درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 21:09   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17234صفحه نخست » سه شنبه، 19 خرداد 1394 - 06:32
کتاب کمپین تبلیغاتی منتشر شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپین تبلیغاتی از برنامه ریزی تا اجرا، نام کتابی است به قلم دکتر محمود دهقان طرزجانی، که در 152 صفحه توسط انتشارات مبلغان در سال 1393 به چاپ رسیده است.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپین تبلیغاتی از برنامه ریزی تا اجرا، نام کتابی است به قلم دکتر محمود دهقان طرزجانی، که در 152 صفحه توسط انتشارات مبلغان در سال 1393 به چاپ رسیده است.


مولف در بخش مقدمه ی کتاب اقدام به ارائه تعریف از کلمه ی کمپین نموده است و تاکید بر این موضوع که باید دستاوردهای علم روابط عمومی، تبلیغات و فروش و بازاریابی در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرد، می افزاید: متاسفانه تجربه ی انباشته ی جهانی در علوم ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و فروش مورد پذیرش بسیاری از مدیران صنایع و مراکز تولید ی و خدماتی کشور نیست. مهمترین تفاوت تبلیغات علمی با تبلیغات سنتی در پنج ویژگی به شرح ذیل است:

1- در تبلیغات علمی، قبل از تولد هر محصول یا خدمتی، سنجش مستقلی از شرایط آن محصول استخراج میشود.
2- هدف ها و استراتژی های کمپین از میان نتایج بازار و آسیب شناسی محصول استخراج میشود.
3- تبلیغات بر پایه کمپین علمی اثر بخش است. یعنی قطعا ًبه فروش محصول یا خدمت منجر می شود.
4- در حالیکه بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی غیر علمی نه تنها اثر بخش نیستند و به فروش منتهی نمیشود بلکه دربسیاری موارد به ضد تبلیغ منجر میشود.
5- در کمپین تبلیغاتی به دلیل اطمینان از نظریات و روش های علمی اثر بخش نتایج تبلیغات، ضمانت میشود.

فصل اول کتاب با عنوان ساختار یک طرح کمپین، نویسنده به ارائه تعریف جامع از کمپین و همچنین عناصر و مراحل اصلی تشکیل دهنده یک کمپین علمی و جامع تبلیغاتی پرداخته و همچنین مفهوم هر یک از عناصر اصلی کمپین و اجزای تشکیل دهنده آن را توصیف نموده.

در فصل دوم نیز به موضوع علائم بحران در صنعت و تجارت و عوامل تشدید کننده بحران و روش های کشف آن پرداخته شده است. وی با اشاره به 15 عامل که به عنوان عناصر آمیزه ی بازاریابی قلمداد میشوند در رده نهم به عنصر روابط عمومی اشاره داشته و میگوید: یکی از ابزارهای مهم ترویجی برای معرفی و فروش هر محصول یا خدمت، روابط عمومی است، که در سازمانها و بنگاه ها به آن توجه لازم نشده است.
روابط عمومی به معنای واقعی پل ارتباطی میان سازمان یا شرکت و تمامی رسانه ها و مراجعه کنندگان به آن سازمان یا مخاطبان شرکت است. ولی متاسفانه جایگاه روابط عمومی در سازمان های دولتی و خصوصی ایران به درستی درک نشده و صرفاً به واحدی اطلاق میشود که مسئول برگزاری جشن ها، مراسم تودیع و... است.
مدیر روابط عمومی واقعی کسی است که در جریان تمامی سیاست ها و تصمصم گیری های سازمانی اعم از عادی یا طبقه بندی شده (محرمانه) قرار دارد و سخن گوی سازمان و شرکت است.

در فصل سوم نیز الگوی تحلیل SWOT تعریف و اجزا و عناصر تشکیل دهنده ی آن و موارد کاربرد هر یک از اجزای چهارگانه ی این تحلیل درکمپین تبلیغاتی توضیح داده شده است.

مخاطب و خوانندگان این کتاب با مطالعه فصل چهارم قادر خواهند بود تعریف کامل و جامعی از مفهوم و ماهیت استراتژی کمپین و عناصر تشکیل دهنده ی آن و همچنین عوامل موثر بر تصمیم گیری خریدار و مخاطب داشته باشند.

همچنین موضوع مهم استراتژی ارتباطی و تاکتیک ها و فنون مهم این فرایند در حوزه ی تبلیغات در فصل پنجم کتاب آمده است. در این فصل موضوع جاذبه های تبلیغاتی مطرح شده که در واقع ابزارهایی هستند که در خدمت استراتژی های تبلیغاتی اند و به اجرایی شدن آنها کمک میکنند. از نظر تبلیغاتی هر پیام تبلیغاتی برای اینکه بتواند مخاطب را به سوی خود جلب کند از یک یا چند جاذبه استفاده میکند که عبارتند از:

1- جاذبه منطقی و اطلاع رسانی
2- جاذبه ی احساسی و هیجانی
3- جاذبه ی ترس
4- جاذبه ی خنده و طنز
5-جاذبه جنسی
6- جاذبه ی بازگشت به گذشته
7- جاذبه ی همذات پنداری

مولف در فصل ششم کتاب مذکور بر اهمیت طرح ریزی رسانه و نقش و جایگاه و کارکرد آنها در کمپین و استراتژی تعیین و انتخاب رسانه را برای مخاطبان به شکل مبسوط ارائه کرده است.

فصل هفتم کتاب نیز سایر فعالیت های ارتباطات بازاریابی را با روشی ساده و کاربردی را توضیح داده و فصل هشتم نیز در مورد تخصیص منابع و بودجه بندی در کمپین های تبلیغاتی با این رویکرد که تعیین بودجه ی تبلیغاتی اثر بخش یکی از پر چالش ترین مراحل و اجرای یک کمپین است، میباشد.

همچنین در این بخش به عوامل اثر گذار بر بودجه ی تبلیغاتی سازمان ها اشاره شده که شامل موارد ذیل است:

الف- منحنی عمر
ب- سهم بازار
ج- وضعیت رقابت
د- استراتژی تمایز

و در نهایت نیز فصل نهم کتاب در مورد روش ها و معیارهای ارزیابی کمپین و همچنین تئوری ها و تاثیر تبلیغات بر میزان فروش محصول و خدمت و مشکلات سنجش اثر بخش تبلیغات میباشد.

mbanews.ir - مریم غضنفری
سه شنبه 19 خرداد 1394
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعید
| 1396/1/6 - 12:55 |     0     0     |
دانلود کتاب


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد