درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 11:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24463صفحه نخست » چهارشنبه، 9 تیر 1395 - 22:37
رئیس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی: هیچ پیامی به صورت اتفاقی تولید نمی شود
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سید وحید عقیلی از اولین کسانی بود که به موضوع سواد رسانه ای توجه خاصی داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سید وحید عقیلی از اولین کسانی بود که به موضوع سواد رسانه ای توجه خاصی داشت.

شاید بتوان گفت وی از اولین کسانی بود که در سال 81 پایان نامه ای را با موضوع سواد رسانه ای در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا راهنمایی کرد. همزمان با آن چند مقاله در رابطه با این مقوله چاپ شد که از اولین مقاله های چاپ شده در فصلنامه رسانه بود که آن زمان دکتر عقیلی سردبیر آن بود.


سید وحید عقیلی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس در رابطه با مفهوم سواد رسانه ای گفت: بحث سواد رسانه ای در ایران در حدود دو دهه پیش در ادبیات ارتباطات کشورمان مطرح شد، اما متاسفانه حتی نتایج آن پایان نامه ها که اتفاقا نتایج خوبی هم بود مورد توجه قرار نگرفت و همه رجوع کردند به یکی دو کتاب که نویسندگان خارجی آنها را تالیف کردند.
وی ادامه داد: با کمال تاسف باید بگویم سواد رسانه ای در سال های گذشته تنها یک موج بود که درست شد و گویا اینکه همه از اصطلاح سواد رسانه ای خوششان می آید اما خیلی از کسانی که دم از سواد رسانه ای می زنند شاید به طور علمی و دقیق نتوانند سواد رسانه ای را تعریف کنند.


عقیلی تاکید کرد: از آن مهمتر اینکه هیچ کس هنوز نتوانسته به این پرسش، پاسخ گوید که آموزش سواد رسانه ای در جامعه مربوط به کدام ارگان است و چه سازمان ها، چه ارگان ها و چه نهادهایی تا به حال در این زمینه قصور کرده اند و سواد رسانه ای را به جوانان این مملکت یاد نداده اند؟ هیچ گاه در مورد اینها بحث نمی شود اما همه هلهله می کنند و دم از سواد رسانه ای می زنند.


وی در تعریف سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای بیش از هشتاد تعریف دارد که البته این تعاریف مختلف در چند عنصر باهم مشترک هستند. یکی اینکه همه تعاریف به این نکته اذعان دارند که سواد رسانه ای مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و رویکردهایی است که مخاطب را در برابر سیل پیام هایی که در رسانه های مختلف اعم از مکتوب، صوتی، تصویری و فضای مجازی وجود دارد تا حدی بیمه می کند.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: بیمه می کند یعنی مراقب است که آثار نامطلوب پیام های ارتباطی بر مخاطب اثر نکند. یعنی مخاطب بفهمد پیام منتشر شده تا چه حد واقعیت دارد؟ مخاطب بداند که تمام حوادثی که در فضای مجازی اتفاق می افتد الزاما واقعی نیست. به طور کلی مخاطب باید بداند در پس هر پیامی که تولید می شود یک سناریو و هدفی وجود دارد و در مواجهه با آنها هوشیارانه عمل کند. به عبارت دیگر هیچ پیامی به صورت اتفاقی تولید نمی شود.


وی ادامه داد: از سوی دیگر با آموزش سواد رسانه ای، کمتر شاهد جرایم سایبری و خطراتی که در فضای مجازی اتفاق می افتد هستیم. چراکه، مخاطب راه برخورد در فضای مجازی را با کمک سواد رسانه ای می آموزد. حال سوال اینجاست که این مفهومی که همه هم اذعان دارند که بسیار خوب است، باید توسط چه ارگانی آموزش داده شود؟ اما از طرف دیگر مدام سمینارها و دوره های آموزشی پیرامون آن برگزار می شود که به اعتقاد من تا به حال هیچ تاثیری نداشته است.


عقیلی اظهار کرد: در جواب باید بگویم وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی با کمک مجلس و تمام نهادهای فرهنگی و آموزشی و تمام نهادها و سازمان هایی که به نوعی بودجه فرهنگی دریافت می کنند باید به آموزش علمی سواد رسانه ای کمک کنند.


این کارشناس ارتباطات در پایان صحبت هایش افزود: اما در راس آنها آموزش و پرورش متولی این امر است. چراکه سواد رسانه ای باید در سنی آموزش داده شود که فرد آماده آموزش است که افراد در این سن زیر نظر آموزش و پرورش هستند. قرار بود امسال در مقطع دبیرستان کتاب سواد رسانه ای را تدوین کنند که گویا هنوز آماده نشده است. با اینکه آموزش و پرورش این کار را دو دهه دیر شروع کرده است اما به هر حال این اقدام مهم و مبارکی است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد