شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حضور در یک نمایشگاه درست و حسابی، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب وکار است. «آقای رویداد» در گزارشهای روزانه، هزار و یک راهکار نمایشگاهی برای مخاطبان صمت دارد. راهکارهایی که البته به تایید بزرگترین تاجران و کارشناسان جهان رسیده و شاید تا پیش از این جایشان در صفحه نمایشگاه خالی بوده باشد!
در تمامی مطالبی که درباره اهمیت نمایشگاه به چاپ رسیده، همیشه این نکته را یادآور شدهایم که باید بعد از رویداد به سراغ افرادی برویم که توانایی تبدیل شدن به یک مشتری را داشتند و میتوانستند به گسترش کسب و کار ما کمک کنند. این کار در عمل ثمره چند روز حضور در یک رویداد را نشان خواهد داد و به گسترش همکاری و درآمد بیشتر منجر میشود اما سوال اینجاست که چگونه میتوان با این افراد به شکل درست در ارتباط بود؟ «آقای رویداد» با چند پیشنهاد کارساز آمده تا پاسخ این سوال را بدهد.
تماس بگیرید اما هیچگاه در این کار عجله نکنید. تماس گرفتن ایدهای است که به ذهن همه مدیران خواهد رسید اما در این کار به هیچ عنوان عجله نکنید. بهطور معمول بهترین زمان برای تماس گرفتن با مدیران و مشتریان دو تا ۱۰ روز بعد از اتمام نمایشگاه است. در روزهای ابتدایی بعد از نمایشگاه دنیایی از ایمیل و تماس به سمت هر مشتری و مدیر خواهد رفت و در این میان ممکن است تماس شما بسیار آزاردهنده باشد. هیچگاه زمان تماس گرفتن یا ارسال ایمیل را بیش از ۱۰ روز عقب نیندازید که احتمال فراموشی در این مدت بسیار بالاست.
راه دوم کمی هزینه دارد اما میتواند تاثیر بیشتری روی مخاطب شما داشته باشد. یک هدیه مناسب انتخاب کنید. بهترین بستهبندی را برای آن در نظر بگیرید و سپس به آدرس مشتری یا شرکت مورد نظرتان ارسال کنید. این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که اطمینان کامل از همکاری آینده با آنها دارید و با این روش تنها میزان اعتماد آنها را به خودتان افزایش خواهید داد.
کمک گرفتن از رسانههای دیجیتال و مکتوب راه دیگری است که میتوانید با مخاطبان بعد از اتمام نمایشگاه در ارتباط باشید. با انتشار چند آگهی متنی در سایتهای خبری یا روزنامههای مکتوب شما بار دیگر اطلاعات غرفه و نمایشگاهی که برپا کردهاید را به همه خواهید داد و با این روش حتی افرادی که از نمایشگاه دیدن نکردهاند نیز ممکن است از کار شما رضایت داشته و به سمت تجارت شما ترغیب شوند.
|