شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، علیرضا جدایی اظهار کرد: تفاهم اجتماعی با استقرار تفاهم ارتباطی، درک و فهم اندیشههای جدید، تشریح، تفصیل و تبیین اندیشهها و ایجاد نهادی جدید برای تحقق این اندیشهها حاصل خواهد شد و روابط عمومی یک نهاد ممتاز برای تحقق اندیشهها و بصیرتهای جدید است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که یکی از ویژگیهای اساسی روابط عمومیها ارائه اطلاعات مناسب کمی و کیفی در بین سه گروه مدیران، گروههای اجتماعی و شهروندان است خاطرنشان کرد: این اطلاعات باید بدون دستکاری واقعی، دقیق و شفاف باشند.
وی رسیدن به فهم مشترک میان مدیران، گروههای اجتماعی و شهروندان را زمینه ساز توسعه تفاهم اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی عنوان و تصریح کرد: پیش بینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادهای آینده از وظایف مهم روابط عمومیها است.
جدایی با اشاره به نقش اثرگذار روابط عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی افزود: روابط عمومیها میتوانند از طریق، توسعه آگاهیها،جلب مشارکتهای مردم، اصلاح عملکرد سازمانها،کاهش نابرابری اطلاعات ایجاد تفاهم ارتباطی و تحلیل افکار عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی ایفای نقش کنند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: سه اصل صحت، دقت وشفافیت، ملاک و معیار رفتار در روابط عمومی است و درهمین راستا مخاطب پژوهی، رصد مستمر رویدادها و سنجش اقدامات برای تنظیم بهینه مناسبات و ارتباطات با هدف اصلاح عملکرد دستگاهها و سازمانها و اعتلای سرمایههای اجتماعی از ویژگیهای یک روابط عمومی تحلیل گر منتقد محسوب میشود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: روابط عمومیهای آموزش و پرورش بتوانند با بازنگری و ارزیابی مستمر برنامهها و فعالیتهای خویش در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت و فرایند توسعه همه جانبه کشور اسلامی به نحو شایسته و بایسته نقش آفرینی کند.
منبع: موج
|