درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20586صفحه نخست » شنبه، 12 دی 1394 - 08:11
فرصت نقد
هر نویسنده تبلیغاتی یک راننده فرمول یک
با اینکه همه به قوانین رانندگی آگاهند ولی همه نمی‌توانند فرمول یک برانند. نویسندگی تبلیغات نیز چنین است. دلیل پایین بودن کیفیت تولیدات داخل، عدم توجه شرکت‌ها به تأمین رضایت مصرف‌کننده و قابل اطمینان نبودن خدمات پس از فروش نیز همین است.
  

هر نویسنده تبلیغاتی یک راننده فرمول یک

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با اینکه همه به قوانین رانندگی آگاهند ولی همه نمی‌توانند فرمول یک برانند. نویسندگی تبلیغات نیز چنین است. دلیل پایین بودن کیفیت تولیدات داخل، عدم توجه شرکت‌ها به تأمین رضایت مصرف‌کننده و قابل اطمینان نبودن خدمات پس از فروش نیز همین است. زمانی که تصمیم می‌گیریم به عرصه‌ای وارد شویم، ابتدا باید آن را بشناسیم و با ویژگی‌ها و آمادگی‌هایی که به آن نیاز داریم، آشنا شویم. نوشتن دو عنصر اصلی دارد؛ معنی و قالب معنی یا محتوا و لفظ. آنها که به عرصه نوشتن قدم می‌گذارند، بسته به میزان توانایی‌ای که در ارائه این دو عنصر دارند، موفق یا ناموفق می‌شوند.

لفظ و معنی برای ایجاد یک اثر خوب، ارزش اساسی دارند و هر کدام دچار نقص شوند، به نوشته خلل وارد می‌کنند. سخن در اینجاست که نویسنده تبلیغات، نوشتن را به‌عنوان یک فن فرا‌می‌گیرد یا به چشم هنر به آن می‌نگرد. کسی که فن نوشتن را بداند، به درستی از عهده بیان و نگارش مطلب موردنظرش برمی‌آید و معانی ذهنی را در قالب الفاظ بی‌عیب و مناسب می‌ریزد و عرضه می‌کند. الفاظ او از نظر دستوری و قواعد فصاحت و بلاغت، صحیح و مطابق اصول است.

از جهت نگارش و املا هم مشکلی ندارد. واضح است که آموختن این فن برای هر کس در هر رشته‌ای از علوم، لازم است. هر کس بخواهد دست به قلم ببرد و اثری خلق کند، باید اصول این فن را آموخته باشد.بسیارند کسانی که در یک رشته علمی به جایگاهی می‌رسند و چون نمی‌توانند دانسته‌های خود را راحت و درست بنویسند و نوشته مناسبی عرضه کنند، به آموختن فن نوشتن رو می‌آورند تا اثری از خود به یادگار بگذارند.

نوشتن فنی است آموختنی و اکتسابی و تنها با تمرین و ممارست و مطالعه و به کار بستن اصول و قواعد، می‌توان به حد مطلوبی از آن رسید. اما هنر نویسندگی علاوه بر ممارست، نیازمند آن است که با ذوق و شم نویسندگی همراه شود. نویسندگی تبلیغاتی، شامل انشا، نگارش و ویراستاری متون تبلیغاتی به منظور انتشار در رسانه‌های چاپی یا دیجیتال بوده که با هدف پیشبرد فروش محصولات یا خدمات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وظایف نویسنده تبلیغاتی شامل این موارد است: نگارش متون تبلیغاتی با ادبیات و در سطح مشتریان و مصرف‌کنندگان، به نحوی‌که پیام تبلیغاتی برند یا محصول/خدمت موردنظر به شکل شایسته‌ای به مخاطب هدف منتقل شود، بحث و بررسی با مشتریان درخصوص محصولات، روش‌ها و زمینه‌های تبلیغاتی و تغییرات مطلوبی که می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی آنان شود، انشا، نگارش و ویرایش متون تبلیغاتی که در رسانه‌های طرف قرارداد به منظور پیشبرد فروش محصولات و خدمات منتشر شود، ارائه پیش‌نویس و بحث ایده‌های چالشی با صاحبان مشاغل درخصوص نحوه پیشبرد فروش، تغییر ادبیات و لحن پیام تبلیغاتی متناسب با محصول و رسانه تبلیغاتی، مشاوره به نمایندگان بازاریابی، فروش و رسانه به منظور جمع‌آوری اطلاعات محصول/خدمت و بحث درباره شیوه نگارش و طول متون تبلیغاتی، ویرایش و بازنویسی متون تبلیغاتی موجود حسب مورد، ارسال نسخه نهایی جهت تأیید، نگارش مقاله، روزنامه‌دیواری، سخنرانی و سایر محتواهای تبلیغاتی و پیشبرد بازاریابی و انجام پژوهش و مصاحبه به منظور تعیین و تشخیص ویژگی‌های اصلی که باید در متون تبلیغاتی درخصوص محصول بیشتر برجسته شود.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد