درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 17:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18421صفحه نخست » دوشنبه، 9 شهریور 1394 - 11:05
کمال‌گرایی، مانعی برای کارآفرینی
کارآفرینان با انتخاب اهداف بزرگ بعد از مدتی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند. برخی از این کارآفرینان با مشکل کمال‌گرایی و ایده‌آل‌گرایی شدید روبه‌رو هستند و وسواس زیادی در معرفی محصول یا خدمت به بازار دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارآفرینان با انتخاب اهداف بزرگ بعد از مدتی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند. برخی از این کارآفرینان با مشکل کمال‌گرایی و ایده‌آل‌گرایی شدید روبه‌رو هستند و وسواس زیادی در معرفی محصول یا خدمت به بازار دارند.

افراد کمال‌گرا معمولا بر جنبه‌های منفی زندگی تمرکز می‌کنند، فقط متوجه موقعیت هایی می‌شوند که به اهداف دست نمی‌یابند و مواقعی را که موفق شده‌اند را به یاد نمی‌آورند. آنها اغلب خود را به دلیل شکست‌هایشان تحقیر کرده و دائما با جملات انتقادی خود را ملامت می‌کنند. کمال‌گرایی از والدین، خانواده و هم از محیط سرچشمه می‌گیرد. افراد کمال‌گرا مایلند ارزش خود را بر اساس آنچه انجام می‌دادند و نه براساس آنچه که هستند ارزیابی کنند. به جای اینکه تصویری معقول و متعادل از خود داشته باشند، فکر می‌کنند فقط هنگامی به اندازه کافی خوب هستند که به اهداف مهم زندگی شان دست یابند. در مواردی با کارآفرینانی مواجه می‌شویم که به جای انتخاب اهداف متوسط و چالشی، اهداف غیرمنطقی و بسیار بلندپروازانه انتخاب می‌کنند و در نهایت شکست می‌خورند.

مطالعه زندگی کارآفرینان بزرگ مانند مارک زاکربرگ، نشان می‌دهد این کارآفرینان در ابتدا به دنبال انجام کار کوچک و نه بزرگ بوده‌اند. شاید برایتان عجیب باشد که تقریبا اندکی بیش از یک دهه قبل تعداد کاربران فیس‌بوک حدود صد هزار نفر بوده است و زاکربرگ در ابتدای راه به دنبال ایجاد یک شبکه اجتماعی که زندگی انسان را تحت تاثیرات شگرف قرار دهد نبوده است! ولی در مراحل توسعه این هدف بزرگ محقق شده است. در این زمینه برخی کارآفرینان معتقدند عرضه و فروش یک محصول با نمره 12 در زمان حال بهتر از فروش یک محصول با نمره 20 در سال آینده است. بنابراین سعی کنید بر این مانع ذهنی یا سوءگیری غلبه کنید، زیرا کمال‌گرایی پیامدهای منفی زیر را دارد

پیامد جسمانی: بی‌خوابی، احساس خستگی و کوفتگی. پیامد احساسی: اضطراب و افسردگی. پیامد ذهنی و فکری: فکر کردن زیاد درباره اشتباه که در یک کار، افزایش سرزنش خود، اعتماد به نفس پایین، بیش از حد با وجدان و مسوولیت‌پذیر بودن، بیزار بودن از اتلاف وقت و در نتیجه بیش از حد مشغله داشتن. پیامد ارتباطی: تمرکز بیشتر بر کار و در نتیجه کاهش روابط اجتماعی باید توجه داشت که بین کمال‌گرایی زیانبار و میل به پیشرفت در کارآفرینی تفاوت وجود دارد.  در کمال‌گرایی زیانبار، دیدگاهی که کارآفرینان از خودشان دارند به میزان دستیابی به معیارهای دشوارشان بستگی دارد. همچنین در کمال‌گرایی زیانبار کارآفرینان معیارهایشان را بدون توجه به پیامدهای منفی آنها و به‌رغم هشدارهای دیگران ادامه می‌دهند.  اقتباس از کتاب کمال‌گرایی، مانعی برای کارآفرینی!!

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۵۶۷

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد