درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:20   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20096صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 14 آذر 1394 - 14:18
استراتژی‌های نوین بازاریابی در عصر پساتحریم
گزارش‌های بانک جهانی حاکی از آن است که میزان رشد اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها 3 درصد و در سال آینده 5 درصد خواهد بود.
  

استراتژی‌های نوین بازاریابی در عصر پساتحریم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گزارش‌های بانک جهانی حاکی از آن است که میزان رشد اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها 3 درصد و در سال آینده 5 درصد خواهد بود. این سازمان معتقد است که در دوره پساتحریم، ترمیم اقتصادی کشور شتاب فزاینده‌ای خواهد گرفت. از طرفی در سال‌های اخیر رفتار مصرف‌کنندگان ایرانی به‌شدت تغییر کرده است. وقتی در خیابان‌های پایتخت قدم می‌زنید انواع و اقسام برند‌های مصرفی داخلی و خارجی پوشاک، مواد‌غذایی، لوازم خانگی، رستوران و. . . را مشاهده می‌کنید که با ظاهری زیبا، فروشندگان شیک و مرتب و محصولات متنوع در دسترس شما هستند.

درواقع در این دوران به‌ویژه در دوران پساتحریم همه ما با افزایش بی‌چون و چرای عرضه مواجه خواهیم بود. حال سوال این است آیا با این شرایط روش‌های سنتی بازاریابی جوابگو خواهند بود؟ آیا تنها با بازاریابی سنتی یا آفلاین نظیر بیلبورد، روزنامه و مجله، تلویزیون و امثالهم قادر خواهیم بود توجه مصرف‌کنندگان این عصر را به کالا یا خدمت خود جلب کنیم؟ جواب خیر است. در این مقاله مرور مختصری خواهیم داشت بر روش‌های نوین بازاریابی که می‌تواند در عصر پساتحریم به‌کار گرفته شود.

باید اعتراف کرد امروزه عصر نوین بازاریابی عصر ارتباطات و «گفت‌وگوی دو طرفه» شرکت و مشتریان است.آقای ست گادین (Seth Godin) نویسنده مشهور کتب بازاریابی، استراتژی نوین بازاریابی را «بازاریابی اجازه‌ای» (Permission Marketing) معرفی می‌کند، به این مفهوم که باید مشتری اجازه تبلیغ را به شما بدهد. ایشان معتقد است بهترین روش جهت تحقق این امر بازاریابی آنلاین یا اصطلاحا «بازاریابی درون‌گرا» (Inbound Marketing) است.

حال سوالی که به‌وجود می‌آید این است که چرا بازاریابی آنلاین؟ براساس گزارش مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، در حال حاضر 45 میلیون نفر، کاربر فعال اینترنت هستند. براساس این گزارش ضریب نفوذ اینترنت در کشور 5/59 درصد بوده که 6/36 درصد آن (بیش از 27 میلیون نفر) را کاربران موبایل به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین شکی نیست که در این عصر بهترین رسانه جهت معرفی کالا یا خدمت، فضای اینترنت است.

اغلب مدیران، بازاریابی آنلاین را تبلیغات تحت وب یا طراحی شکیل وب‌سایت شرکت یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند اما مفهوم دقیق بازاریابی آنلاین یا بازاریابی درون‌گرا، تولید محتوای مناسب، درگیر کردن مخاطبان و گوش دادن به صدای آنهاست. درواقع این شکل بازاریابی همان مفهوم «گفت‌وگوی دو طرفه» را تداعی می‌کند. حال چگونه می‌توان در این عصر به‌واسطه این روش نوین بازاریابی، کالا یا خدمت خود را به مصرف‌کننده معرفی و برندسازی کرد؟

استراتژی‌های متفاوتی در این شکل بازاریابی وجود دارند که مهم‌ترین آنها «سئو» (Search Engine Optimization) است. سئو انجام عملیاتی روی وب‌سایت است تا جست‌وجوگرها، بهتر سایت شما را بشناسند و به این دلیل سایت شما در ردیف‌های اول جست‌وجو قرار گیرد. کمپین‌های ایمیل مستقیم و استفاده از جو‌های (Buzz) شبکه‌های اجتماعی نیز از استراتژی‌های دیگر بازاریابی آنلاین هستند.

همان‌طورکه ابتدا اشاره کردیم رفتار مصرف‌کنندگان ایرانی در حال تغییر است و این تغییر رفتار در عصر پساتحریم بیشتر و بیشتر خواهد شد بنابراین جهت پاسخگویی به این تغییر، کسب‌و‌کارها نیز جهت بقا و کسب سود بیشتر باید تغییر کنند و بدون شک استفاده صحیح و مناسب از بازاریابی آنلاین از موثرترین تغییر‌ها خواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد