درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 دی 1395 - 19:28   

یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد

  یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد


ادامه ادامه مطلب یک

با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد

  با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد


ادامه ادامه مطلب دو

استاد حوزه و دانشگاه: روابط عمومی موفق باید به روز و مخاطب محور باشد

  استاد حوزه و دانشگاه: روابط عمومی موفق باید به روز و مخاطب محور باشد


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغ متفاوت فروشگاه اینترنتی در ایران با به چالش کشیدن ضمیر ناخودآگاه

  تبلیغ متفاوت فروشگاه اینترنتی در ایران با به چالش کشیدن ضمیر ناخودآگاه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها در اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم اهتمام داشته باشند
  مشارکت فعال روابط عمومی ها در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر
  کتاب نبرد من هیتلر، پرفروش ترین کتاب در آلمان
  معاون استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه مهمترین ظرفیت برای روابط عمومی دستگاههای اجرایی است
  نشست شورای هماهنگی و سیاست گذاری روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی
  نشست شورای هماهنگی و سیاست گذاری روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی
  جایگاه خلاقیت در خبر
  انتصاب مدیر روابط عمومی انجمن دارندگان نشان استاندارد
  برگزاری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه
  آشنایی با نیویورک تایمز
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19766صفحه نخست » کنفرانس روابط عمومیشنبه، 30 آبان 1394 - 10:56
آینده پژوهی روابط عمومی، مسئولیت پذیری اجتماعی و اعتمادسازی عمومی
دکتر محمد مهدی مظاهری رییس کنفرانس روابط عمومی - روابط عمومی در کشور ما نیاز به پویایی، برنامه ریزی و نگرش استراتژیک دارد. بر این اساس از منظر مدیریت استراتژیک هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید
  

روابط عمومی ترجمه ای است از واژه انگلیسی Public Relations و همانطور که از معنی آن بر می‌آید وظیفه‌اش مدیریت ارتباط بین سازمان و عموم مردم است. روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمان‌های نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمانها با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان، گروه‌های تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سازمان‌، افکار عمومی، رسانه‌ها و سازمانهای دیگر ایجاد شده است.

 

روابط عمومی با ایفای کارکردهای اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، ایجاد و حفظ ارتباطات دوسویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرش‌های مخاطبان با سازمان و متقابلاً نزدیک کردن اقدامات و نگرش‌های‌سازمان با مخاطبان به پویایی و رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژی‌های آن کمک می‌کند. با این وجود در کشور ما روابط عمومی، مانند سایر رشته های علوم انسانی مورد غفلت قرار گرفته است و توسعه روزافزون ارتباطات و اطلاعات، نتوانسته در آن تأثیر چندانی داشته باشد.


این در حالی است که روابط عمومی از اجزا و عناصر اصلی ارتباطات است و در ایجاد بستر های مشارکت ذهنی و عینی نقش نهادی و بنیادی دارد، زیرا جنس و ماهیت مجموعه وظایف و فعالیت های آن به طور عمده، ارتباطی، تعاملی و تبادلی است و امر مشارکت نیز با مقوله اطلاع رسانی که از مهمترین رویکرد های روابط عمومی است آغاز می شود. یکی از عواملی که در سرنوشت هر گروه و فرد اهمیت و ارزش دارد و آنها را برای رسیدن به هدفشان یاری می دهد، کیفیت رابطه آنها با افراد و مؤسساتی است که با آن سر و کار دارند( حبیبی، 29/2/1386).


روابط عمومی در کشور ما نیاز به پویایی، برنامه ریزی و نگرش استراتژیک دارد. بر این اساس از منظر مدیریت استراتژیک هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید؛ لازم است مدیر روابط عمومی در سازمان نه در زیرمجموعه بلکه خود یک مجموعه باشد در کنار رئیس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای و یک تیم کاری که انواع خدماتی که لازم می‌باشد را انجام دهد.


این در حالی است که در شرایط کنونی براساس نظر کارشناسان، روابط عمومی در ایران با چالش های متعددی همچون تشکیلات ، اعتبارات، آموزش ، نحوه عمل ، نیروی انسانی، وجود نگرش های منفی نداشتن متولی مشخص و نبود قانون مندی مسئولیت های استراتژیک و حرفه ای دست و پنجه نرم می کند. پس بجاست، که با انجام مطالعات و بررسی های لازم اساساً معلوم شود که روابط عمومی در کشور ما دارای چه جایگاهی است و به چه رویه و رویکردی برای بهبود موقعیت و افزایش اثرگذاری نیاز دارد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد


  مسئولان روابط عمومی‌ها: آمادگی وزارتخانه‌ها برای شفافیت اطلاعات؛ تقریبا هیچ


  روابط عمـومی آینـده پـژوه و تفکـر محـور


  با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد


  مدیریت دانش در روابط عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر


  انتقاد کوبنده مریل استریپ از ترامپ به خاطر مسخره کردن یک خبرنگار معلول


  کشف «در پشتی» واتس‌اپ: راه نفوذ به پیام‌های شما باز است


  3 روش برای بهبود مدیریت عملکرد در سال 2017


      روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سه اشتباه روابط عمومی در سال 2016