درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 16:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20184صفحه نخست » سه شنبه، 17 آذر 1394 - 09:08
ری کراک، اسطوره مک‌دونالد
ری کراک (Ray Kroc) کارآفرین آمریکایی بود که بیشتر به دلیل گسترش مک‌دونالد (McDonald) از یک رستوران زنجیره‌ای محلی به پرسودترین رستوران‌ زنجیره‌ای جهان شهرت پیدا کرد.
  

ری کراک، اسطوره مک‌دونالد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ری کراک (Ray Kroc) کارآفرین آمریکایی بود که بیشتر به دلیل گسترش مک‌دونالد (McDonald) از یک رستوران زنجیره‌ای محلی به پرسودترین رستوران‌ زنجیره‌ای جهان شهرت پیدا کرد. کراک بعد از جنگ جهانی اول به مدت 17 سال و پیش از اینکه در سال 1950 به مک‌دونالد ملحق شود، به عنوان فروشنده کار می‌کرد. او در سال 1961، کمپانی این رستوران را خریداری کرد و با اجرای اتوماسیون و استانداردهای دقیق توانست آن را به یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های جهان پیش از مرگش در سال 1984 و در سن 81 سالگی تبدیل کند.

کراک در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس صلیب‌سرخ شرکت داشت، او برای اینکه بتواند خدمتش را در سن 15 سالگی آغاز کند، درباره سنش دروغ گفته بود. در طول این دوره، کراک با والت دیزنی ملاقات کرد، با کسی که بعدها یک رابطه حرفه‌ای طولانی‌مدت را ادامه داد. پس از آتش‌بس، کراک مشاغل دیگری را مانند فروش لیوان‌های کاغذی و نواختن پیانو در یک شبکه رادیویی محلی نیز امتحان کرد.او همچنین در یک رستوران کار کرد، به این امید که تجارت را بیاموزد.

در ابتدا او از آموخته‌های رستورانداری‌اش برای فروش ماشین تهیه میلک‌شیک استفاده کرد. ماشین‌هایی که کراک می‌فروخت، در یک زمان پنج شیک درست می‌کردند، به این ترتیب بازده کار بالاتر می‌رفت و اینگونه بود که 17 سال فروشندگی کرد و در حین همین کار بود که به مک‌دونالد ملحق شد. برادران مک‌دونالد مشتریان خرید ماشین‌های او بودند و به این ترتیب، کراک به آنها پیشنهاد همکاری داد و سرانجام در سال 1955، رئیس کمپانی مک‌دونالد شد و تا زمان مرگش به عنوان رئیس ارشد مک‌دونالد فعالیت داشت.  

تفاوت بین رستوران و کسب‌وکار

مشکل اینجاست که بیشتر کسانی که رستوران خودشان را راه می‌اندازند، سعی دارند به تنهایی کار کنند.تفاوت بسیار زیادی بین کار کردن در یک رستوران به عنوان آشپز، سرآشپز یا مدیر و ساختن یک کسب‌وکار موفق وجود دارد.

یک رستوران فقط یک رستوران نیست، در واقع یک کسب‌وکار است که دانش، درک و مهارت‌هایی که نیاز دارد تا موفقیت‌آمیز باشد با دانش و مهارتی که برای اداره یک رستوران لازم است، تفاوت بسیاری دارد.مهارت‌های پایه کسب‌وکار شامل فهم سه عملکرد مهم هر کسب‌وکاری می‌شود؛ قابل اجرا بودن، امور مالی و بازاریابی.

روی یک کسب‌وکار کار کنید

وقتی که ری کراک رئیس مک‌دونالد شد، به مک‌دونالد نرفت تا «در» آنجا کار کند، بلکه برای کار کردن «روی» کسب‌وکار مک‌دونالد به آنجا رفت. برای کراک اولین رستوران مک‌دونالد فقط یک مدل و فرضیه بود که می‌توانست در تمام شهرها و روستاهای کشور دوباره و دوباره بازسازی شود. به جای اینکه فقط در جایگاهی که داشت، این رستوران را اداره کند، آنالیز تمام عملکردهای عملیاتی مک‌دونالد را از خرید گرفته تا آماده‌‌سازی، پخت و نظافت را آغاز کرد.

بدون اینکه اصل ایده را تغییر داده باشد، کراک اصلاحاتی را ایجاد کرد و اقدام به توسعه مجموعه جامعی از استانداردها کرد؛ به خصوص سیستمی برای اداره یک استند همبرگر به روش مک‌دونالد. او با تکمیل این مرحله به مرحله بعدی برنامه‌اش قدم گذاشت؛ مرحله‌ای که در آن می‌توانست به دیگرانی که در همین موقعیت بودند نشان دهد که چگونه یک رستوران را به روش مک‌دونالد اداره کنند.

انگیزه‌تان از کسب‌وکارتان فقط پول نباشد

ری کراک، مرد موفق مک‌دونالد معتقد بود: «اگر فقط به خاطر پول کار کنید، هرگز آن را به دست نخواهید آورد، اما اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید و همیشه مشتریان‌تان را در اولویت قرار دهید، موفقیت از آن شما خواهد بود.» تجارت به این معناست که چه چیزی می‌توانید برای مشتریان‌تان تولید کنید و اینکه چقدر مشتاق انجام این کار هستید.

 اگر شور و اشتیاقی برای کار و مشتریان‌تان نداشته باشید، کسب‌وکارتان از بین خواهد رفت. از نظر کراک «مهم‌ترین ابزار به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ، اول بودن در مکان درست و در زمان مناسب است، دوم اینکه کاری را باید انجام دهید.» موفق بودن به زمان‌بندی درست و به همان اندازه استعداد یافتن فرصت‌ها و عملکرد سریع‌تان بستگی دارد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد