درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17403صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 2 تیر 1394 - 11:31
نقدی برجایگاه روابط عمومی ها
متاسفانه در ایران نگرش به روابط عمومی تبلیغاتی است به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود که این امر موجب دورشدن روابط عمومی از رسالت اصلی خود شده و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه می پردازد. به خاطر همین است که مدیر روابط عمومی بودن در ایران کار سختی است!
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بشر از آغاز زیست خود همواره درصدد ارتباط با سایرین به منظور تامین نیازهایش و کیفی نمودن محیط پیرامون خود بوده است . فرآیند این ارتباط با اختراع خط و تکنیک کلام در هر مقطع از زمان رو به بهبود بوده است . قرن بیستم و صنعتی شدن جوامع جهانی با تغییرات شگرف در حوزه زیستی اش سبب شد رویکردهای جدید برای ارتباط بهتر و موثر ایجاد کند؛ روابط عمومی ها از بستر همین تغییرات با هدف پویایی و شکوفایی خردمندانه میان افراد با گروه های اجتماعی، سیاسی و دولت ها پدید آمد و تاکنون توانسته با برقراری ارتباط، تعامل،گفتگو و مذاکره نقش مثبت و سازنده ای برای همگرایی و وحدت ایفا نماید.

 

به عبارتی بهتر روابط عمومی ها حلقه اتصال نهاد تصمیم ساز با کثرت مردم هستند، آحاد کارکنان خانواده روابط عمومی غایت اهداف شان رضایت مندی و تحلیل و پایش نارسایی ها و تبدیل فرصت ها به خدمات صادقانه، تقویت کرامت انسانی و توسعه کیفی گفتگوهاست، روابط عمومی می کوشد ادبیات ارتباط را در بین طبقات مخاطبانش رنگ خاصی ببخشد، در واقع می توان گفت یک پل دو طرفه با ظرفیت عبور و مرور بی نهایت سلایق فکری و اندیشه ها را سازماندهی و مدیریت می کند.


متاسفانه در ایران نگرش به روابط عمومی تبلیغاتی است به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود که این امر موجب دورشدن روابط عمومی از رسالت اصلی خود شده و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه می پردازد. به خاطر همین است که مدیر روابط عمومی بودن در ایران کار سختی است! سخت از آن جهت که یک مدیر روابط عمومی در ایران، با تمام مسئولیت هایی که به وی محول می شود، اختیار تام برای برنامه ریزی، نوآوری و اجرای وظایف اش ندارد واین تازه آغاز ماجراســت..!


راه های ارتقاء روابط عمومی ها با دفاع از جایگاه روابط عمومی در مقابل دخالت های غیرمسئولانه واحدها و افراد، خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به موضع فعال، همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها، تدوین و تنظیم برنامه مدون و سالیانه برای فعالیت های روابط عمومی ها، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به طور مستمر برای کارکنان روابط عمومی ها، حذف کارهای زاید و موازی از وظایف و تخصصی شدن وظایف روابط عمومی ها، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، سازماندهی خبری (تلاش برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی به موقع با روش ها و ابزارهای ارتباطی) تهیه و تنظیم منشور اخلاقی روابط عمومی ها، به کارگیری گسترده فناوری اطلاعات و بستر سازی برای جریان سریع اطلاعات در بهبود فعالیت ها و فرایندهای سازمان ها، تهیه و تدوین برنامه و بودجه سالانه برای روابط عمومی، بستر سازی مناسب جهت نیل به سمت روابط عمومی الکترونیک، می توانند در راه ارتقا جایگاه و پیشرفت و بهبود روابط عمومی ها گامی مهم برداشت.


سعید خادمی پور
سرپرست روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد