درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 03:07   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17207صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 16 خرداد 1394 - 19:26
اهمیت نام افراد و موسسات در برنامه های روابط عمومی
نویسنده: عادل میرشاهی - قرائت نام افراد شرکت کننده، سخنران، میزبان، اسپانسر و برخی از مدعوین بخشی از هر برنامه روابط عمومی است. در این نوشتار به اهمیت این اسامی می پردازیم. وقتی اسامی مهم را فراموش می کنیم یکی از وظایف روابط عمومی آشنایی کامل با تمام مخاطبان سازمان است. شما باید تمام اسامی شرکت ها و سازمان های مخاطب شرکت خود را بدانید و حتی در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. این اطلاعات شامل:
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  قرائت نام افراد شرکت کننده، سخنران، میزبان، اسپانسر و برخی از مدعوین بخشی از هر برنامه روابط عمومی است. در این نوشتار به اهمیت این اسامی می پردازیم.
وقتی اسامی مهم را فراموش می کنیم


یکی از وظایف روابط عمومی آشنایی کامل با تمام مخاطبان سازمان است. شما باید تمام اسامی شرکت ها و سازمان های مخاطب شرکت خود را بدانید و حتی در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. این اطلاعات شامل:


1. نام کامل و صحیح شرکت
2. نوع شرکت یا سازمان (اعم از خصوصی یا دولتی، سهامی خاص یا سهامی عام و...)
3. موسس یا موسسان شرکت
4. نوع فعالیت (تجاری، ان. جی. او.، وابسته و ...)
5. خدمات یا کالای تولیدی شرکت یا سازمان
6. نام مدیر عامل
7. تحصیلات مدیر عامل
8. سوابق مدیر عامل
9. آشنایی کامل با اعضای هیئت مدیره
10. آشنایی کامل با افراد ذینفع و ذی نفوذ


تلفظ نام ها
نام هر شخص، سازمان و شرکت، یکی از جنبه های هویتی آن است و لذا تلفظ صحیح آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین روابط عمومی ها که عموما برگزار کننده مراسم و گردهم آیی ها هستند باید سعی کنند حتما پیش از هر برنامه ای اسامی را که قرار است اعلام شود با مسئول ذیربط چک کنند و حتی در صورت لزوم برای کسب اطمینان از صحت قرائت آن از علائم زیر و زبر استفاده نمایند.


آماده کردن مجری
در بسیاری از موارد دیده شده که مجریان نام ها را به اشتباه قرائت می کنند و این اشتباه تاثیر بسیار منفی بر روی مخاطبان دارد. به گونه ای که گاهی این اشتباه عمدی تلقی می شود و منجر به از دست دادن یک سری روابط میان سرویس دهنده و مشتری می گردد. لذا روابط عمومی باید پیش از هر برنامه ای از صحت قرائت نام ها توسط مجری آگاه شود.


قرائت کامل نام ها
برخی نام ها دو یا چند سیلابی هستند و گاهی نیز مخفف آنها مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال سایت شارا مخففی از واژه های «شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران» است. برای این موارد باید سعی شود که هم مخفف و هم عنوان کامل قرائت شود. قرائت مخفف یک نام گاهی اوقات گویا نیست و مکث ندارد اما وقتی نام کامل قرائت می شود، اهداف مشتریان بیشتر تامین می شود. به عنوان مثال شرکتی که اسپانسر یک برنامه شده است انتظار دارد که نام شرکتش به صورت کامل خوانده شود.


شتاب در خواندن اسامی
در برنامه هایی که افراد زیادی برای دریافت جایزه خود بر روی سن می آیند نیز مساله خواندن اسامی بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که اسامی شرکت کنندگان و اسپانسرها یا دریافت کنندگان جایزه باید با تانی و آرامش خوانده شود. خواندن با شتاب اسامی، به ویژه برای خبرنگارانی که در برنامه روابط عمومی شرکت می کنند گاهی سبب ایجاد اشتباه می شود. اشتباهاتی که ممکن است بعدا در اخبار یا پیاده شدن متن سخنرانی تکرار شود و شناخت از برند را با مشکل مواجه کند.


جمع بندی
روابط عمومی ها باید در مورد اسامی کاملا با حساسیت عمل کنند. اجرای برنامه ها بدون دقت در خصوص یک سری موارد گاهی باعث می شود همه تلاش های روابط عمومی از بین برود. در این نوشتار به اهمیت نام ها و اسامی پرداختیم و گفتیم که قرائت نام ها باید با دقت و تانی و کاملا بررسی شده انجام شود. لحن دلنشین و مکث پیش و پس از قرائت نام شخص، سازمان و برند باید مورد توجه قرار گیرد.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد