درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18262صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 23 بهمن 1400 - 12:18
روابط عمومی و مدیریت بحران
بحران از لحاظ ماهیت ، بزرگی وشدت متفاوت است . اما تمامی آنها مسائلی را به بار می آورند که می تواند به طورجدی توانایی کارکرد سازمان را مختل سازد .یک بحران معمولا زیر بنای دستگاه را متاثر می سازد و بعضآ با ارزشترین دارایی آن یعنی اعتبار وشهرتش را از بین می برد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحران از لحاظ ماهیت ، بزرگی وشدت متفاوت است . اما تمامی آنها مسائلی را به بار می آورند که می تواند به طورجدی توانایی کارکرد سازمان را مختل سازد .یک بحران معمولا زیر بنای دستگاه را متاثر می سازد و بعضآ با ارزشترین دارایی آن یعنی اعتبار وشهرتش را از بین می برد .


بی شک اعلام وجود بحران یک خبر نامطلوب است . اما تصمیم گیران سازمان نباید این حوادث را با مدیریت نامطلوب برابر بدانند که در این گذار روابط عمومی به عنوان یک جریان خلاق ، تصمیم ساز و مجری نقش ویژه ای ایفا می کند .یک بحران می تواند بهترین سازمان ها با ورزیده ترین مدیر و کارکنان را نیزمورد حمله قرار دهد.این مشکلات ممکن است از عوامل طبیعی ،فنی یا انسانی نشات بگیرد .می تواند جزئی ،وسیع وگسترده وشاید هم مرگبار باشد .مدیریت مطلوب می تواند اثرات منفی بحران را به حداقل برساند وبرعکس آن می تواند وضعیت بحران را بدتر کند .


برنامه ریزی قبل از بحران کمک می کند تا تصمیم صحیح اتخاذ گردد و وضعیت عادی به مجموعه برگردد.


بزرگترین اشتباه این است که تصور کنیم سازمان ما از بحران مصون است .امروزه یک سازمان نمی تواند اختصاص به دو طرف اصلی رابطه یعنی جامعه هدف و مراجعین از یک سو وکارکنان دستگاه از سویی دیگر داشته باشد بلکه گروه ها و عوامل بیرون از سیستم و سازمان که در ظاهر هیچگونه رابطه ای ندارند می توانند تاثیر عمیقی بر سازمان ومحیطی که در آن عمل می کند بگذارد .


باید بحران را به سرعت وبه طور کارآمدی کنترل کرد .در غیر اینصورت اعتماد حیاتی مخاطبان و جامعه هدف را که بزرگترین دست آورد یک سازمان و در رأس آن روابط عمومی است٬ از دست خواهد داد.


این یک حقیقت ساده است که مردم سخن چینی وشایعه را دوست دارند. خوشبختانه یا شوربختانه امروزه با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی در گوشی های همراه و متخصص شدن عامه مردم در حوزه اطلاع رسانی (( هر شهروند یک خبرنگار)) یک چالش کوچک ممکن است به یک بحران جدی تبدیل شود. که نمونه های زیادی از این موضوع برای مثال آوری وجود دارد.


گاها برخی دستگاه ها بنا به ملاحظاتی در مورد یک چالش سکوت را بر می گزینند اما با فراگیر شدن موضوع و احیانآ بازتاب آن موضوع در رسانه های آن ور آبی سعی در مسلط شدن بر اوضاع می کنند که معمولا نیز دیر می شود.


نباید صرفا به این خاطر که بحران غیر قابل اجتناب است تسلیم آن شد . باید دنبال مدیریت بحران بود و با مدیریت وتوانایی، قبل از اینکه بحران ما را ریشه کن کند. آن را شناسایی وریشه کن کنیم. در اینجا است که اهمیت نوع ارتباط یک روابط عمومی کارآمد با فضای رسانه ای جامعه به کار می آید قطعا همراهی رسانه ها در مقابله با بحران یک ابزار نیرومند است.


رصد و دنبال کردن خبرها و مطالب حاکم بر فضای مجازی از سوی روابط عمومی ها ضروری به نظر می رسد که متآسفانه در یک ناهماهنگی محض از سوی برخی دستگاه ها ، در خصوص ممنوعیت روابط عمومی ها برای حضور در فضای مجازی باز نگری درایجاد این مانع ضروری است.

حسن نسیمی
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد