درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 16:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22586صفحه نخست » یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 13:15
راز و رمز خبرنگاری کوله پشتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «رمز و راز خبرنگاری کوله‌پشتی» نوشته حسن قربانی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «رمز و راز خبرنگاری کوله‌پشتی» نوشته حسن قربانی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.
 
 به گزارش خبرگزاری شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «رمز و راز خبرنگاری کوله پشتی» نوشته حسن قربانی به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است.
 
 خبرنگاری کوله پشتی، محصول دوران پس از اینترنت، پس از وب و پس از تولد شبکه های اجتماعی است. یعنی ۱۵ سال از ظهور آن می‌گذرد.
 
 خبرنگار کوله پشتی مثل یک طبیعت گرد تنها، همه وسایل مورد نیاز برای گردآوری، ضبط و ارسال خبر، عکس خبری، گزارش تصویری، و ارتباط با منابع اطلاعاتی دیجیتال برای تکمیل گزارش هایش را همه جا همراه خود دارد که عبارتند از: دوربین فیلمبرداری دیجیتال، میکروفن، رایانه روپایی دارای قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت، با نرم افزارهای ویرایش و تصویرآرایی مورد نیاز.
 
 در کتاب حاضر نویسنده که خود یکی از خبرنگاران با سابقه صدا و سیماست و عملاً این گونه خبرنگاری را تجربه کرده، تجارب و مطالعات و رموز کارش را در کلاس های آموزش خبرنگاری، در اختیار همه علاقمندان جوان قرار داده است.
 
 نویسنده در این کتاب سعی کرده با استفاده از ۳ دهه تجربه در دنیای رسانه و ارتباطات و بهره‌گیری از نظر دیگر دست اندرکاران و فعالان رسانه، که به کار خبرنگاری اشتیاق نشان داده اند، ویژگی‌های خبرنگاری کوله پشتی، ماهیت و چیستی آن، کاربردها و دیگر ابعاد این پدیده ارتباطی را با نگاهی موشکافانه مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.
 
 کتاب «رمز و راز خبرنگاری کوله پشتی» در ۸ فصل تدوین شده است. بخش اول کتاب پدیده نوظهور خبرنگاری کوله پشتی را تعریف کرده و آن از جنبه‌های اقتصادی، ارتباطی و سرعت مورد بررسی قرار می دهد و بخش دوم کتاب نیز برای خواننده بیان می کند که خبرنگاری کوله پشتی از کجا آمده و چه عواملی باعث ظهور چنین پدیده‌ای در رسانه و فضای ارتباطات شده است.
 
 یکی از نکات مهم این است که اساساً خبرنگاری کوله پشتی مختص کدام رسانه است؟ پاسخ این سوال در بخش سوم کتاب به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و نویسنده به بیان این مطلب می پردازد که کدام رسانه و کدام آدم‌ها باید از این پدیده استفاده کنند. بخش چهارم کتاب با عنوان «توانایی‌هایی که خبرنگار کوله پشتی باید داشته باشد» به بیان ویژگی‌های یک خبرنگار کوله پشتی می پردازد و بیان می‌کند که خبرنگار کوله پشتی باید توانایی تصویربرداری، توانایی تدوین و آرشیو، شناخت صدا و توانایی صدابرداری و صداگذاری، توانایی کار در فضای مجازی، توانایی ارسال، توانایی حسی و جسمی و توانایی سوژه یابی را داشته باشد.
 
 بخش پنجم کتاب خبرنگاری کوله پشتی را به یک خبرنگاری چریکی تشبیه کرده و ویژگی های این نوع خبرنگاری را بیان می کند و فصل ششم حوزه فعالیت خبرنگار کوله پشتی را در رویداد بحران، رویداد فوری، رویداد محلی، مناسبت ها و گزارش های نرم و لایه های پنهان و مستندسازی مودر واکاوی قرار می‌دهد.
 
 در فصل هفتم نویسنده کتاب از مخالفان و موافقان خبرنگاری کوله پشتی نام برده و نظرات آنان را بیان می کند و فصل هشتم به بررسی نحوه فعالیت خبرنگار کوله پشتی در هنگام مصاحبه، پشت دوربین، ارتباط زنده، ضبط پلاتو، تدوین و غیره می پردازد.
 
 در بخش پایانی کتاب نویسنده ۲۰ توصیه و ۲ تجربه خود را در زمینه خبرنگاری کوله پشتی برای خواننده بازگو می کند تا ابعاد گسترده این پدیده ارتباطی بیشتر روشن شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد