درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 12:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20727صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 20 دی 1394 - 02:44
دست‌اندازی به جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها
امیرعباس تقی‌پور - هر از گاهی شاهد تلاش‌ برای از بین بردن استقلال روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی برخی از دستگاه‌های دولتی هستیم. این تلاش‌ها که بدون توجه به اسناد و مصوبات قانونی درباره نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار تشکیلات سازمانی اعمال می‌شود، نگرانی‌هایی را متوجه بدنه مدیریتی و کارشناسی این حوزه کرده و به‌طور طبیعی، نتایج منفی‌ و خسارت‌باری را در شکل‌دهی، حفظ و ارتقای سطح ارتباطات و تعامل سازمان‌ها با ذی‌نفعانشان در پی خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خدشه‌دار شدن جایگاه قانونی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، سرخوردگی و کاهش انگیزه نیروی انسانی شاغل یا نیروی انسانی علاقه‌مند به اشتغال در واحدهای روابط‌عمومی، ایجاد شکاف در ارتباط میان سازمان با ذینفعان، کاهش سطح تعامل بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، تحت‌الشعاع قرار گرفتن وظایف روابط‌عمومی‌ها در درون سازمان، کاهش بودجه و اعتبار پروژه‌های ارتباطی سازمان و کند شدن مراحل تجهیز روابط‌عمومی‌ها به ابزار و تکنولوژی‌های جدید، تنها برخی از آسیب‌هایی است که می‌تواند به سبب از بین رفتن جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها ایجاد شود.

هر از گاهی شاهد تلاش‌ برای از بین بردن استقلال روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی برخی از دستگاه‌های دولتی هستیم. این تلاش‌ها که بدون توجه به اسناد و مصوبات قانونی درباره نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار تشکیلات سازمانی اعمال می‌شود، نگرانی‌هایی را متوجه بدنه مدیریتی و کارشناسی این حوزه کرده و به‌طور طبیعی، نتایج منفی‌ و خسارت‌باری را در شکل‌دهی، حفظ و ارتقای سطح ارتباطات و تعامل سازمان‌ها با ذی‌نفعانشان در پی خواهد داشت.

در این نوشتار کوتاه و درباره جایگاه قانونی روابط‌عمومی‌ها فقط به این مختصر بسنده می‌شود که بر اساس مصوبات سال‌های 1364، 1374، 1386 و 1371 هیأت محترم وزیران، مدیر روابط‌عمومی زیر نظر عالی‌ترین مقام دستگاه، فعالیت می‌کند.

البته موضوع جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی از زوایای مختلفی قابل بررسی است و به‌طور حتم همین بررسی‌ها در کنار تلاش گروه‌ها و فعالان این حوزه منجر به صدور مصوبات هیأت وزیران در دولت‌های مختلف پس از انقلاب شده است.

در زمانه‌ای که ارتباطات سهم قابل ملاحظه‌ای در موفقیت یا عدم موفقیت سازمان‌ها دارد و اغلب مدیران ارشد دستگاه‌ها و سیستم‌های اداری، پاسخگویی (به‌عنوان یکی از ارکان ارتباط صحیح) را از مهم‌ترین راهبردهای خود معرفی می‌کنند، هیچ دلیلی برای تقلیل جایگاه روابط‌عمومی‌ها و ادغام یا رفتن به زیرمجموعه حوزه مدیریت وجود ندارد. مگر نه اینکه ساختارهای سازمانی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان تحقق سریع و صحیح راهبردهای سازمان، محقق شود؟

خدشه‌دار شدن جایگاه قانونی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، سرخوردگی و کاهش انگیزه نیروی انسانی شاغل یا نیروی انسانی علاقه‌مند به اشتغال در واحدهای روابط‌عمومی، ایجاد شکاف در ارتباط میان سازمان با ذینفعان، کاهش سطح تعامل بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، تحت‌الشعاع قرار گرفتن وظایف روابط‌عمومی‌ها در درون سازمان، کاهش بودجه و اعتبار پروژه‌های ارتباطی سازمان و کند شدن مراحل تجهیز روابط‌عمومی‌ها به ابزار و تکنولوژی‌های جدید، تنها برخی از آسیب‌هایی است که می‌تواند به سبب از بین رفتن جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها ایجاد شود.

دست‌اندازی به جایگاه و استقلال روابط‌عمومی، پیش از این نیز انجام گرفته که به مدد یکپارچگی فعالان این حوزه و تبیین علمی و منطقی موضوع، واکنش مثبت مسؤولان و دست‌اندرکاران ارشد نظام اداری را در پی داشته است. امیدواریم این‌بار نیز چنین شود.

از سوی دیگر برای جلوگیری از تکرار این رفتارها، مجموعه اقداماتی باید انجام شود که به نظر می‌رسد افزایش توان علمی و عملی کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی و ایفای نقش مؤثرتر در معادلات و مشکلات سازمان‌ها از مهم‌ترین آن‌هاست.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد