درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 مرداد 1396 - 18:36   

اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر

  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  صرفه جویی ماهانه یک میلیارد تومان با راه اندازی اتوماسیون اداری بانک ملی ایران
  توسعه حضور بانک ملی ایران در عراق
  پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به وزیر امور اقتصادی و دارایی
  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است
  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند
  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی
  احراز هویت کسب وکارهای آنلاین
  ضربه‌گیری راهبردی و مدیریت تکانه استراتژیک در تغییر کابینه
  هوش مصنوعی و آینده رقابت در فروش
  حلقه مفقوده توسعه رهبری سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19766صفحه نخست » کنفرانس روابط عمومیشنبه، 30 آبان 1394 - 10:56
آینده پژوهی روابط عمومی، مسئولیت پذیری اجتماعی و اعتمادسازی عمومی
دکتر محمد مهدی مظاهری رییس کنفرانس روابط عمومی - روابط عمومی در کشور ما نیاز به پویایی، برنامه ریزی و نگرش استراتژیک دارد. بر این اساس از منظر مدیریت استراتژیک هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید
  

روابط عمومی ترجمه ای است از واژه انگلیسی Public Relations و همانطور که از معنی آن بر می‌آید وظیفه‌اش مدیریت ارتباط بین سازمان و عموم مردم است. روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمان‌های نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمانها با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان، گروه‌های تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سازمان‌، افکار عمومی، رسانه‌ها و سازمانهای دیگر ایجاد شده است.

 

روابط عمومی با ایفای کارکردهای اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، ایجاد و حفظ ارتباطات دوسویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرش‌های مخاطبان با سازمان و متقابلاً نزدیک کردن اقدامات و نگرش‌های‌سازمان با مخاطبان به پویایی و رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژی‌های آن کمک می‌کند. با این وجود در کشور ما روابط عمومی، مانند سایر رشته های علوم انسانی مورد غفلت قرار گرفته است و توسعه روزافزون ارتباطات و اطلاعات، نتوانسته در آن تأثیر چندانی داشته باشد.


این در حالی است که روابط عمومی از اجزا و عناصر اصلی ارتباطات است و در ایجاد بستر های مشارکت ذهنی و عینی نقش نهادی و بنیادی دارد، زیرا جنس و ماهیت مجموعه وظایف و فعالیت های آن به طور عمده، ارتباطی، تعاملی و تبادلی است و امر مشارکت نیز با مقوله اطلاع رسانی که از مهمترین رویکرد های روابط عمومی است آغاز می شود. یکی از عواملی که در سرنوشت هر گروه و فرد اهمیت و ارزش دارد و آنها را برای رسیدن به هدفشان یاری می دهد، کیفیت رابطه آنها با افراد و مؤسساتی است که با آن سر و کار دارند( حبیبی، 29/2/1386).


روابط عمومی در کشور ما نیاز به پویایی، برنامه ریزی و نگرش استراتژیک دارد. بر این اساس از منظر مدیریت استراتژیک هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید؛ لازم است مدیر روابط عمومی در سازمان نه در زیرمجموعه بلکه خود یک مجموعه باشد در کنار رئیس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای و یک تیم کاری که انواع خدماتی که لازم می‌باشد را انجام دهد.


این در حالی است که در شرایط کنونی براساس نظر کارشناسان، روابط عمومی در ایران با چالش های متعددی همچون تشکیلات ، اعتبارات، آموزش ، نحوه عمل ، نیروی انسانی، وجود نگرش های منفی نداشتن متولی مشخص و نبود قانون مندی مسئولیت های استراتژیک و حرفه ای دست و پنجه نرم می کند. پس بجاست، که با انجام مطالعات و بررسی های لازم اساساً معلوم شود که روابط عمومی در کشور ما دارای چه جایگاهی است و به چه رویه و رویکردی برای بهبود موقعیت و افزایش اثرگذاری نیاز دارد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج راهکار روابط عمومی دیجیتال


  سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد


  خدمات مشتری یا تجربه مشتری؟


  آخرین برگ دفتر شورای چهارم، به «روابط عمومی» رسید


  تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی


  رهبران سازمانی چگونه خود را با عدم اطمینان وفق دهند


  اعطای تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی به شرکت فولاد مبارکه


  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


  معرفی ۵ کتاب برتر در حوزه‌ بازاریابی و کسب‌وکار


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد