درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:35   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18803صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 5 مهر 1394 - 08:30
اما «مردم اغلب عادت دارند تا اشتباه شرکت‌ها را فراموش کنند».
شیرین کاری روابط عمومی فولکس واگن
پاسخ روابط عمومی فولکس واگن سبب تشدید بحران شد - کارشناسان روابط عمومی می‌گویند: «رسوایی بوجود آمده برای گروه خودرو سازی فولکس واگن در آمریکا، سبب لکه‌دار شدن آبروی این شرکت شده است و ارزش کاهش یافته این شرکت در بازار نیز از طریق چندین اقدام نادرست آن در زمینه ارتباطات؛ هرچه بیشتر افول یافته است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت فولکس واگن مجبور خواهد بود تا تغییرات بزرگی را جهت گذر از این بحران اعمال نماید.


کارشناسان روابط عمومی می‌گویند: «رسوایی بوجود آمده برای گروه خودرو سازی فولکس واگن در آمریکا، سبب لکه‌دار شدن آبروی این شرکت شده است و ارزش کاهش یافته این شرکت در بازار نیز از طریق چندین اقدام نادرست آن در زمینه ارتباطات؛ هرچه بیشتر افول یافته است.


هفته گذشته خبرهایی مبنی بر این مسئله درز کرد که فولکس واگن دستگاه‌هایی را در میلیون‌ها خودروی تولیدی خود نصب کرده است تا از این طریق تمهیدات حفاظت از محیط زیست را دور بزند. کارشناسان در این زمنیه می‌گویند: پاسخ دیرهنگام و نامربوط روابط عمومی فولکس واگن در چند روز پس از درز خبر مذکور، شرایط بد را بدتر کرده است.


ژوزف جاستین، دانشیار گروه ارتباطات و مدیریت بحران دانشکده ارتباطات دانشگاه بوستون می‌گوید:«بزرگترین چیزی که باید از حالا در نظر بگیرید این است که آیا مسئله فولکس واگن مسئله درز اطلاعات است یا خیر. همه چیز خیلی آهسته رخ داد. «این مسئله باعث شد که خبر تقلب فولکس واگن به تیتر اصلی خبرها تبدیل شود.


اتهامات این شرکت مبنی بر تقلب و فریب دادن سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در روز جمعه، هجدهم سپتامبر به صورت علنی منتشر شد. اما فولکس واگن با تاخیر زیاد به اتهامات وارده به خود پاسخ داد. در روز یکشنبه، مارتین وینترکون، مدیر سابق این گروه، یک کلیپ ویدئویی عذرخواهی را منتشر کرد و در این ویدئو ضمن عذرخواهی، به عدم صداقت خود اعتراف کرد، اما وارد جزییات تقلب شرکت مزبور نشد.


در روز سه‌شنبه، میشل هورن، مدیر عامل گروه خودرورسازی فولکس واگن در آمریکا، نهایتاً اعتراف کرد که «شرکت در این مسئله تمهیدات حفاظتی را دور زده و کاملاً تقلب نموده است». در روز چهارشنبه، وینترکورن استعفا داد. در تمام این مدت، و در زمانی که سایر کشورها و سرمایه‌گذاران انجام پیگیری قضایی را مدنظر قرار داده‌اند، میزان و گستره این رسوایی نیز افزایش یافته است.


همچنین موارد زیر را ملاحظه نمایید:
وزیر کشور آلمان: فولکس واگن در زمینه تولید خودروهای سبک، آزمایشات و تست‌ها را دور زده است.

کارشناسان می‌گویند: شرکت به کندی به این مسئله واکنش داده است، امری که با انتشار اخبار جدید و لکه‌دار شدن آبروی این شرکت، سبب شده است تا بحران از کنترل خارج شود. با این حال برخی می‌گویند که شرکت می‌توانسته است تا خیلی زودتر، به صورت دقیق‌تر و با جزییات بیشتر و انتشار اطلاعات مربوطه یکباره به اتهامات پاسخ بدهد. ژوزف در این باره گفته است: «فولکسی‌ها به کندی در حال حرکت هستند، خیلی خیلی کند».


فریزر سیتل، رئیس مرکز روابط عمومی امرالد پارتنرز (Emerald Partners) در نیوجرسی و استاد مدعو دانشگاه یورک گفته است که عذر خواهی ویدئویی وینترکورن، که در آن او ظاهراً به تحریف اتهامات خود می‌پردازد، «اشتباهی مرگبار بود».


همچنین موارد زیر را ملاحظه نمایید:
فولکس واگن بر آن است تا سبب برکناری روسای آئودی و پورشه شود


وینترکورن در پیام ویدئویی خود می‌گوید:«ایجاد تردید پیرامون کار سخت و صادقانه سایر افراد، به دلیل اشتباه تعدادی معدود از افراد، کاری ناپسند می‌باشد. نباید با ما این کار انجام می‌شد». «به همین دلیل است که ...از شما می‌خواهم تا دوباره به ما اعتماد کنید».


شاید به نظر برسد که این پیام نقش خود را در کاهش شدت مشکلاتی که فولکس واگن با آنها مواجه است درست انجام نداده است.


سیتل می‌گوید: «رسوایی فولکس واگن از این نظر خاص است که شکل و روندی غیرمنطقی داشته است». کار آنها فریب و نیرنگی به تمام معنا است».


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد