شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- حضور در يك نمايشگاه درست و حسابي، يكي از مهمترين عوامل موفقيت در كسب وكار است. «آقاي رويداد» در گزارشهاي روزانه، هزار و يك راهكار نمايشگاهي براي مخاطبان صمت دارد. راهكارهايي كه البته به تاييد بزرگترين تاجران و كارشناسان جهان رسيده و شايد تا پيش از اين جايشان در صفحه نمايشگاه خالي بوده باشد!
در تمامي مطالبي كه درباره اهميت نمايشگاه به چاپ رسيده، هميشه اين نكته را يادآور شدهايم كه بايد بعد از رويداد به سراغ افرادي برويم كه توانايي تبديل شدن به يك مشتري را داشتند و ميتوانستند به گسترش كسب و كار ما كمك كنند. اين كار در عمل ثمره چند روز حضور در يك رويداد را نشان خواهد داد و به گسترش همكاري و درآمد بيشتر منجر ميشود اما سوال اينجاست كه چگونه ميتوان با اين افراد به شكل درست در ارتباط بود؟ «آقاي رويداد» با چند پيشنهاد كارساز آمده تا پاسخ اين سوال را بدهد.
تماس بگيريد اما هيچگاه در اين كار عجله نكنيد. تماس گرفتن ايدهاي است كه به ذهن همه مديران خواهد رسيد اما در اين كار به هيچ عنوان عجله نكنيد. بهطور معمول بهترين زمان براي تماس گرفتن با مديران و مشتريان دو تا ۱۰ روز بعد از اتمام نمايشگاه است. در روزهاي ابتدايي بعد از نمايشگاه دنيايي از ايميل و تماس به سمت هر مشتري و مدير خواهد رفت و در اين ميان ممكن است تماس شما بسيار آزاردهنده باشد. هيچگاه زمان تماس گرفتن يا ارسال ايميل را بيش از ۱۰ روز عقب نيندازيد كه احتمال فراموشي در اين مدت بسيار بالاست.
راه دوم كمي هزينه دارد اما ميتواند تاثير بيشتري روي مخاطب شما داشته باشد. يك هديه مناسب انتخاب كنيد. بهترين بستهبندي را براي آن در نظر بگيريد و سپس به آدرس مشتري يا شركت مورد نظرتان ارسال كنيد. اين روش براي آن دسته از افرادي مناسب است كه اطمينان كامل از همكاري آينده با آنها داريد و با اين روش تنها ميزان اعتماد آنها را به خودتان افزايش خواهيد داد.
كمك گرفتن از رسانههاي ديجيتال و مكتوب راه ديگري است كه ميتوانيد با مخاطبان بعد از اتمام نمايشگاه در ارتباط باشيد. با انتشار چند آگهي متني در سايتهاي خبري يا روزنامههاي مكتوب شما بار ديگر اطلاعات غرفه و نمايشگاهي كه برپا كردهايد را به همه خواهيد داد و با اين روش حتي افرادي كه از نمايشگاه ديدن نكردهاند نيز ممكن است از كار شما رضايت داشته و به سمت تجارت شما ترغيب شوند.