درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18348صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 3 شهریور 1394 - 09:48
چکیده مقالات/ بررسی مدیریت بحران و مسئولیت های اجتماعی ناشی از آن در روابط عمومی
این مقاله به بررسی موردی این مسئله در خصوص فیلم رستاخیز و حواشی مرتبط با آن می پردازد و تلاش می کند مدیریت اطلاع رسانی وزارت ارشاد در خصوص بحران به وجود آمده را بر اساس مسئولیت اجتماعی اش بررسی کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

بابک دربیکی (دکترای ارتباطات)

حسنا کاظمی (دانشجوی دکتری ارتباطات)

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی فرآیندی دو طرفه است که در حوزه برون سازمانی، به سوی برقراری و تداوم پیوند و تعامل موثر اجتماعی گام بر می دارد؛ پیوندی که در صورت بروز خلائی در آن، زمینه ساز بروز بحران در سازمان خواهد شد که بسته به اهمیت سازمان، معمولا بازتاب اجتماعی آن در رسانه ها نمود می یابد. لذا یکی از کارکردهای مهم و موثر روابط عمومی ها در زمان بروز بحران، اعمال مدیریت رسانه ای است؛ موضوعی که در نهادهای مهم، مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با مخاطبان متنوع از جنس گروه های مرجع سروکار دارد، اهمیتی دو چندان می یابد.

 

وزات ارشاد یک نهاد خدماتی دولتی است که یکی از وظایف قانونی اش، ممیزی حوزه سینما و اعطای مجوز به فیلم هاست. ساخت و نمایش یک فیلم، به دلیل ماهیت اجتماعی اش، گاه فراتر از ارائه ساده یک اثر هنری رفته، می تواند پایه های جریانات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی باشد. از همین روست که پذیرش در نظر نگرفتن عرف و شرع در اعطای مجوزها بدون نزد مسئولان، امری سخت و باورنکردنی است.

 

در واقع در حوزه اعطای مجوز فیلم، توجه به همین نکات اخیر است که مسئولیت اجتماعی این نهاد دولتی خدمت رسان را شکل می دهد. در عین آن که این موضوع، خود نیاز به بستر سازی و توجه به بسترهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد.

 

لذا قتی مجوزی صادر می شود که تا حدی با نگاه برخی از گروه های اجتماعی در تعارض است، انتظار حداقلی آن است که وزارت ارشاد در چارچوب مسئولیت اجتماعی اش، با گروه های مرجع ذی نفع در تعامل لازم برای کاهش مشکلات بوده باشد.

 

این مقاله به بررسی موردی این مسئله در خصوص فیلم رستاخیز و حواشی مرتبط با آن می پردازد و تلاش می کند مدیریت اطلاع رسانی وزارت ارشاد در خصوص بحران به وجود آمده را بر اساس مسئولیت اجتماعی اش بررسی کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد