درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:22   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17307صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 25 خرداد 1394 - 08:51
«روابط‌عمومی» را باید از نو بنویسیم
غلامرضا کاظمی دینان، رییس انجمن روابط عمومی ایران - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یک بار دیگر 27 اردیبهشت فرا رسید و یک هفته بحث «روابط‌عمومی» بالا می‌گیرد. انواع پیامهای تبریک ردوبدل می‌شود، اقسام همایش‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شوند و خلاصه اینکه روابط‌عمومی به صدر جدول صعود می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یک بار دیگر 27 اردیبهشت فرا رسید و یک هفته بحث «روابط‌عمومی» بالا می‌گیرد. انواع پیامهای تبریک ردوبدل می‌شود، اقسام همایش‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شوند و خلاصه اینکه روابط‌عمومی به صدر جدول صعود می‌کند. در اینکه اهمیت روابط‌عمومی آن قدر زیاد است که یک روز از تقویم را به خود اختصاص داده است ( و چه بسا به یک هفته نیز افزایش یابد) هیچ شکی نیست اما از این نکته نباید غافل شویم که انتخاب روز روابط عمومی و همه کارهایی که به مناسبت این روز انجام می‌شوند باید با تعیین هدف یا اهدافی باشند.

یکی از هدف‌هایی که می‌شود برای این همه فعالیت و تکاپو و تبلیغات روابط‌عمومی در نظر داشت «بازنگری» است. این روز و هفته فرصت و بهانه مناسبی است برای اینکه در کلیشه‌های پوچ و تکراری فعالیت‌های روابط‌عمومی بازنگری کنیم؛

 فرصتی است تا در سخنرانی‌های پر از تعریف و تمجید از روابط‌عمومی‌ها ، بشنویم که قرار است روابط‌عمومی‌ها از فعالیت‌های تکراری‌ای که از گذشتگان‌شان به آنها به ارث رسیده دست بردارند و برای هر فعالیت خود هدفی تعیین کنند.

فرصتی است تا خط‌کشی برای ارزیابی دقیق و منصفانه فعالیت‌های روابط‌عمومی بسازیم و براساس آن خط‌کش استاندارد عملکردها را بسنجیم.

فرصتی است تا  گوشزد شود در انتصاب‌های خطیر حوزه روابط‌عمومی که گاهی اوقات  براساس سفارش و دوستی و  حفظ روال‌های قدیمی انجام می‌شود، باید وزنة تحصیلات و تجربه و تخصصص و توانمندی را سنگین‌تر دید.

فرصتی است تا  چاره‌ای برای کمبود محتوای مفید در حوزه روابط‌عمومی بیندیشیم. واکاوی کنیم که مشکل کجاست و برای حل آن همدل و همراه شویم و البته دست به عمل بزنیم و از انتشار شعار بپرهیزیم.

فرصتی است تا برای تغییر نگاه رأس سازمان‌ها بکوشیم. اعلام کنیم که روابط‌عمومی را نباید در چرخه خدمات و تشریفات حبس کرد و بعد از او انتظار روشنگری داشت. اگر نگاه رأس سازمان‌ها به روابط‌عمومی از این سطح خارج شود و باور داشت که روابط‌عمومی یک تخصص است آن‌گاه می‌توان «تغییر» را دید.

خلاصه اینکه این روز و هفته فرصتی است برای بهبود اوضاع و تلاش برای ارتقا در کیفیت عملکرد؛  این مناسبت را با چند جشن و تبلیغ و تبریک هدر ندهیم. در این مناسبت باید برای بهتر شدن‌مان تلاش کنیم و تصمیم بگیریم روابط‌عمومی را از «نو» بنویسیم.

غلامرضا کاظمی دینان، رییس انجمن روابط عمومی ایران

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد