درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 19:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16531صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعییکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 - 13:43
برند شما بیشتر از هشتگ است
یکی از مهمترین چیزهایی که استراتژی نظارت رسانه اجتماعی شما را حمایت می کند استفاده کردن از کلمات کلیدی صحیح به منظور دریافت تصویری شفاف از احساسات اجتماعی در مورد نام تجاری، محصول و خدمات شماست.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گوردن گلدنهایس- یکی از مهمترین چیزهایی که استراتژی نظارت رسانه اجتماعی شما را حمایت می کند استفاده کردن از کلمات کلیدی صحیح به منظور دریافت تصویری شفاف از احساسات اجتماعی در مورد نام تجاری، محصول و خدمات شماست.


به نظر می رسد که این امر به سادگی ردیابی اشاره ها به نام شرکت شما یا محصولتان باشد، اما حقیقت این است که برند شما بیشتر از یک هشتگ است. این بسیار ساده است که بینش مشتریان حیاتی خودتان را با خطا برای پیگیری کلمات کلیدی صحیح از دست بدهید، و با این کار به سادگی در دام حجم وسیعی از اطلاعات بی فایده می افتید که بسیاری از موارد و کلمات را دنبال می کنند که در واقع اشاره ای به شما ندارند.


این تقسیم بندی های کلمات کلیدی برای نظارت رسانه اجتماعی هم هنر و هم علمی است که نیازمند دانشی عمیق از کلمات مورد استفاده مخاطبان شما است. اینکه بدانید وقتی مخاطب در باب سازمان شما صحبت می کند از چه دایره واژگانی بهره می برد و بدین وسیله شما بهتر می توانید اشاره ها را در طیفی از نرم افزارهای رسانه اجتماعی دنبال کنید.


به طور کلی، یکی از نخستین گام ها تصمیم گیری برای این است که کدام موارد را شما در نظر می گیرید و کدام موارد را از فهرست کلمات کلیدی که آن دنبال می کنید، حذف می کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید برای یک برند با نام منحصر به فرد کار کنید، احتمال دارد بتوانید هر چیزی را که درباره شما گفته می شود را بشنوید. شما ممکن است بخواهید برای اختصارات رایج و غلط های املایی نیز در مورد نام تجاری خود بدانید.


از سوی دیگر، اگر نام های برند و محصول شما نسبتا کلی و عام باشند، آنگاه ممکن است شما نیاز باشد که نگاهی به گفتگوهای استثنایی بی ربط هم داشته باشید تا بتوانید بر کل گفتمان اشراف پیدا کنید.


ورود یا خروج؟
برای مثال، ام تی ان می تواند به شبکه تله کام یا مخفف واژه «کوه» بیاید. یک استراتژیست رسانه اجتماعی در ام تی ان بنابراین ممکن است بخواهند مکالمات مربوط به کوهستان را از طریق یک سری فیلترهای مربوط به رسانه های اجتماعی حذف کنند و این در رسانه های نظارتی رسانه اجتماعی ممکن است. از دیگر سوی، کهکشان می تواند به یک مدل گوشی ارجاع شود یا مجموعه ستاره های آسمان، در این خصوص متخصصان رسانه اجتماعی در سامسونگ ممکن است بخواهند که این واژه علمی را فیلتر کنند. در نهایت، کلمه حرکت ممکن است به صندوق کمک های پزشکی به کار رود یا به عنوان یک عمل که انسان یا هر چیزی انجام می دهد و در آن جابجایی صورت می گیرد به کار گرفته شود.


شما همچنین نیاز دارید که دامنه آنچه که دنبال می کنید را تغیین نمایید تا ردیابی آن برای یافتن اطلاعات معنی دار و عملی از کلمات کلیدی ممکن شود. در یک کسب و کار پیچیده، شما ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که الگوگیری کنید، واحدهای کسب و کاری یا محصولاتی که می خواهید دنبال کنید هر کدام استراتژی رسانه اجتماعی خودشان را دارند یا شاید برند و شهرت یک محصول ممکن است توسط مشارکت با دیگری بدست آید.


این نیز مهم است که فراتر از نام محصول و برند خود فکر کنید. به ویژه در زمان برنامه ریزی برای پیگیری مکالمات ممکن است چیزهایی باشند که مرتبط با شرکت شما باشند بدون اینکه هیچ کلمه ویژه ای از برند شما را در خود داشته باشند.


برای مثال، فهرست کردن نام های رقبا و محصولاتشان می تواند به شما بینشی بدهد که چه نقاط قوت و ضعفی در کار آنها وجود دارد، چه احساسات اجتماعی برای برند آنها برانگیخته شده است، و چه مشتریانی در بازار هدف شما جستجو می شوند.


بعلاوه برای برندتان ممکن است بخواهید به آنچه از سازمان های همکار نقل می شود بدانید. مثلا در باب فرانشیز، شرکا و یا نمایندگی های مجاز فروش. اگر شما تولید کننده تلویزیون هستید، برای مثال، برند شما باید توسط نمایندگی های مجاز سرویس و فروش خود چیزهایی را دریافت کنید.


نزدیک کردن کلمات
گوش دادن به رسانه اجتماعی ابزاری قدرتمند برای خوشه چینی از میلیون ها گفتگویی است که در اینترنت هر روزه اتفاق می افتد. این راهی قدرتمند برای دسترسی به مشتریان و رقبای هوشمندی است که می تواند به شما در اخذ تصمیمات بهتر کسب و کار کمک کند.


با این حال به اندازه اهمیت تکنولوژی برای ردیابی احساسات، همچنین مهم است از طریق سایر کانال های غیر تکنولوژیکی نیز نظارتی بر احساسات مخاطبان داشته باشید. تا اینکه ناگهان درگیر بحران های پیش بینی نشده نشوید.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی الکترونیکی)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد