شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کار روابط عمومی ارسال پیام و ایجاد ارتباط با مخاطبین است. روابط عمومی به اشتراک مطالب میپردازد. چه مطلبی برای انتشار از محتوا بهتر است؟ مطلب محتوایی خوب یک دارایی ارزشمند است؛ لذا اشتراک این مطلب باید به درستی مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.
محتوای قوی سزاوار یک طرح روابط عمومی قوی است.
آیا تا به حال درباره محتوای قوی به شکلی که گفته شد اندیشیدهاید؟ آیا قانع نشدهاید که محتوای شما سزاوار کمپین روابط عمومی میباشد؟ از خود سوالات زیر را بپرسید: آیا بازاریابی محتوامحورِ شما همانند مشارکت استراتژیک قبلی و یا آگهی جذب نیرو حائز اهمیت نیست؟
این اشتباه را مرتکب نشوید که محتوای خود را دست کم بگیرید. محتوا سبب برقراری ارتباط و سبب تبدیل بازدید کننده به مشتری میشود.
بازاریابی محتوامحور واقعاً ارزشمند بوده و سزاوار کمپین روابط عمومیای است که به خوبی طراحی شده و داشتههای این نوع از بازاریابی را به اشتراک میگذارد. محتوای خود را از طریق استقاده از یک رویکرد چندکانالی و هماهنگ رسانه پولی، رایگان و یا اختصاصی برای مخاطبان قابل کشف نمایید.
یک مطلب رسانه ای ارسال کنید: از این تاکتیک در گروه بازاریابی شبکه خبری روابط عمومی زیاد استفاده میکنیم، و این تاکتیک به خوبی مفید و موثر واقع میشود. رویکردهای بسیار متعددی وجود دارند که میتوانید برای نوشتن محتوای یک مطلب رسانهای آنها را اتخاذ نمایید.
مطلب و محتوای منتشر شده توسط شما در یک سرویس خبری، به صورت همزمان روی صدها سایت متعدد قرار خواهد گرفت و این امر سبب محقق شدن رویتپذیری مطلب و محتوای نوشته شما خواهد گردید. یک عکس یا عکس نوشته را در مطلب خود بگنجانید و خواهید دید که نتایج کارتان بهتر خواهد شد.
امتیاز: گزیدههای رسانهای انجام شده از مطلب منتشره شما میتوانند سیگنالهای مثبتی پیرامون محتوای شما برای موتورهای جستجو باشند.
درباره مطلب و محتوای خود وبلاگ نویسی کنید: یک پست وبلاگی را ارسال کنید که تکرار یا خلاصهای از محتوای شما نیست، بلکه فقط موضوع آن با مطلب قبلی یکسان است. مثلاً اگر مشغول به تبلیغ یک کتاب الکترونیک هستید، میتوانید یک پست وبلاگی را نوشته و ارسال کنید که روی یک جنبه خاص از موضوع کلی کتاب الکترونیک تمرکز دارد. سپس فراخوانهای روشن و مشخصی را در مطلب خود بگنجانید که مردم را به سوی محتوا جذب میکند.
البته، اگر موضوع تبلیغاتی شما یک پست وبلاگی باشد، این پیشنهاد ممکن است که چندان پیشنهاد خوبی نباشد. در چنین مواردی، درباره پست وبلاگی جالب و خوب خود یک مطلب وبلاگی دیگر را ارسال نکنید، بلکه فرصتهایی برای مراجعه و بازگشت به این مطلب از سایر پستهای وبلاگی را فراهم نمایید.
رسانه اجتماعی خود را سازماندهی نمایید: محتوای خود را روی تمامی کانالهای رسانهای خود تبلیغ نمایید، اما پیامهای خود را با هر سکوی تبلیغاتی هماهنگ ننمایید. پیام شما روی فیسبوک میتواند کمی راحتتر و صمیمیتر از پیام شما روی لینکدین باشد و پست ارسالی شما روی توئیتر باید کوتاه و مختصر بوده و شامل هشتگ صحیح و مناسب باشد.
همراه با تمامی پیامها یک تصویر را هم قرار دهید. استفاده از تصویری خاص همراه با نقل قولی مناسب از محتوای مربوطه نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.
فقط به ارسال مطالب از حسابهای رسانه ای برند خود بسنده نکنید: از حامیان عضو و غیرعضو خود بخواهید تا به تبلیغ بهترین محتوای شما بپردازند و به خاطر داشته باشید که اشتراک در فضای اجتماعی باید نه تنها سبب هدایت خوانندگان به بخشی از محتوای شما گردد، بلکه به صورت میان رسانهای و چندکانالی به تبلیغ مطلب منتشره و پستهای وبلاگی شما بپردازد.
هر بخش از محتوایی که تولید میکنید، سفیر برند شما است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
گروه ترجمه شارا
|