درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 05:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21344صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 14 بهمن 1394 - 00:34
صحبت از رونق مسکن بازی با کلمات است
یک کارشناس مسکن استناد به نوسان مقطعی معاملات در بخش مسکن برای نتیجه گیری پیش رونق را بازی با کلمات خواند و گفت: سازندگان و خریداران مسکن نقدینگی در دست ندارند، دولت هم پولی ندارد که به این بخش تزریق کند، پس رکود در سال آینده ادامه خواهد یافت.
  

مسعود نجفی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هیچ دلیلی برای رونق مسکن در سال آینده وجود ندارد و صحبت درخصوص رونق مسکن پشتوانه علمی و اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داریم که سال 1393 هم از گرم شدن بازار مسکن در سال 1394 صحبت می کردند و در مورد افزایش وام ها و سایر موارد حرف می زدند اما بخش مسکن در سال 1394 هیچ تکانی نخورد. تنها مقداری رقم وام ها را بالا بردند و تسهیلات را از 35 میلیون تومان به 60 میلیون تومان افزایش دادند که هیچ تناسبی با قیمت خانه در کلان شهرها ندارد. به اعتقاد من یک جایی باید از شعارزدگی دست برداریم و به اصول علم اقتصاد توجه کنیم.

این کارشناس مسکن با اشاره به آمار بانک مرکزی درخصوص افزایش 29.1 درصدی معاملات مسکن در دی ماه نسبت به بهمن ماه یا تحلیل هایی از رونق مسکن در سال آینده خاطرنشان کرد: من قصد ندارم آمار را زیر سوال ببرم اما در بخش مسکن نقدینگی وجود ندارد؛ نه سازندگان پول دارند و نه خریداران. پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که هم ساخت و ساز و هم معاملات در سال آینده تکان نخواهد خورد. دولت هم پولی ندارد که به این بخش تزریق کند و بودجه ی بسیاری از بخش ها را انقباضی تعیین کرده است. در این شرایط صحبت از پیش رونق مسکن، نوعی بازی با کلمات است.

نجفی، وضعیت بازار مسکن را فلاکت بار خواند و گفت: این وضعیت احتمالا در سال آینده بدتر هم خواهد شد. چون سال آینده وضعیت بودجه نامناسب است. اوایل سال جاری قیمت نفت بالا بود اما هم اکنون قیمت نفت به بشکه ای 20 دلار رسیده و پیش بینی می شود که در سال آینده به کمتر از این رقم برسد و حتی برخی افراد از نفت 10 دلاری حرف می زنند. لذا بخش مسکن به تاثیر از این مساله نمی تواند از شرایط مطلوبی برخوردار شود.

وی تاکید کرد: افرادی که در بخش ساخت و ساز هستند پول و انگیزه ندارند و عمدتا در حال شیفت به مشاغل دیگر یا ساخت باغ ویلا هستند که بازگشت سرمایه در آنها بهتر از ساخت مسکن است. لذا عرضه مسکن به شدت افت کرده است. البته مردم متقاضی خرید هستند اما قیمت ها آن قدر حباب دارند که از توان متقاضیان خارج است.

این کارشناس مسکن با انتقاد از بزرگ نمایی در تحلیل ها اظهار کرد: متاسفانه بعضا مسئولان و رسانه ها در ارایه تحلیل ها طوری اغراق می کنند که گویی قرار است معجزه ای در اقتصاد ایران رخ دهد. مثلا در بوق و کرنای افزایش معاملات ماهیانه مسکن می کوبند اما از عقبه و وضعیت بلندمدت آینده غافل می شوند.

نجفی ادامه داد: اقتصاد یک پیچ نیست که با شل و سفت کردن آن مشکلاتش را حل کنیم بلکه یک فرآیند بزرگ است که بسیاری معادلات بعضا چندمجهولی به آن گره می خورد. پس وقتی قرار است تحلیلی از وضعیت آینده ارایه کنیم باید تمام عوامل موثر بر ایجاد یک جریان اقتصادی را مورد بررسی دهیم.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد