درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 15:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2174صفحه نخست » دوشنبه، 4 دی 1391 - 20:20
نقش تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نقش گروه های ذی نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا را بررسی کرد.


به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی مرکز مذکور اعلام کرد: انتخابات سال 2012 ریاست جمهوری ایالات متحده مورد توجه بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی جهان قرار داشت. نوشتار حاضر بر خلاف رویه مرسوم به جای بررسی حزبی این انتخابات به دنبال تحلیل آن بر اساس نقش گروه های ذی نفوذ و تلاشی است که این گروه ها معمولا در جهت حمایت از منافعشان انجام می دهند.
گروه های ذی نفوذ تخصصی، گروه های مهم کنش سیاسی و جایگاه هر یک لابی های حوزه سیاست خارجی و در نهایت لابی های صهیونیستی در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته اند. این گزارش همچنین ، نشان دهنده جای خالی لابی های ایرانیان ساکن در آمریکا در این مبارزات مهم و جدی است و ضرورت توجه بیشتر دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به این موضوع را گوشزد می کند.
این گزارش در ادامه می افزاید: بر اساس این تحقیق ، گروه های مختلف ذی نفوذ با توجه به علایق و میزان قدرتی که دارند سعی می کنند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و به نفع کاندیدای مورد نظر خود عمل کنند. اگر چه تصور می شود با تکامل ابزارهای جدید ارتباطی نقش رسانه های سنتی در انتخابات کاهش یابد، ولی شواهد نشان از اهمیت بسیار آنها در انتخابات سال 2012 دارد. به همین دلیل بیشترین هزینه صورت گرفته مربوط به پخش پیام های تبلیغاتی له یا علیه یک کاندیدا بوده است.
محتوای پیام های تبلیغاتی نیز نشان دهنده نبود فرهنگ اخلاقی در انتخابات ریاست جمهوری است. به همین سبب است که فرهنگ سیاسی آمریکا هر روز بیشتر از قبل به سمت سقوط پیش می رود. روی کارآمدن افرادی با سطح پایین تجربه و توانایی به عنوان نخبه سیاسی نیز از نتایج این روند است.
با توجه به رای دادگاه فدرال در سال 2010 و بازگذاشتن دست کمیته های کنش سیاسی در فعالیت مستقل به نفع یک کاندیدا در انتخابات، نقش این گروه ها در انتخابات روز به روز بیشتر می شود. جمهوریخواهان، اوباما را متهم کرده‌اند که خود را با این شرایط بیشتر از رقیبش وفق داده بود.
در این انتخابات شاهد بودیم که لابی ایپک به عنوان مهمترین گروه صهیونیستی در آمریکا به صورت رسمی از اوباما در تبلیغات حمایت کرد که این امر نشان از پیچیده تر شدن وضعیت منطقه ای اسرائیل و همچنین احساس قدرت بیشتر این لابی در عرصه سیاست داخلی آمریکا دارد. مقایسه انتخابات سال 1992 و 2012 تغییر این قدرت در طول زمان کوتاه بیست ساله را به خوبی نشان می دهد و نکته آخر که هیچ یک از گروه های ایرانی در عرصه و کارزار انتخاباتی آمریکا حضور و نقش تعیین کننده ای نداشتند. بیشتر طیف سنتی ایرانی ها به جمهوریخواهان نزدیکند اما نسل های جدید با دمکرات ها نزدیکی بیشتری دارند، ولی هیچ یک به صورت سازمان یافته در انتخابات شرکت نداشتند البته دیدارهای گروه نیاک با تیم اوباما می توانست نویدبخش شروع این فعالیت باشد که تحقق پیدا نکرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد