شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي: سلاح سري بازاريابي محتوامحور
سه شنبه، 14 مهر 1394 - 11:11 کد خبر:18963
كار روابط عمومي ارسال پيام و ايجاد ارتباط با مخاطبين است. روابط عمومي به اشتراك مطالب مي‌پردازد. چه مطلبي براي انتشار از محتوا بهتر است؟ مطلب محتوايي خوب يك دارايي ارزشمند است؛ لذا اشتراك اين مطلب بايد به درستي مورد توجه و تمركز قرار گيرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كار روابط عمومي ارسال پيام و ايجاد ارتباط با مخاطبين است. روابط عمومي به اشتراك مطالب مي‌پردازد. چه مطلبي براي انتشار از محتوا بهتر است؟ مطلب محتوايي خوب يك دارايي ارزشمند است؛ لذا اشتراك اين مطلب بايد به درستي مورد توجه و تمركز قرار گيرد.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

محتواي قوي سزاوار يك طرح روابط عمومي قوي است.
آيا تا به حال درباره محتواي قوي به شكلي كه گفته شد انديشيده‌ايد؟ آيا قانع نشده‌ايد كه محتواي شما سزاوار كمپين روابط عمومي مي‌باشد؟ از خود سوالات زير را بپرسيد: آيا بازاريابي محتوامحورِ شما همانند مشاركت استراتژيك قبلي و يا آگهي جذب نيرو حائز اهميت نيست؟

اين اشتباه را مرتكب نشويد كه محتواي خود را دست كم بگيريد. محتوا سبب برقراري ارتباط و سبب تبديل بازديد كننده به مشتري مي‌شود.

بازاريابي محتوامحور واقعاً ارزشمند بوده و سزاوار كمپين روابط عمومي‌اي است كه به خوبي طراحي شده و داشته‌هاي اين نوع از بازاريابي را به اشتراك مي‌گذارد. محتواي خود را از طريق استقاده از يك رويكرد چندكانالي و هماهنگ رسانه پولي، رايگان و يا اختصاصي براي مخاطبان قابل كشف نماييد.

يك مطلب رسانه اي ارسال كنيد: از اين تاكتيك در گروه بازاريابي شبكه خبري روابط عمومي زياد استفاده مي‌كنيم، و اين تاكتيك به خوبي مفيد و موثر واقع مي‌شود. رويكردهاي بسيار متعددي وجود دارند كه مي‌توانيد براي نوشتن محتواي يك مطلب رسانه‌اي آنها را اتخاذ نماييد.
مطلب و محتواي منتشر شده توسط شما در يك سرويس خبري، به صورت همزمان روي صدها سايت متعدد قرار خواهد گرفت و اين امر سبب محقق شدن رويت‌پذيري مطلب و محتواي نوشته شما خواهد گرديد. يك عكس يا عكس نوشته را در مطلب خود بگنجانيد و خواهيد ديد كه نتايج كارتان بهتر خواهد شد.

امتياز: گزيده‌هاي رسانه‌اي انجام شده از مطلب منتشره شما مي‌توانند سيگنال‌هاي مثبتي پيرامون محتواي شما براي موتورهاي جستجو باشند.

درباره مطلب و محتواي خود وبلاگ نويسي كنيد: يك پست وبلاگي را ارسال كنيد كه تكرار يا خلاصه‌اي از محتواي شما نيست، بلكه فقط موضوع آن با مطلب قبلي يكسان است. مثلاً اگر مشغول به تبليغ يك كتاب الكترونيك هستيد، مي‌توانيد يك پست وبلاگي را نوشته و ارسال كنيد كه روي يك جنبه خاص از موضوع كلي كتاب الكترونيك تمركز دارد. سپس فراخوان‌هاي روشن و مشخصي را در مطلب خود بگنجانيد كه مردم را به سوي محتوا جذب مي‌كند.
البته، اگر موضوع تبليغاتي شما يك پست وبلاگي باشد، اين پيشنهاد ممكن است كه چندان پيشنهاد خوبي نباشد. در چنين مواردي، درباره پست وبلاگي جالب و خوب خود يك مطلب وبلاگي ديگر را ارسال نكنيد، بلكه فرصت‌هايي براي مراجعه و بازگشت به اين مطلب از ساير پست‌هاي وبلاگي را فراهم نماييد.

رسانه اجتماعي خود را سازماندهي نماييد: محتواي خود را روي تمامي كانال‌هاي رسانه‌اي خود تبليغ نماييد، اما پيام‌هاي خود را با هر سكوي تبليغاتي هماهنگ ننماييد. پيام شما روي فيسبوك مي‌تواند كمي راحت‌تر و صميمي‌تر از پيام شما روي لينكدين باشد و پست ارسالي شما روي توئيتر بايد كوتاه و مختصر بوده و شامل هشتگ صحيح و مناسب باشد.
همراه با تمامي پيام‌ها يك تصوير را هم قرار دهيد. استفاده از تصويري خاص همراه با نقل قولي مناسب از محتواي مربوطه نتايج خوبي را در پي خواهد داشت.

فقط به ارسال مطالب از حساب‌هاي رسانه اي برند خود بسنده نكنيد: از حاميان عضو و غيرعضو خود بخواهيد تا به تبليغ بهترين محتواي شما بپردازند و به خاطر داشته باشيد كه اشتراك در فضاي اجتماعي بايد نه تنها سبب هدايت خوانندگان به بخشي از محتواي شما گردد، بلكه به صورت ميان رسانه‌اي و چندكانالي به تبليغ مطلب منتشره و پست‌هاي وبلاگي شما بپردازد.
هر بخش از محتوايي كه توليد مي‌كنيد، سفير برند شما است.
 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

گروه ترجمه شارا