درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2437صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 22 شهریور 1399 - 07:25
راهنمای متخصصان روابط عمومی برای نظرسنجی موفق
ملیسا هرلی مدیر ارشد شرکت روابط عمومی و رسانه های اجتماعی - نظرسنجی متفکرانه و خوب مهندسی شده، وسیله بسیار عالی برای ایجاد فرصت های رسانه ای و جمع آوری اطلاعات برای حمایت از پیام های کلیدی سازمان ها خواهد بود.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اگر از آغاز تا پایان یک ابتکار روابط‌عمومی باشد یا راهی برای انفجاری در تحقیقات بازاریابی، نظرسنجی متفکرانه و خوب مهندسی شده، وسیله بسیار عالی برای ایجاد فرصت های رسانه ای و جمع آوری اطلاعات برای حمایت از پیام های کلیدی سازمان تان خواهد بود.


برای تولید نتایجی که می خواهید، برنامه ریزی امری کلیدی است. در زیر چک لیستی از بهترین عملکرد ایجاد و ترویج نظرسنجی برای برنامه روابط عمومی یا بازاریابی آمده است.

مرحله اول - برنامه


تعیین اهداف: با طرح داستان یا موضوعی که مایلید درباره آن بگویید شرع کنید. اطمینان حاصل کنید که هر سوال نظر سنجی طراحی شده برای کمک به شما که داستان کلی را بگوید، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا نتایج به نفع شماست یا نه؟ بی فایده است.


موفقیت را معین کنید: امیدوارید چه نتایجی را کسب کنید؟ در مورد داده هایی که می خواهید جمع آوری کنید گفتگو کنید. درباره راه هایی بیندیشید تا اطلاعات جمع آوری شده را در یک بسته در اختیار رسانه ها قرار دهید.


مخاطبان را شناسایی کنید: تصمیم بگیرید که چه کسی به شما در رسیدن به اهداف نظرسنجی کمک خواهد کرد. مشتریان یا افراد غیر مرتبط؟ مصرف کنندگان و یا متخصصان؟ این کار به شما اطمینان خواهد داد که نظرسنجی از افراد هدف انجام می گیرد و همچنین موجب روشن شدن نتایج می شود.


بستر مناسب را انتخاب کنید: بهترین چیز در مورد اجرای یک نظرسنجی چیست؟ لازم نیست پرهزینه باشد. انتخاب های کم هزینه یا رایگان وجود دارند، مانند SurveyMonkey. بسته به نوع مخاطبان هدف خود، روش مناسب و شرکت مناسب ارایه دهنده خدمات نظرسنجی را انتخاب کنید.

مرحله دوم - توسعه


سوالات را بسازید: مطمئن شوید که پرسش ها عبارت هایی برای دستیابی به اطلاعات جالب هستند. اگر از یک شرکت خدمات نظرسنجی استفاده می کنید، نماینده آن شرکت می تواند نظرسنجی شما را بررسی کرده و در مورد چگونگی طرح پرسش ها پیشنهادهایی ارایه نماید.


پاسخ ها را بسازید: از پاسخ دهندگان بخواهید که موارد را به ترتیب اهمیت رتبه بندی کنند. رتبه بندی موارد به شما کمک خواهد کرد که اطلاعات بیشتر و بینش ارزشمندی از مواردی که پاسخ دهندگان تان به آن ها اهمیت بیشتری می دهند به دست آورید.


ساختار را در نظر بگیرید: هنگامی که در حال تهیه محتوا هستید، جریان و نظم سوالات را در نظر بگیرید و این که در نهایت مایلید چگونه نظرسنجی را آغاز و آن را به پایان برسانید. اگر نمی خواهید به خاطر طولانی بودن نظرسنجی، پاسخ های ناقص دریافت کنید، به فکر وقت مخاطبان تان باشید.


دموگرافی را پوشش دهید: وقتی به تجزیه و تحلیل نهایی می پردازید همه چیز از عنوان شغلی پاسخ دهندگان تا محل سکونت آنان می تواند به شما برای کشف روندهای جمعیتی کمک کند.

مرحله سوم - راه اندازی و انتشار


اجرای تست بتا: به منظور اطلاع یابی از معایب طراحی سؤال، از یک گروه داخلی بخواهید که در نظرسنجی شرکت کنند. به سرعت متوجه سوالاتی که گنگ و نامفهوم طراحی شده اند خواهید شد و خواهید توانست سوالاتی که اطلاعات کامل و جامعی را حاصل نمی کنند اصلاح کنید.


بسته بندی نتایج: با توجه به اطلاعات بدست آمده از نظرسنجی، شما ممکن است قادر به انتخاب طیف گسترده ای از فرمت های داخلی و خارجی برای محتوا باشید. گزینه ها می تواند شامل گزارش های رسمی و ... باشد. علاوه بر این، در نظر داشته باشید چه کسی داستان نظرسنجی شما را خواهد گفت. مثلا اگر از مادران نظرسنجی می کنید شخص مناسبی را به عنوان سخنگو انتخاب کنید.


ارائه داده ها: تاثیرگذارترین راه برای انتشار نتایج نظرسنجی را در نظر بگیرید. آیا باید آنها را به طور انحصاری به یک خبرنگار رده بالا ارایه دهید؟ آیا از طریق مطبوعات و یا پست در وبلاگ منتشر کنید؟ بزرگترین فرصت روابط عمومی را ارزیابی کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از رسانه ها (مانند آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک تایمز)، سیاست های سختگیرانه ای برای نوع نظرسنجی هایی که برای انتشار می پذیرند، دارند.


تهیه، توزیع و تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها می تواند با ارائه آمار فرصت های جدیدی را در اختیار خبرنگاران قرار دهد. گزارشگران، داده ها را دوست دارند، اما کلید پوشش دادن نظرسنجی توسط خبرنگاران به اجرای و ترویج موثر بستگی دارد.
است.
 

ترجمه: زهرا بابازادگان


منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد