درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2071صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 16 آذر 1391 - 21:12
در دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی/ نقش روابط‌عمومی اسلامی در ترویج بانکداری اسلامی بررسی می شود
  

شارا- دکتر غلامحسن تقی نتّاج مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با ارائه مقاله ای به دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به بررسی نقش روابط عمومی در ترویج بانکداری اسلامی پرداخته است. وی در سخنرانی خود در اولین روز برگزاری این کنگره  در روز 19 آذرماه به بررسی ابعاد مختلف این موضوع از نگاه یک مدیر ارشد در نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

 

چکیده

 در چکیده این مقاله که توسط ایشان به دبیرخانه دائمی کنگره ارائه شده آمده است: بانکداری اسلامی که هم‌اکنون بیش از نیم قرن تجربه‌ی اجرایی و خدمت‌رسانی به مشتریان را در سطح جهان پشت سر گذاشته، همواره بر تحریم ربا به عنوان یک اصل کلی استوار بوده و با آن شناخته شده است. بانکداری اسلامی هم اکنون پس از بحران مالی سال 2007 جهان، به عنوان یک گزینه‌ی مهم در کنار بانکداری متعارف مطرح و بیش از پیش مورد توجه مسلمانان جهان و حتی مردم سایر کشورها قرار گرفته و به همین دلیل روند توجه بانک‌های معتبر جهانی به آن رشد یافته است. البته خوب می دانیم که بانکداری اسلامی در جوامع سکولار و غربی که اعتقادی به مباحث و مسائل اسلامی ندارند و در واقع با نگاهی ابزاری برای تحقق «سود بیشتر» اجرا می‌شود  با نگاهی خاص مورد توجه است و به این معنا نیست که آن جوامع نیز به این اعتقادات رسیده باشند.

ازسویی روابط‌عمومی به عنوان یک دانش نوین که مأموریت برقراری ارتباط و پیوند وثیق میان سازمان‌ها با محیط اجتماعی آنها را به عهده دارد، می‌تواند نقشی بسزا و فعال در معرفی بانکداری اسلامی درسطح جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی داشته باشد. ضرورت این نقش زمانی بیشتر مطرح می‌شود که تجربه‌ی بانکداری بدون ربا به عنوان گام نخست از بانکداری اسلامی را در کشور جمهوری اسلامی ایران در سه دهه‌ی گذشته مورد توجه قرار دهیم و به جایگاهی که هم‌اکنون این نوع از بانکداری در کشور ما  بدان دست یافته است توجه افزونتری روا داریم. از آنجا که نویسنده معتقد است بانکداری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه‌ی پیشرفت‌هایی که در عمل کسب نموده هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود به عنوان محور تثبیت نظام اقتصاد اسلامی دست یابد، مصرانه بر نقشی که دانش روابط‌عمومی در تئوری و عمل می‌تواند در ترویج آن به عهده گیرد تأکید دارد.

این مقاله در پی آن است که دانش روابط‌عمومی و قابلیت‌های کلیدی آن را به عنوان بستری مهم در ترویج بانکداری اسلامی در جهان امروز و انتقال پیام‌های حقیقی بانکداری اسلامی و شناساندن آن به عموم مردم و مشتریان نظام بانکی در کشورهای اسلامی با تأکید بر جمهوری اسلامی ایران نشان دهد و یافته‌های آن می‌تواند کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی را برای نقش‌آفرینی بیشتر در معرفی و گسترش بانکداری اسلامی ترغیب نماید.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد