درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 17:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21075صفحه نخست » دوشنبه، 2 آبان 1401 - 08:09
مدیریت امروز
شنیدن ناگفته‌‌ها
مهم‌ترین موضوع در ارتباطات یک سازمان، شنیدن حرف‌هایی است که گفته نمی‌شود. با لحظه‌ای درنگ خواهیم دید که شنیدن حرف‌هایی که گفته نمی‌شود اما با اندکی هوشمندی می‌توان آنها را شنید، چه نقشی کلیدی و بنیادی در زندگی کاری و حیات و رشد سازمان ما ایفا می‌کند و توجه به آن چقدر اهمیت دارد و تاوان بی‌توجهی به آن چقدر سنگین خواهد بود.
  

شنیدن ناگفته‌‌ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مهم‌ترین موضوع در ارتباطات یک سازمان، شنیدن حرف‌هایی است که گفته نمی‌شود. با لحظه‌ای درنگ خواهیم دید که شنیدن حرف‌هایی که گفته نمی‌شود اما با اندکی هوشمندی می‌توان آنها را شنید، چه نقشی کلیدی و بنیادی در زندگی کاری و حیات و رشد سازمان ما ایفا می‌کند و توجه به آن چقدر اهمیت دارد و تاوان بی‌توجهی به آن چقدر سنگین خواهد بود. به‌عنوان یک مدیر موفق و باتجربه باید حرف‌های ناگفته‌ کارکنان را هوشمندانه شنید. برای پذیرش نگرش‌های متفاوت افراد مختلف بهتر است ظرفیت خود را بالا ببرید زیرا باعث بالابردن اطلاعات و تغییر در نگرش و تفکر شما نیز خواهد شد. 

در اکثر مواقع در مواجهه با نظرات کارکنان و دیدن عکس‌العمل‌هایی از آنان که حاکی از نارضایتی است، به دنبال این طرز تلقی برمی‌آییم تا نظر آن فرد را نسبت به موضوع مورد نظر عوض کنیم و با او وارد بحث و مجادله ‌شویم. ما نمی‌توانیم نظر دیگران را عوض کنیم مگر اینکه در بدو امر بتوانیم ذهنیت خود را نسبت به تفاوت و تعدد عقاید دیگران کاملاً باز و هر گونه فیلتر‌سازی منفی را از خور دور کنیم.

در این زمان بیشتر تمایل داریم به افرادی که نظراتی متفاوت دارند به‌عنوان یک مخالف بنگریم. حتی زمانی‌که گفت‌وگوی مستقیمی اتفاق نیفتاده اما براساس تجربه می‌دانیم که مشکلی وجود دارد، بهتر است به موقع و در زمان مناسب با اظهار این جمله که من و شما دو انسان متفاوت با دیدگاه‌های متفاوت هستیم و از ارزش درک تفاوت در رسیدن به بلوغ فکری آگاهی داریم، زمینه‌ای را برای گفت‌وگو ایجاد کنیم.

بپذیریم که تفاوت آرا و عقاید، در واقع یک نقطه اشتراک بین ماست. داستان رسیدن طرف دیگر به این نظر را و نه دلایل او را برای این عقیده بپرسیم. این راهبرد زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ما هم با بیان داستان خودمان به ارتقای فضای درک متقابل و احساس امنیت کمک کنیم. احساس امنیت و آسودگی لازم نسبت به گشودگی ذهن را در دیگری ایجاد کنیم، تجربه‌های کارکنان را معتبر بدانیم و شیوه‌هایی دیگر را برای تفسیر تجربه‌ها به فرد پیشنهاد کنیم.

بهتر است هدف نهایی را در ذهن نگه داریم. بعد از مدتی تمرین متوجه خواهیم شد که استقبال از گشودگی ذهن و جایگزین کردن گفت‌وگو به جای نشنیدن ناگفته‌ها، می‌تواند ما را از تحمل چه مشکلاتی آزاد کند. شنیدن ناگفته‌‌ها در واقع مهارتی فراموش شده است که نقشی اساسی در ارتباطات فردی و جمعی دارد، اما اهمیت آن از یادها رفته است. هر چند بخشی از زندگی همه‌ ما در محل کار و اجتماع صرف شنیدن می‌شود، اما این شنیدن معمولاً ناقص و ناتمام یا ظاهری و سطحی است. ناقص شنیدن هر یک از ما نیز شکل‌های مختلفی دارد، اما در همه‌ شکل‌ها، خواسته یا ناخواسته آن شنونده فقط به بخشی از گفتار گوینده گوش می‌دهد و بخشی را نادیده می‌گیرد.

البته شاید درست‌تر باشد بگوییم ناشنیده می‌گذارد. به این ترتیب فرآیند ارتباط مختل می‌شود و بسته به اهمیت هر پیام ناشنیده ناچاریم تاوانش را بپردازیم. بنابراین بخشی از اختلال‌ها در ارتباطات انسانی ناشی از نشنیدن است؛ پیام‌های سرگردانی که جایی در گوش مخاطبانشان ندارند و نافرجام می‌مانند. البته خوشبختانه در این بحران فراموشی شنیدن، هنوز محققانی هستند که آن را از یاد نبرده‌اند و در برجسته‌ساختن اهمیت آن در مناسبات اجتماعی و ارتباطات انسانی می‌کوشند.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد