شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری در روز 25 مردادماه، با حضور دکتر اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران و کارشناسان شبکه بانکی کشور و همچنین روسا و اعضای انجمن های حرفه ای روابط عمومی، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و با مشارکت انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار شد.
مهندس سید مسعود همایونفر، رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران سخنران بعدی این همایش یک روزه بود که با موضوعی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی با رویکرد روابط عمومی با حاضران در همایش سخن گفت.
وی با اشاره به این موضوع که مسئولیت اجتماعی معانی مختلفی در نزد افراد مختلف پیدا کرده است، گفت: چند سالی است که واژه مسئولیت اجتماعی در کشور ما و در سازمان های مختلف کاربرد پیدا کرده است و البته با توجه به همین کاربردها معانی مختلفی هم به خود گرفته است که لازم است وحدت معنایی بیشتری در این زمینه بوجود بیاید و تلقی های گوناگون در این زمینه از بین برود تا همه افراد برداشت واحدی از موضوع مسئولیت اجتماعی داشته باشند.
همایونفر افزود: شرکت های موفق به یک جامعه سالم نیاز دارند و چنین ضرورتی باعث شده است که آن ها نتوانند به مسائل جامعه پیرامونی خود بی اعتنا باشند و از سویی دیگر چون عمل به مسئولیت اجتماعی می تواند سازمان ها و شرکت ها را در وضعیت بهتری در جامعه ای که در آن زندگی می کنند، قرار دهد موضوع با عنوان مسئولیت اجتماعی اهمیت و ارزش زیادی پیدا کرده است. در چنین موقعیتی است که روابط عمومی ها که نقش واسط بین جامعه و سازمان را بر عهده دارند در بحثی با عنوان مسئولیت اجتماعی نقشی مهم بر عهده دارند و اتفاقا توفیق در عمل به مسئولیت های اجتماعی از موضوعاتی است که باعث شفافیت در سازمان و در نتیجه باعث بوجود آمدن اعتماد و خوشنامی یک سازمان خواهد شد که این موضوع می تواند نقش روابط عمومی را در عملی شدن چنین کاری برجسته تر کند.
رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران در پایان ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و نقش آن در شفاف سازی فعالیت های سازمان که می تواند موجب جلب اعتماد مشتریان و خوشنامی سازمان شود،گفت: دستاوردهای سه گانه ای هستند که می توانند در نهایت موجب شوند که یک سازمان یا نهاد به مسئولیت های اجتماعی خود به درستی عمل کنند که این دستاوردها عبارتند از دستاوردهای اقتصادی، دستاوردهای اجتماعی و دستاوردهای زیست محیطی که نهایتا می توانند تصویری مثبت و سازنده از سازمان در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را به نمایش بگذارند و مهم این است که روابط عمومی در ارائه تصویری موفق از سازمان در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی جایگاهی مهم و بی بدیل دارد.
دریافت فایل پاورپوینت
|