درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 00:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20096صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 14 آذر 1394 - 13:42
استراتژی‌های نوین بازاریابی در عصر پساتحریم
گزارش‌های بانک جهانی حاکی از آن است که میزان رشد اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها 3 درصد و در سال آینده 5 درصد خواهد بود.
  

استراتژی‌های نوین بازاریابی در عصر پساتحریم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گزارش‌های بانک جهانی حاکی از آن است که میزان رشد اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها 3 درصد و در سال آینده 5 درصد خواهد بود. این سازمان معتقد است که در دوره پساتحریم، ترمیم اقتصادی کشور شتاب فزاینده‌ای خواهد گرفت. از طرفی در سال‌های اخیر رفتار مصرف‌کنندگان ایرانی به‌شدت تغییر کرده است. وقتی در خیابان‌های پایتخت قدم می‌زنید انواع و اقسام برند‌های مصرفی داخلی و خارجی پوشاک، مواد‌غذایی، لوازم خانگی، رستوران و. . . را مشاهده می‌کنید که با ظاهری زیبا، فروشندگان شیک و مرتب و محصولات متنوع در دسترس شما هستند.

درواقع در این دوران به‌ویژه در دوران پساتحریم همه ما با افزایش بی‌چون و چرای عرضه مواجه خواهیم بود. حال سوال این است آیا با این شرایط روش‌های سنتی بازاریابی جوابگو خواهند بود؟ آیا تنها با بازاریابی سنتی یا آفلاین نظیر بیلبورد، روزنامه و مجله، تلویزیون و امثالهم قادر خواهیم بود توجه مصرف‌کنندگان این عصر را به کالا یا خدمت خود جلب کنیم؟ جواب خیر است. در این مقاله مرور مختصری خواهیم داشت بر روش‌های نوین بازاریابی که می‌تواند در عصر پساتحریم به‌کار گرفته شود.

باید اعتراف کرد امروزه عصر نوین بازاریابی عصر ارتباطات و «گفت‌وگوی دو طرفه» شرکت و مشتریان است.آقای ست گادین (Seth Godin) نویسنده مشهور کتب بازاریابی، استراتژی نوین بازاریابی را «بازاریابی اجازه‌ای» (Permission Marketing) معرفی می‌کند، به این مفهوم که باید مشتری اجازه تبلیغ را به شما بدهد. ایشان معتقد است بهترین روش جهت تحقق این امر بازاریابی آنلاین یا اصطلاحا «بازاریابی درون‌گرا» (Inbound Marketing) است.

حال سوالی که به‌وجود می‌آید این است که چرا بازاریابی آنلاین؟ براساس گزارش مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، در حال حاضر 45 میلیون نفر، کاربر فعال اینترنت هستند. براساس این گزارش ضریب نفوذ اینترنت در کشور 5/59 درصد بوده که 6/36 درصد آن (بیش از 27 میلیون نفر) را کاربران موبایل به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین شکی نیست که در این عصر بهترین رسانه جهت معرفی کالا یا خدمت، فضای اینترنت است.

اغلب مدیران، بازاریابی آنلاین را تبلیغات تحت وب یا طراحی شکیل وب‌سایت شرکت یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند اما مفهوم دقیق بازاریابی آنلاین یا بازاریابی درون‌گرا، تولید محتوای مناسب، درگیر کردن مخاطبان و گوش دادن به صدای آنهاست. درواقع این شکل بازاریابی همان مفهوم «گفت‌وگوی دو طرفه» را تداعی می‌کند. حال چگونه می‌توان در این عصر به‌واسطه این روش نوین بازاریابی، کالا یا خدمت خود را به مصرف‌کننده معرفی و برندسازی کرد؟

استراتژی‌های متفاوتی در این شکل بازاریابی وجود دارند که مهم‌ترین آنها «سئو» (Search Engine Optimization) است. سئو انجام عملیاتی روی وب‌سایت است تا جست‌وجوگرها، بهتر سایت شما را بشناسند و به این دلیل سایت شما در ردیف‌های اول جست‌وجو قرار گیرد. کمپین‌های ایمیل مستقیم و استفاده از جو‌های (Buzz) شبکه‌های اجتماعی نیز از استراتژی‌های دیگر بازاریابی آنلاین هستند.

همان‌طورکه ابتدا اشاره کردیم رفتار مصرف‌کنندگان ایرانی در حال تغییر است و این تغییر رفتار در عصر پساتحریم بیشتر و بیشتر خواهد شد بنابراین جهت پاسخگویی به این تغییر، کسب‌و‌کارها نیز جهت بقا و کسب سود بیشتر باید تغییر کنند و بدون شک استفاده صحیح و مناسب از بازاریابی آنلاین از موثرترین تغییر‌ها خواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت


  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد