درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:39   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21215صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 7 بهمن 1394 - 13:08
ضرورت بکارگیری الگوی "روابط عمومی مبتنی بر اسلوب و اخلاق اسلامی"
آنجا که ساختار یک سازمان، به دور از پنهان کاری و بکارگیری یا ارائه امکانات و اطلاعات مبتنی بر گرایش های منفعت طلبانه فردی یا جمعی، نه سازمانی، اقدام به طرح موضوعات، اعم از نقاط ضعف و قوت با مخاطبان می کند، در واقع بزرگترین سرمایه گذاری خود را به انجام رسانده است و آن خرید محصولی بسیار گران و ارزشمند به نام اعتماد می باشد.
  

ضرورت بکارگیری الگوی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آنجا که ساختار یک سازمان، به دور از پنهان کاری و بکارگیری یا ارائه امکانات و اطلاعات مبتنی بر گرایش های منفعت طلبانه فردی یا جمعی، نه سازمانی، اقدام به طرح موضوعات، اعم از نقاط ضعف و قوت با مخاطبان می کند، در واقع بزرگترین سرمایه گذاری خود را به انجام رسانده است و آن خرید محصولی بسیار گران و ارزشمند به نام اعتماد می باشد.
ایجاد اعتماد، یک اصل بسیار اساسی در هنر ارتباطات و روابط عمومی است که از مفهوم صداقت به عنوان یک معیار اخلاقی، دینی و اجتماعی سرچشمه می گیرد.

با این رویکرد نمی توان روابط عمومی را تنها یک حرفه در ساختار سازمانی و اجتماعی به شمار آورد؛ بلکه می توان آن را نوعی باور و اعتقاد رفتاری و دینی محسوب کرد.

این اعتماد البته منحصر به خارج از سازمان نیست؛ آنجا که در سخن بزرگان و حکمای دینی و اخلاقی تاکید می شود که: «هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» تا هنگامی که درون و هسته سازمانی به صداقت، عدالت و رفتار صحیح مدیران و مسئولان باور و اعتماد نداشته باشد، جلب باور مخاطبان خارج از سازمان محال بوده یا برای بلندمدت پایدار و میسر نخواهد بود. این امر البته نافی رعایت منافع سازمانی و طرح موضوعات به دور از آگاهی و اشراف بر شرایط و ضوابط توامان در جامعه و مجموعه نیست.

اگرچه امروزه روابط عمومی ها را در بسترهای مختلف علمی و از دیدگاه های متعدد جامعه شناسی، تجارت و نظایر آن تعریف کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند اما در واقع کامل ترین تعریف از روابط عمومی در آموزه های اسلامی قابل جمع آوری و ارائه خواهد بود. اصول اولیه این حرفه، که ایجاد اعتماد و انعکاس صادقانه اطلاعات است به عنوان مهمترین و برجسته ترین اصول همه ادیان به ویژه دین اسلام مطرح شده و این رفتار در کردار ائمه اطهار(ع) و شیوه ارتباطات این بزرگان با مردم و مخاطبان دور و نزدیک شان بروز و ظهور یافته است.

این امر بخصوص در حوزه اعتمادسازی مورد توجه است که سبب شده مسلمانان و غیرمسلمانان بسیاری پس از گذشت قرن ها، همواره متعهد و معترف به جایگاه و شأن ویژه این بزرگان دینی، در بین انسان‌ها، از آغاز آفرینش تا پایان آن باشند.

این به معنای بکارگیری اصول "ارتباط گیری الهی" در جریان انسان سازی است و الگویی خواهد بود که ایران اسلامی می تواند با بهره گیری از توان دینی ساکنانش، به جهان ارتباطات که امروزه مات و مبهوت قدرت های بیگانه و دروغ پردازانه می باشد، صادر نماید.

با این رویکرد، می توان الگویی تازه در تعریف و ساختار روابط عمومی ها مطرح کرد و آن را «روابط عمومی مبتنی بر اسلوب و اخلاق اسلامی در ساختار جریان سازی» نام نهاد تا به اهداف عالیه روابط عمومی ها که همانا شفاف سازی و همگام سازی مخاطبان با اهداف سازمانی است، به طریق اولی، دست یافت.
 

وحید آقاشریفی
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج

 

منبع: سپیدار آنلاین

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد