درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20436صفحه نخست » پنجشنبه، 3 دی 1394 - 08:41
چرا 2015، سال ایموجی است؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ندا لهردی: شاید تا حالا به این موضوع چندان دقت نکرده بودید، اما جالب است بدانید که اغلب افراد هنگام نوشتن یک پیام متنی به احتمال بسیار زیاد دست‌کم از یک شکلک یا ایموجی استفاده می‌کنند. طی سال‌های گذشته ایموجی جایگاه خاصی در گفت‌وگوهای دیجیتالی همه ما پیدا کرده‌ است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ندا لهردی: شاید تا حالا به این موضوع چندان دقت نکرده بودید، اما جالب است بدانید که اغلب افراد هنگام نوشتن یک پیام متنی به احتمال بسیار زیاد دست‌کم از یک شکلک یا ایموجی استفاده می‌کنند. طی سال‌های گذشته ایموجی جایگاه خاصی در گفت‌وگوهای دیجیتالی همه ما پیدا کرده‌ است. این شکلک‌های جالب اما در واقع از دهه 1990 وجود داشته‌اند؛ وقتی که «شیگتاکا کوریتا» در حالی که در شرکت مخابراتی ژاپنی بزرگ NTT Docomo کار می‌کرد، آنها را اختراع کرد. ایموجی راهی بود برای اینکه نوجوانان هنگام نوشتن و ارسال پیام می‌توانستند از آنها استفاده کنند تا به این ترتیب پیام‌های ارسال شده از طریق اپراتور Docomo با دیگر شرکت‌های رقیب متمایز باشد. 


 با این حال اما این شکلک‌ها معروف و شناخته شده نبودند تا زمانی که اپل در سال 2011 دسترسی راحتی به کیبورد ایموجی در iOS 5 را معرفی کرد. به این ترتیب بود که فرهنگ ارسال پیام متنی با ایموجی در سراسر دنیا به تدریج شکل گرفت. حالا در سال 2015 ایموجی همه‌جا هست و به خوبی برای همه قابل درک و محبوب است. حالا دیگر ایموجی‌ها همه‌جا هستند؛ از پیام‌های متنی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی به خوبی نقش انتقال احساسات کاربران را ایفا می‌کنند. حالا ایموجی‌ها از هدفی که برای آن اختراع شدند، فاصله گرفته و به یک امکان رایج برای ارتباطات تبدیل شده‌اند. 

ایموجی به فیلم‌ها می‌رود
شاید عجیب‌ترین و جالب‌ترین نمونه استفاده از ایموجی‌ها در فیلم‌ها باشد. اما احتمالا می‌دانید که شرکت Sony Pictures Animation در ماه جولای گذشته جنگ رقابتی برای ساخت فیلم ایموجی را برنده شد. این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از رشد ایموجی در فرهنگ عامه مردم سراسر جهان باشد که به سرعت در حال رشد و نفوذ است. ایموجی‌ها این روزها حتی در ویدئو کلیپ‌ها هم حضور پررنگی دارند و محبوبیت‌شان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.  حتی شرکت‌های فعال در حوزه مد هم جواهرات، زیورآلات و لوازم جانبی موبایل ایموجی را طراحی کرده‌اند. ایموجی‌ها حالا به صنایع مختلفی مانند پوشاک و لوازم آرایش هم راه پیدا کرده‌اند. با این اوصاف است که امسال ایموجی در اشکال و مدهای مختلف دیده می‌شود. این در حالی است که بسیاری از مردم و شرکت‌ها تایید کرده‌اند که ایموجی می‌تواند علاوه بر حوزه سرگرمی در بخش‌های دیگر بسیار مفید و کاربردی باشد. در همین راستا مجموعه هتل‌های Manhattan’s Aloft سرویسی به نام «پیام متنی بزن و دریافت کن» را در ماه اکتبر امسال راه‌اندازی کرده است که به میهمانان هتل این امکان را می‌دهد تا درخواست‌های مختلف خودشان از بخش خدمات اتاق‌ها را با ارسال پیام آن هم با استفاده از ایموجی‌ها اعلام کنند. رستوران‌های زنجیره‌ای Domino در آمریکا هم این امکان را به مشتریانشان در نیویورک، شیکاگو و سانفرانسیسکو داده‌اند که پیتزای مورد علاقه‌شان را به ارسال ایموجی پیتزا یا ایموجی مربوط به ساندویچ‌ها و فست‌فودها، سفارش دهند. در ماه جاری میلادی هم شرکت Uber به جای ستاره در سیستم امتیازدهی خودش از ایموجی‌ها استفاده کرده است.

واکنش‌های نمادین
با این همه اما شاید بزرگ‌ترین اتفاق در زمینه ایموجی سیستم واکنش‌های فیس‌بوک بود. در ماه اکتبر امسال فیس‌بوک در نهایت شکلی از کلید dislike را معرفی کرد که در واقع برای ابراز احساسات مختلف در یک پست با استفاده از ایموجی است. در ماه نوامبر امسال هم توییتر پلتفرمی را به کاربرانش ارائه کرد که در آن امکان دسترسی به انواع عکس‌العمل‌های مبتنی بر ایموجی را داشتند.  در همه این مثال‌ها، ایموجی نقش‌راه جدیدی برای برقراری ارتباط را ارائه کرده است تا بتوان به کمک آن و به‌راحتی احساسات متفاوت درباره موضوعات و شرایط مختلف را نشان داد. بعضی از کارشناسان از تاثیر منفی ایموجی بر زبان انتقاد می‌کنند و بعضی دیگر می‌گویند که ایموجی خودش یک زبان بین‌المللی جدید است. مهم نیست که ما چه فکری می‌کنیم؛ واقعیت این است که دیکشنری آکسفورد یک ایموجی (شکلک اشک ریختن ناشی از شدت خوشحالی) را به‌عنوان کلمه سال 2015 انتخاب و معرفی کرده است. همین موضوع نشان می‌دهد که ایموجی در حال تبدیل شدن به زبان رایجی است که برای همه مردم دنیا با هر زبان و فرهنگ قابل درک و فهم است. 


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/982401/#ixzz3vCsl5T1e
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد