درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18725صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 30 شهریور 1394 - 10:04
تروریسم اجتماعی
کاربران معمولی رسانه اجتماعی در حال حاضر باید به اتخاذ یک رویکرد یا دیدگاه بپردازند. این مسئولیت ما است تا دولت‌ها و شبکه ‌های اجتماعی را مجبور کنیم تا به ما و حق ما برای ایمنی خدمت نمایند. همیشه تروریسم به صورت یک شگفتی بزرگ ظاهر می‌شود، اما ایستادن در کنار هم و پشتیبانی از هم ، پادرزهر و پادتن صحیح رسانه اجتماعی در برابر تروریسم می‌باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شکی نیست که تروریست‌ها به خوبی از ابزارهای شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند‌ و همانند هر بازاریاب فعال در شبکه اجتماعی، افراط‌گرایان تروریست نیز، جوانان را هدف قرار می‌دهند.


ایوان کولمن، کارشناس حملات سایبری می‌گوید: «نود درصد از فعالیت تروریستی روی اینترنت، در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد» و این امر به یک تهدید بزرگ بدل گردیده است.


گابریل ویمن، از مرکز وودرو ویلسون در مقاله‌ای با نام عصر جدید تروریسم و رسانه اجتماعی به صورتی دقیق به طرح این مسئله می‌پردازد که چگونه تروریست‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. او در این باره می‌گوید: «به همان صورت که بازاریابان از اطلاعات و رویکردهای داده‌ای برای جذب هواداران و دنبال کنندگان جدید و احتمالی استفاده می‌کنند، تروریست‌ها نیز می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، همچنین آنها از استراتژی‌های زیرکانه‌ای برای جلب توجه، نزدیک شدن و جذب جوانان برخوردار می‌باشند. از این گونه افراد فعال در زمینه تبلیغات و جذب نیرو برای تروریسم، اغلب به عنوان جهادیون الکترونیکی یاد می‌شود».


ویمن در مطالعات و بررسی‌هایش اظهار می‌دارد که دسترسی تروریستی از طریق پراکسی، اطلاعات شخصی تقلبی و برنامه پنهان‌سازی هویت فرد در حین جستجوی اینترنتی صورت می‌گیرد.


اما محقیقین و رسانه‌ها بر این باورند که توئیتر اولین سکویی اجتماعی مورد انتخاب تروریست‌ها می‌باشد. مطابق با سایت بیزینس اینسایدر، گروهک تروریستی داعش از هشتگ‌هایی مثل #فاجعه آمریکا را نابود خواهد کرد و از طریق تهدید مستقیم لایک‌های اوپاراه و جیمی کیمل استفاده می‌کند تا به اهدافش دست یابد و از این طریق از استراتژی تاثیرگذار برای اروپا برخوردار می‌گردد. تروریست‌ها همانند سایر بازاریابان اجتماعی به نظاره رویه‌ها می‌پردازند و همیشه‌ در‌پی جای دادن خود در آن رویه‌ها می‌باشند. مشکل این است که ما توئیتر را به عنوان یک منبع خبری قابل‌اعتماد به حساب می‌آوریم.


مارک زوکربرگ از فیسبوک به روشنی اعلام کرده است که فیسبوک در جهت آزادی کلام عمل می‌کند، اما سئوال این است که تا چه حد در این راستا حرکت می‌کند؟ برزیل پیش از این لایحه حقوق اینترنتی را معرفی کرده است تا به ایجاد توازن بین آزادی کلام و حق حفظ اطلاعات شخصی و فردی بپردازد. اما آیا این کار موثر است؟ در همین سال، ایرلند نپذیرفت تا راه چین برای مشاهده و نظارت بر گفتگوهای رسانه اجتماعی را دنبال کرده و آزادی گفتار و کلام را محدود نماید. بنابراین در این زمینه به یک دوراهی می‌رسیم.


شاید پاسخ به این سئوال در کنار زدن اینترنت و ساخت جامعه باشد. همان گونه که ربکا مکینون، وبلاگ‌نویس و یکی از موسسان صداهای جهانی آنلاین ذکر می‌کند: «واقعیت این است که با توجه به این که ما دولت‌ها و دولت «فیسبوکستان» را مستول منافع اجتماعی می‌دانیم، حتی در جوامع دموکراتیک هم برای چگونگی تعادل بین نیاز به امنیت و حفاظت از آزادی‌های مدنی با تمرکز بر شهروندان، راه حل مناسبی وجود ندارد. او نتیجه می‌گیرد که «هر فرد یا تمامی افراد از نقشی حیاتی برای ایفا در ساخت نوعی از جهان برخوردارند که در آن جهان، دولت و فناوری به مردم خدمت رسانی می‌کنند، و نه بالعکس».


کاربران معمولی رسانه اجتماعی در حال حاضر باید به اتخاذ یک رویکرد یا دیدگاه بپردازند. این مسئولیت ما است تا دولت‌ها و شبکه ‌های اجتماعی را مجبور کنیم تا به ما و حق ما برای ایمنی خدمت نمایند. همیشه تروریسم به صورت یک شگفتی بزرگ ظاهر می‌شود، اما ایستادن در کنار هم و پشتیبانی از هم در قالب حرکت‌هایی نظیر جنبش #دختران ما را به خانه برگردانید علیه بوکوحرام در نیجریه، و #جیزس چارلی در فرانسه علیه القاعده و #همگام با تو علیه اسلام‌هراسی و داعش در سیندی، پادرزهر و پادتن صحیح رسانه اجتماعی در برابر تروریسم می‌باشد.
با هم بودن و در کنار هم ایستادن موثرتر و قویتر از گلوله است.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد