درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18485صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 14 شهریور 1394 - 22:50
روابط عمومی و توسعه: با تاکید بر جایگاه سرمایه اجتماعی
روابط عمومی با تکیه بر سرمایه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت می تواند موجب افزایش کارآمدی سازمان شده و با افزایش احساس تعلق کارکنان مشارکت آنان را در تحقق برنامه های سازمان که زمینه ساز تحقق توسعه کشور است فراهم نماید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در ایران در مقایسه با سایر رشته های علمی و نیز واحدهای سازمانی، هر چند از عمر چندان طولانی در مقایسه با همتاهای خود در غرب برخوردار نیست، در عین حال سابقه این علم در ایران به بیش از انقلاب باز می گردد. افزودنی است که برای نخستین بار روابط عمومی در دوران قاجار توسط میرزا حسین خان مشیرالدوله (سپهسالار) برای مدت کوتاهی در ایران در عدلیه (وزارت دادگستری) آغاز به کار کرد، اما، با عزل سپهسالار از صدارت، این ابتکار نیز به بوته فراموشی سپرده شد.


تا چند سال اخیر، روابط عمومی در ایران به دلیل ساختار سیاسی و اجتماعی به ویژه در ادارات و سازمان های دولتی نقش واحد کوچکی را ایفا می کرده است که عمده به امور تشریفات و نیز برگزاری جشن ها و در بهترین وضعیت به تهیه و انتشار بولتن های داخلی مبادرت می ورزیده است. بنابراین، انتظار خاصی را از روابط عمومی در ایفای نقش موثر و فعال در توسعه کشور نمی توان داشت. تحولات اخیر و روند رو به رشد تحقق برنامه های توسعه کشور و به ویژه گسترش روابط خارجی و به دنبال آن توسعه تجارت و بازرگانی بین المللی در ایران، زمینه های توجه بیشتر به روابط عمومی را در ارتباط با توسعه کشور فراهم کرده است. به همین دلیل، در حال حاضر می توان روابط عمومی را یکی از نهادهای موثر در تحقق برنامه های توسعه کشور از طریق سازمان ها و واحدهای دولتی و غیر دولتی دانست. حضور روابط عمومی در فرآیند ارتباط ساختار سازمانی، مخاطبین خاص و نیز جامعه جایگاه آن را در روند توسعه کشور بیش از پیش آشکار می کند.


روابط عمومی با تکیه بر سرمایه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت می تواند موجب افزایش کارآمدی سازمان شده و با افزایش احساس تعلق کارکنان مشارکت آنان را در تحقق برنامه های سازمان که زمینه ساز تحقق توسعه کشور است فراهم نماید.

دکتر محمد جواد ناطق پور

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد