درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 20:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22526صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 09:02
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی، دادن یک هدیه تاثیرگذار
اهدای هدیه‌های شرکتی، یکی از موثرترین فعالیت‌ها در زمینه روابط عمومی است.
  

توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی، دادن یک هدیه تاثیرگذار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اهدای هدیه‌های شرکتی، یکی از موثرترین فعالیت‌ها در زمینه روابط عمومی است. تشکر کردن از مشتریان به‌وسیله اهدای یک شیء زیبا به‌عنوان هدیه، قدردانی از کارمندان به‌وسیله تخصیص یک‌سری امتیازات رایگان به آنها یا دادن تقویم‌هایی که حاوی لوگوی شرکت است به کارکنان و مشتریان، از کارهای رایج بسیاری از کارخانه‌ها و موسسات است. با این حال، همان‌طور که همه ما می‌دانیم، کارهایی مانند اهدای تعدادی تقویم شرکتی، غذای آماده محلی، دفتر خاطرات و میز مطالعه که معمولا توسط شرکت‌ها و موسسات برای جلب رضایت مشتریان و کارمندان انجام می‌شود، تاثیر چندانی روی افزایش شهرت و محبوبیت آنان ندارد و چه بسا که این هدایا در نهایت سر از سطل زباله نیز در بیاورند.

 

ایده

اگرچه اهدای هدیه به مشتریان و کارمندان فعالیتی زیبا و همچنین توصیه شده توسط مدیران روابط عمومی است، اما برای اینکه هدیه شما تاثیر مطلوب را روی افراد مورد نظر بگذارد، لازم است تا دقت فراوانی در نحوه انتخاب هدیه و سایر مسائل جزیی به خرج دهید. هدیه‌ای را انتخاب کنید که منحصر به‌فرد باشد یا اگر قصد تقلید از دیگر شرکت‌ها را دارید، هدیه‌ای را که مطمئن هستید مورد توجه مردم قرار می‌گیرد انتخاب کنید. برای مثال شرکت پپسی (PEPSI) برای کریسمس طرح جالبی را طراحی کرده بود.

این شرکت نوشیدنی‌های مخصوصی را با طرح درخت کریسمس طراحی کرده بود و در تبلیغات خود به مشتریان توصیه می‌کرد تا برای تعطیلات کریسمس از این نوشیدنی استفاده کنند. البته علاوه بر طراحی منحصر به فرد، شرکت پپسی این مدل از نوشیدنی را با 50 درصد تخفیف عرضه می‌کرد و همین امر باعث استقبال مردم از طرح شرکت و در نهایت افزایش شهرت و محبوبیت برند PEPSI شد.

همچنین استخدام یک کاریکاتوریست به منظور کشیدن کاریکاتور مشتریان نیز می‌تواند طرح تاثیرگذار و در عین حال کم هزینه‌ای باشد. در یکی از سمینارهای یک شرکت بزرگ بریتانیایی، مدیران روابط عمومی شرکت ترتیبی دادند تا یک کاریکاتوریست از همه مهمانان کاریکاتور طراحی کند و در انتهای مراسم این کاریکاتورها به تک تک مهمانان هدیه داده شد، این طرح برای شرکت 300 پوند هزینه در بر داشت، در عین حال 50 کاریکاتور طراحی شد یعنی به طور تقریبی هر کاریکاتور 6 پوند خرج روی دست شرکت گذاشت که البته در مقایسه با تاثیری که کاریکاتورها روی مشتریان گذاشت، پرداخت این هزینه کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

لباس‌های تبلیغاتی نیز می‌تواند تاثیر مثبتی روی مردم بگذارد، به شرط اینکه به طور صحیح از این ایده استفاده شود. برای مثال اگر در کسب‌و‌کار لباس خاصی مورد نیاز است مثلا اگر آموزشگاه موتورسواری دارید، طراحی لوگوی موسسه خود روی لباس شاگردان و معلمان آموزشگاه‌تان می‌تواند ایده بسیار موثر و جالبی باشد.

 

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- در مورد هدیه خود فکر کنید. آیا کسی از گرفتن آنها خوشحال و هیجان زده خواهد شد؟

- اگر ممکن است هدیه‌ای متناسب با خصوصیات و شخصیت مشتریان خود به آنها بدهید. این‌گونه هدیه شما بهتر در ذهن مشتریان خواهد ماند.

- سعی کنید از تکراری عمل کردن و تقلید از دیگران دوری کنید، همچنین مطمئن شوید که هدیه‌تان با کسب‌و‌کارتان ارتباط دارد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد