درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 07:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22859صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 9 اردیبهشت 1401 - 13:50
اندیشه ها و کارهای یک روزنامه نگار واقعی
روزنامه باید صدای هر انسان باشد. روزنامه نگار باید هنگام تهیه و نگارش یک مطلب، خودرا جای مخاطب بگذارد و آن چه را که او انتظار دارد و برایش لازم و مفید است برنگارد. راضی کردن مقامات دولتی، کار روزنامه نگار حرفه ای نیست، وظیفه نشریه دولتی و یا رسانه ای است که از دولت کمک مالی می گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز سالگشت درگذشت «مایک رویکو» روزنامه نگار آمریکایی و مردی است که به حرفه ژورنالیسم وفاداری تعصب آمیز داشت. مایک 29 اپریل سال 1997 درگذشت.


«مایک رویکو» بارها گفته بود که روزنامه باید صدای هر انسان باشد. روزنامه نگار باید هنگام تهیه و نگارش یک مطلب، خودرا جای مخاطب بگذارد و آن چه را که او انتظار دارد و برایش لازم و مفید است برنگارد. راضی کردن مقامات دولتی، کار روزنامه نگار حرفه ای نیست، وظیفه نشریه دولتی و یا رسانه ای است که از دولت کمک مالی می گیرد.


مایک رویکو که در طول چهل سال روزنامه نگاری علاوه بر تهیه خبر، هفت هزار و پانصد مقاله، گزارش تحقیق شده (اینوستیگیتیو) و تحلیل نوشت عقیده داشت هنگامی که درآمد یک روزنامه کمتر از هزینه هایش شود، اعتماد و علاقه مردم را از دست داده و باید تعطیل و یا به نیروهایی تازه فروخته شود.

 

وی روی این نظر خود ایستادگی کرد و زمانی که روزنامه «شیکاگو دیلی نیوز» به زیان دهی افتاد آنجا را ترک گفت و با رفتن او، مخاطبانش خرید آن روزنامه را متوقف ساختند و چون به «شیکاگو سان تایمز» رفت مخاطبان نیز متوجه این روزنامه شدند و با این عمل، شیکاگو دیلی نیوز تعطیل شد. این تحول به صورت اصلی در روزنامه نگاری درآمده است که نویسنده «سرمایه» اصلی یک نشریه است، نه چیز دیگر.

 

با رفتن مایک از شیکاگو دیلی نیوز، این روزنامه، دفعتا (در یک روز) 91 هزار خواننده از دست داد که باز مبحثی در کتاب های درسی رشته روزنامه نگاری شده است. مایک تا زمانی در شیکاگو سان تایمز به کار ادامه داد که روزنامه ای مستقل بود. همین که این روزنامه توسط «روپرت مورداک» خریداری شد، با صدور اعلامیه از آنجا رفت. وی در این اعلامیه نوشته بود: «مورداک»نه یک روزنامه نگار واقعی است و نه علاقه مند به حرفه روزنامه نگاری، و روزنامه متعلق به او تنها این ارزش را دارد که در آن ماهی به پیچند و به دست خریدار بدهند. مخاطبان رسانه ها حقی دارند و اگر دولت نتواند این حق آنان را رعایت کند، باید خودشان روزنامه های غیر واقعی را نخرند و نخوانند تا فریب نخورند و گمراه نشوند.

 

هدف مورداک کمک به فرهنگ و ارتقاء معلومات مردم و اطلاعات رسانی واقعی و بیطرفانه نیست، هدف او کسب مال و قدرت است، او می خواهد هرلحظه با هر مقامی در هر گوشه از دنیا که بخواهد تلفنی صحبت کند و برای این کار که آتش جاه طلبی او را برای یک لحظه فرو می نشاند و از آن لذت می برد باید به زیان مردم و حتی برخی از ملل امتیاز بدهد.


مایک پس از ترک شیکاگو سان تایمز به شیکاگو تریبیون رفت ولی مقاله های او همچنان از سوی سندیگای مربوط توزیع می شد و همزمان در 600 روزنامه در سراسر جهان به چاپ می رسید، خبرگزاری ها و شبکه های رادیو تلویزیونی آنها را نقل می کردند و ترجمه آنها در رسانه های غیر انگلیسی انتشار می یافت.


چند ناشر تاکنون مقالات مایک را که سکته مغزی او را از پای درآورد برحسب موضوع جمع آوری کرده و به صورت کتاب در آورده اند. او به موازات روزنامه نگاری، داستان هم می نوشت و قهرمان داستانهای او یا راننده تاکسی بودند و یا اینکه ماجرا در یک تاکسی رخ داده بود. او داستان نویسی را «زنگ تفریح» خود و هر روزنامه نگار دیگر که کار روزنامه را با تهیه اخبار سطح شهر آغاز کرده باشد می دانست که خستگی را از تن می زداید.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد