درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 00:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2071صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 16 آذر 1391 - 21:12
در دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی/ نقش روابط‌عمومی اسلامی در ترویج بانکداری اسلامی بررسی می شود
  

شارا- دکتر غلامحسن تقی نتّاج مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با ارائه مقاله ای به دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به بررسی نقش روابط عمومی در ترویج بانکداری اسلامی پرداخته است. وی در سخنرانی خود در اولین روز برگزاری این کنگره  در روز 19 آذرماه به بررسی ابعاد مختلف این موضوع از نگاه یک مدیر ارشد در نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

 

چکیده

 در چکیده این مقاله که توسط ایشان به دبیرخانه دائمی کنگره ارائه شده آمده است: بانکداری اسلامی که هم‌اکنون بیش از نیم قرن تجربه‌ی اجرایی و خدمت‌رسانی به مشتریان را در سطح جهان پشت سر گذاشته، همواره بر تحریم ربا به عنوان یک اصل کلی استوار بوده و با آن شناخته شده است. بانکداری اسلامی هم اکنون پس از بحران مالی سال 2007 جهان، به عنوان یک گزینه‌ی مهم در کنار بانکداری متعارف مطرح و بیش از پیش مورد توجه مسلمانان جهان و حتی مردم سایر کشورها قرار گرفته و به همین دلیل روند توجه بانک‌های معتبر جهانی به آن رشد یافته است. البته خوب می دانیم که بانکداری اسلامی در جوامع سکولار و غربی که اعتقادی به مباحث و مسائل اسلامی ندارند و در واقع با نگاهی ابزاری برای تحقق «سود بیشتر» اجرا می‌شود  با نگاهی خاص مورد توجه است و به این معنا نیست که آن جوامع نیز به این اعتقادات رسیده باشند.

ازسویی روابط‌عمومی به عنوان یک دانش نوین که مأموریت برقراری ارتباط و پیوند وثیق میان سازمان‌ها با محیط اجتماعی آنها را به عهده دارد، می‌تواند نقشی بسزا و فعال در معرفی بانکداری اسلامی درسطح جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی داشته باشد. ضرورت این نقش زمانی بیشتر مطرح می‌شود که تجربه‌ی بانکداری بدون ربا به عنوان گام نخست از بانکداری اسلامی را در کشور جمهوری اسلامی ایران در سه دهه‌ی گذشته مورد توجه قرار دهیم و به جایگاهی که هم‌اکنون این نوع از بانکداری در کشور ما  بدان دست یافته است توجه افزونتری روا داریم. از آنجا که نویسنده معتقد است بانکداری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه‌ی پیشرفت‌هایی که در عمل کسب نموده هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود به عنوان محور تثبیت نظام اقتصاد اسلامی دست یابد، مصرانه بر نقشی که دانش روابط‌عمومی در تئوری و عمل می‌تواند در ترویج آن به عهده گیرد تأکید دارد.

این مقاله در پی آن است که دانش روابط‌عمومی و قابلیت‌های کلیدی آن را به عنوان بستری مهم در ترویج بانکداری اسلامی در جهان امروز و انتقال پیام‌های حقیقی بانکداری اسلامی و شناساندن آن به عموم مردم و مشتریان نظام بانکی در کشورهای اسلامی با تأکید بر جمهوری اسلامی ایران نشان دهد و یافته‌های آن می‌تواند کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی را برای نقش‌آفرینی بیشتر در معرفی و گسترش بانکداری اسلامی ترغیب نماید.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد