درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 12:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20322صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 25 آذر 1394 - 13:46
بیانیه انجمن روابط عمومی در خصوص تقلیل جایگاه روابط عمومی ها
انجمن روابط عمومی ایران - انجمن روابط عمومی ایران از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید انتظار دارد، حرکتی اساسی در راستای حل و فصل چالش های اساسی روابط عمومی به عنوان فلسفه اجتماعی مدیریت را از خود به یادگار گذارد و از این اقدام که روابط عمومی را سالها به عقب خواهد برد با تمام توان جلوگیری نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ایران در حالی 60 سالگی خود را سپری می کند که همچنان از 4 چالش و مشکل اساسی رنج می برد. چالش ساختاری ، چالش آموزشی ، چالش نیروی انسانی متخصص و حرفه ای و مهمتر از ان چالش فرهنگی و این آخری قابل تامل تر است چرا که فرهنگ و فلسفه روابط عمومی در کشورمان در بین مدیران سطوح مختلف در بخش دولتی و خصوصی ناشناخته است . یکی از مهمترین عوامل و شرایط اقتدار روابط عمومی حرفه ای ، شناخت مدیران است . ای.وی لی پدر روابط عمومی جهان در 110 سال قبل روابط عمومی را با این تفکر پایه گذاری کرد که سیاست پرده پوشی و سکوت از بین رفته و برای ارتباط با مردم ، عامه ها و مخاطبان ،پرده ها کنار زده و سکوت شکسته شود و سازمان ها و شرکت ها دفاتر حساب و پرونده عملکرد خود را به روی مردم باز کنند، تبلیغات و بازار یابی بر بستر اعتماد ساز روابط عمومی جریان پیدا کنند و 45 سال بعد از ظهور روابط عمومی، ادوارد برنیز نظریه پرداز آکادمیک به عناصر هنر و فن در روابط عمومی عنصر فلسفه اجتماعی مدیریت را افزود و به مسئولیت اجتماعی سازمان ها و ایفای آن در بستر روابط عمومی تاکید کرد . 4 دهه بعد از تولد روابط عمومی در جهان ، به همت دکتر حمید نطقی پدر دلسوز و باورمند روابط عمومی و همفکرانش زنده یادان : مسعود برزین ،ابوالقاسم حالت و ابوالفضل مرعشی با همان اهداف، روابط عمومی را در ایران بنیان گذاشتند و برای دستیابی به چشم انداز روشنی در این راستا، عطای موقعیت و در آمد خوب در شرکت نفت را به لقایش بخشیدند و با زنده یاد دکتر کاظم معتمد نژاد که دغدغه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی سالم آرامش نمی گذاشت،به تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی ( روابط عمومی و روزنامه نگاری ) همت گماشتند و تا آخرین روز و ساعت حیاتشان پروانه وار به گرد این شمع چرخیدند و چرخیدند و با افتخار جان به جان آفرین تسلیم کردند .


در آموزه های این عزیزان تفکر ارتباط سالم و صادقانه با مردم ، روش ها و تکنیک ها موج می زند ، اما مشکلات ذکر شده بالا ، موجب شده است که سایه سنگین بسته نگهداشتن اطلاعات و ضخیم شدن پرده های سازمان ها و تبلیغ یک سویه با هدف حفظ و توسعه منافع سازمان و شرکت در بسیاری از سازمان ها با نام روابط عمومی بر دوش رنجور انجمن روابط عمومی ایران و شاگردان و ارادتمندان آن عزیزان که بسیاری از انها از استادان و نظزیه پردازان دلسوز و پر توان امروز هستند ،سنگینی کند و تلاش هایشان به ثمر مطلوب نرسد .


انجمن روابط عمومی ایران ، به عنوان نخستین نهاد مدنی روابط عمومی دارای پروانه فعالیت از وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از ابتدای تاسیس (1370 ) پیوسته برای چاره اندیشی و از میان برداشتن چالش های ذکر شده با مسئولین در تعامل بوده که می توان از صدور چند دستورالعمل در دولت های سازندگی و اصلاحات به عنوان نتایج چنین تلاش هایی نام برد . تداوم پی گیری ها و بیان دغدغه ها در دولت دهم ، خوشبختانه سبب ارتقای جایگاه روابط عمومی ها شد .


بر اساس مصوبه ای در دولت مقرر شد جایگاه روابط عمومی ها در وزارت خانه ها از دفتر و اداره کل به مرکز ارتباطات و روابط عمومی و در استانداری ها به اداره کل ارتقاء یابند .


این تغییر جایگاه مقدمه ای بود برای تجدید نظر در سازمان و بودجه و اعتبارات روابط عمومی ها که به تدریج در حال انجام بود .


انجمن روابط عمومی ایران برای سرعت بخشیدن به روند این تحول همچنان به تلاش ها و پی گیری های خود ادامه می داد که درخواست رسمی ملاقات با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و ملاقات با وزیر محترم امور خارجه از آخرین این تلاش ها است .


در چنین شرایطی متاسفانه مطلع شدیم که برخی استانداری ها و وزارتخانه ها و سازمان های ستادی به تقلیل این جایگاه به جایگاه قبلی و حتی ادغام روابط عمومی با رئیس دفتر روی آورده اند . این اقدام به هر علت که باشد ، ضربه تاسف باری است به نهاد رواط عمومی حرفه ای و شایسته دولت تدبیر و امید نیست که در روند رو به رشد روابط عمومی در کشور چنین مانعی ایجاد نماید .


انجمن روابط عمومی ایران از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید انتظار دارد ، حرکتی اساسی در راستای حل و فصل چالش های اساسی روابط عمومی به عنوان فلسفه اجتماعی مدیریت را از خود به یادگار گذارد و از این اقدام که روابط عمومی را سالها به عقب خواهد برد با تمام توان جلوگیری نماید .


انجمن روابط عمومی ایران
آذر 1394
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد