شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یوسف گلشن در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه گیلان،با اشاره به اینکه روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروههایی که با سازمان در ارتباطند انجام میدهد،گفت:با توجه قویتر شدن فضاهای مجازی در زندگی مردم ضروری است، روابط عمومی ها نیز از کارهای سنتی عبور کرده و خود را مجهز به اطلاعات و ابزار مدرن کنند.
وی اضافه کرد: برخی از روابط عمومی ها به قدری در سازمان ها مشغول فعالیت های مختلف هستند که از وظیفه اصلی شان غافل می مانند و ادامه این روند آفتی برای سازمان و دستگاهها محسوب می شود.
گلشن تاکیدکرد: آموزش به کارشناسان روابط عمومی موجب توانمندترشدن آنها در دستگاهها و به طبع موجب بهبود انعکاس عملکرد و توانمندیهای آن دستگاهها می شود.
مدیر روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به دیدار استاندار گیلان با کارشناسان روابط عمومی های استان در آینده ای نزدیک ادامه داد: امسال از سوی شورای هماهنگی راوبط عمومی استان برنامه ریزی هایی انجام شده است تا بحث آموزش به کارشناسان جدی تر انجام شود و این آموزش ها از فردا در گیلان آغاز میشود.
وی خاطرنشانکرد: روابط عمومی ها به تنهایی قادر نخواهند بود در انعکاس و اطلاع رسانی در خصوص دستگاهها موفق عمل کنند و برای تحقق این امر نیاز به همکاری موثر و حرفهای رسانه های استان دارند.
گلشن تاکید کرد: لازم است مدیران دستگاهها نیز از روابط عمومیها حمایت کنند و آنها را از لحاظ سخت افزاری به امکانات مدرن تجهیز کنند .ما مدعی انجام کار بدون نقص نیستیم و در این خصوص نقدهای رسانه های استان را بر کارخود با جان و دل می پذیریم .
وی سنجش افکار عمومی را یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی های استان عنوان کرد و گفت: سنجش صحیح افکار عمومی و در اختیار گذاشتن نتایج این سنجش به سازمان منجر به بهبود عملکرد های دستگاههای استان می شود.
مدیر روابط عمومی استانداری گیلان افزود: در حال حاضر برخیها هنوز براین باورند که کار روابط عمومی برگزاری تشریفات و... است این در حالیست که انجام این کار جزء کوچکی از وظایف روابط عمومی است و باید این باور را در جامعه تغییر دهیم و رسانه هایی حرفهای چون خبرگزاری ایسنا می تواند در این اطلاع رسانی بسیار توانمند عمل کند.
منبع: ایسنا
|