درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 03:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19551صفحه نخست » جمعه، 22 آبان 1394 - 06:26
نشست تخصصی رسانه – تروریسم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم؛ نشست تخصصی "رسانه – تروریسم" با حضور جمعی از پژوهشگران این حوزه، اصحاب رسانه ها و خانواده های قربانیان ترور برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم؛ نشست تخصصی "رسانه – تروریسم" با حضور جمعی از پژوهشگران این حوزه، اصحاب رسانه ها و خانواده های قربانیان ترور برگزار شد.


در این نشست مجید مهاجرانی و مهدی شاپوری با اشاره به ضرورت ایجاد راهکارهای مبارزه رسانه ای با پدیده شوم تروریسم تاکید کردند:گروههای تروریستی بخشی از اهداف تعریفی خود را در قالب فعالیت رسانه ها قابل تحقق می بینند و بر همین اساس نقش ویژه ای برای رسانه ها قائل هستند.


به گفته این کارشناسان، تروریست ها در گام اول نیاز به شهرت، خود نمایی و ایجاد ترس در جامعه دارند، که رسانه ها این قابلیت را در اختیار تروریستها قرار می دهند. از سوی دیگر تروریستها در صدد توجیه و تبیین دلیل اقدام خود برای مردم هستند که این نقش را نیز رسانه ها بر عهده می گیرند. اما در مقابل رسانه ها باید با اقدامات هدفمند خود همچون بزرگداشت قربانیان ترور و نمایش درد و رنج حاصل از تروریسم برای آنها ضمن بیان واقعیات تروریسم از گسترش رعب و وحشت در جامعه جلوگیری و زمینه های محکومیت تروریستها را فراهم نمایند.


همچنین در ادامه نشست که به همت انجمن دفاع از قربانیان ترور برگزار شد کارشناسان به نگرش ابزاری گروههای تروریستی در استفاده از رسانه ها اشاره کردند و راه مقابله با آن را پرداختن به قربانیان ترور و آسیب هایی که این افراد از تروریسم دیده اند، دانستند. در این جلسه موضوع حقوق بشر قربانیان ترور به عنوان رسالت مغفول مانده رسانه ها معرفی شد که رسانه ها باید در راستای مبارزه با تروریسم و بزرگداشت قربانیان ترور به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


کارشناسان مدعو در این نشست تاکید کردند که رسانه ها با پوشش اخبار اقدامات تروریستی ناگزیر احساس امنیتی که باید در جامعه وجود داشته باشد را به نوعی مخدوش کرده و حس ترس مورد نظر تروریستها را به افکار عمومی جامعه تزریق می کنند. و راه مقابله با آن تبدیل ترس از ترویسم به نفرت از گروههای تروریستی در میان مردم است. که در این عرصه رسانه ها بی شک مهمترین رکن در تبدیل ترس به نفرت از تروریسم هستند رسانه ها ابزاری مهم برای تبیین ماهیت واقعی گروههای تروریستی هستند و با پرداختن به قربانیان ترور باید از پاک شدن جنایات آنها از اذهان جامعه و استحاله آنها جلوگیری کنند، و این رسالتی است که در مبارزه با تروریسم بر دوش رسانه هاست.


مهمترین نمونه موفقیت این مکانیسم ، انزوای گروهک تروریستی منافقین در جامعه ایران است که می تواند الگویی موفق برای مقابله رسانه ای با تروریسم در عرصه جهانی باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد