درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 15:55   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد
  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20469صفحه نخست » شنبه، 5 دی 1394 - 13:21
بازاریابی مجانی
به چه کسی نگاه کنم؟
می‌گویند به عنوان بازاریاب باید توجه خود را به مشتریان متمرکز کنید نه رقیبان.
  

به چه کسی نگاه کنم؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، می‌گویند به عنوان بازاریاب باید توجه خود را به مشتریان متمرکز کنید نه رقیبان. رفتار رقیبان وضع گذشته را نشان می‌دهد در صورتی‌که مشتریان نمایانگر آینده، فرصت‌های تازه، اندیشه‌ها و شاهراه پیشرفت هستند. در جوامعی که کمتر سعی می‌شود به شخصیت و هویت مستقل مشتریان احترام گذاشته شود و کمتر کسی به حقوق مشتریان اهمیت می‌دهد و البته تا زمانی که احترام گذاشتن یا نگذاشتن آن بسته به ظاهر و سمت مشتری است شما می‌توانید تسخیر‌کننده سهم غالب بازار باشید و زمانی هم که سایرین به این راز پی بردند و آنرا به مرحله عمل درآوردند باز هم شما به واسطه پیشقدم بودن‌تان حرف اول را خواهید زد چرا که مشتریان هرگز شما را تنها نخواهند گذاشت.

 

این واقعیت وجود دارد که شرکت‌هایى که تحت مفهوم بازاریابى عمل مى‌کنند براى موفقیت باید محصولاتى را به مصرف‌کننده ارائه کنند که بهتر از رقبا نیازهاى او را برآورده مى‌سازند و خط‌مشى‌هاى بازاریابى باید نه فقط نیازهاى مصرف‌کنندگان هدف، بلکه خط‌مشى‌هاى رقبا را نیز مورد بررسى قرار دهد و نخستین گام براى تامین این هدف، تجزیه‌وتحلیل رقیب است و گام دوم، تعیین خط‌مشى‌هاى رقابتى است اما مهم‌تر از آن مشتریان هستند.

پژوهش‌های متنوع و مکرر جملگی بر این باورند که مشتری قادر است خط تولید را عوض کند زیرا با عدم خرید خود در عمل تمامی خط تولید، مدیران و کارکنان آن کالا یا محصول کاری برای انجام دادن ندارند. اینک سازمان‌ها و کمپانی‌های بزرگ بیش از گذشته به صدای مشتری بها می‌دهند. همواره در حالت آماده باش دائم به سر می‌برند تا بتوانند رضایت مشتری را برآورده کنند. فارغ از آن همواره مترصد آنند که در صورت بروز شکایت مشتری به وارسی این شکایت، دلیل یا دلایل آن بپردازند.

سازمان‌ها و موسسات مشتری‌مدار می‌دانند فقط‌درصد ناچیزی از مشتریان ناخشنود، شکایت خود را مستقیما به مدیریت اعلام می‌کنند. آنها در یک چشم به هم زدن جای دیگر می‌روند، پول‌هایی را که به زحمت به دست آورده‌اند در فروشگاه‌ها و موسسات رقبا خرج می‌کنند. گلایه و ناخشنودی خود را با ده‌ها نفر از اعضای خانواده، دوستان و آشنایان در میان می‌گذارند.

به‌ویژه اگر دریابیم در جوامعی نظیر جامعه ما که بیشتر بر فرهنگ شفاهی استوار است مشتریان ناخرسند، هر روز و هر لحظه، در هر مجلس، جشن و عزایی بدون مقدمه و با مقدمه درباره این شکایت خود، داد سخن خواهند داد بی‌آنکه حاضر باشند لحظه‌ای این شکایت خود را به موسسه مربوطه یا شما، مدیر آن موسسه اطلاع دهند، حتی اگر شما به آنها وقت دهید و از آنان قدردانی کنید.

چگونه می‌توانید به سرعت به شکایت مشتریان دست یابید؟

بدون تردید این وظیفه شماست که هزینه‌های بیشتری بپردازید تا مشتری با هزینه کمتر شکایت خود را به شما اعلام کند اما آنچه بیش از پیش اهمیت دارد اینکه باید بتوانید مشتری را مشاهده کنید، رفتار او را در نظر بگیرید و از دریچه چشم مشتری به کالاها و خدمات خود بنگرید. امروزه مهم‌ترین نکته در کسب وکار این است که کیفیت یک محصول یا خدمت براساس میزان برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتری تعریف می‌شود.

به عبارت دیگر رضایت مشتری هنگامی اتفاق می‌افتد که مشخصه‌های محصول حداقل انحراف را از انتظارات مشتری داشته باشد. بنابراین جهت بهبود کیفیت و افزایش قدرت باید نیازهای کلیدی و موثر در افزایش رضایت مشتریان را شناسایی نموده با توجه به میزان اهمیت آنها را در محصول لحاظ کرد، اندازه‌گیری رضایت مشتری تکنیکی جهت جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و سنجش رضایت نسبی آنها است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد