی دستگاه روابط عمومی دولت و وزارتخانه‌ها در خبررسانی درست و پاسخگویی به حملات رسانه‌ای مخالفان و منتقدان است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها هر جا می‌رویم صحبت از ضعف بخش رسانه‌ای و ناتوانی دستگاه روابط عمومی دولت و وزارتخانه‌ها در خبررسانی درست و پاسخگویی به حملات رسانه‌ای مخالفان و منتقدان است.

 

دلایل متعددی برای این امر بر زبان خیرخواهان دولت جاری شده که مهم‌ترین آن به تعلق خاطر نداشتن مسوولان این بخش از دولت به مشی اعتدالی جناب دکتر روحانی مربوط است. بنده چون اکثر این افراد را می‌شناسم و باور دارم که وجهه غالب اندیشه و شخصیت آنان را «اصولگرایی» تشکیل می‌دهد و در انتخابات هم در کنار نامزدهای دیگر ریاست‌جمهوری قرار داشتند و از آغاز به عنوان مدافعان جریان اصلاح‌طلبی یا اعتدالگرایی شناخته نمی‌شدند، مجبورم با این انتقاد همراهی کنم، ولی در همین‌جا باید تاکید کنم که بسیار بعید است این دوستان از سر عمد و خدای ناکرده کارشکنی، در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و به وظیفه خود عمل نکنند.

 

آنچه احتمالا آنان را در این مسیر ناتوان ساخته، اولا به حجم عظیم حملات رسانه‌ای مخالفان مربوط است و ثانیا به نگرش بسیاری از مدیران وزارتخانه‌ها و نهادهای وابسته به دولت بازمی‌گردد که اعتقاد راسخی به مقابله با این تهاجمات سازمان‌یافته نهادهایی خاص و جواب دادن به دیگران ندارند و به همین دلیل در تولید محتوای مورد نیاز با دست‌اندرکاران بخش رسانه‌ای همکاری نمی‌کنند و ثالثا به کم‌تجربگی مسوولان بخش رسانه‌ای دولت در این‌گونه جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای مربوط است.

 

دلایل آن هر چه باشد اکنون باید به فکر چاره بود. قبل از همه باید به این امر معترف بود که دولت از انتخابات مجلس به بعد، فضای شبکه‌های رسانه‌ای را از دست داده است و منتقدان توانسته‌اند بر حجم تولیدات رسانه‌ای خود بیفزایند و با انتشار هزاران خبر و عکس و آمار و سند و فیلم و طنز و تحلیل، دولت را در موضع پاسخگویی قرار دهند.

 

مهم نیست که ما این سخنان را اتهام‌زنی و شبهه‌افکنی و دروغ‌سازی بدانیم و اصلا هم مهم نیست که چه کسانی در حال سازمان‌دهی و تدارک این حجم عظیم تهاجمات علیه دولت هستند. مهم این است که اگر دولت نجنبد و آسیب‌شناسی نکند و در این زمینه دست به مقابله جدی نزند، فرصت را از دست خواهد داد. مگر چقدر تا انتخابات ریاست‌جمهوری فاصله است؟

منبع: اعتماد
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد