درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:32   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16455صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 5 اردیبهشت 1394 - 01:01
طنز: مرده‌شور خوبی داری!
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-روابط عمومی تعاریف متعددی دارد که از میان آنها دو تعریف زیر، جزو مهم‌ترین تعاریف هستند:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-روابط عمومی تعاریف متعددی دارد که از میان آنها دو تعریف زیر، جزو مهم‌ترین تعاریف هستند:

۱- به روابطی که خصوصی نباشد، روابط عمومی می‌گویند.

۲- روابطی که در اختیار همه باشد و همه بتوانند مانند تلفن عمومی، دستشویی عمومی، وسایل حمل نقل عمومی و … از آن استفاده کنند.

روانشناسان معتقدند و اگر معتقد نیستند باید معتقد باشند که بهبود روابط عمومی به عوامل زیادی وابسته است، از جمله مهمترین راه‌ها این است که شما با کسی که روابط خوب و گسترده‌ای دارد رفاقت کنید و این رفاقت را تا وقتی که روابط او با دیگران کارساز است ادامه دهید. آدم‌های موفق همیشه لقمه‌ای بالاتر از دهان برمی‌دارند. هر چه بزرگتر، بهتر. این هنر شماست که در کمترین زمان ممکن بتوانید روابط او را برای خودتان شبیه سازی و از یک جا به بعد نقش واسطه‌گری او را حذف کنید. البته این را در نظر داشته باشید که این حذف نباید محسوس باشد، چون ممکن است باز به آن فرد احتیاج پیدا کنید. در مواقع این چنینی، توجیهاتی مانند «ببخشید که این چند وقت تماس نمی‌گرفتم، لیست شماره تلفن‌های گوشی‌ام پاک شده بود و شماره حضرتعالی را نداشتم…» معمولاً جوابگوست. البته می‌توانید دست پیش را هم بگیرید که پس نیفتید. به قول معروف، بهترین دفاع، حمله است! یعنی شما در موضع پرسشگری باشید که «ای آقا! ما که همیشه برای شما زحمت داشته‌ایم؛ گفتیم چند وقتی مزاحمتان نشویم که از دست ما راحت باشید. شما هم که آنقدر سرتان شلوغ است که بنده‌نوازی یادتان رفت!»

نکته مهم در این بین، توجه به این موضوع است که طبق قانون سوم نیوتن که «هر عملی را عکس العملی است» باید دقت داشته باشید که ضمن رفاقت با چنین افرادی، فرصت گسترش روابط عمومی شما تبدیل به تهدید نشود. یعنی حواستان باشد که معکوس رفتار نکنید و از جایی به بعد شما در حال گسترش روابط فرد مقابل باشید. چرا که چنین افرادی، بیشتر از آن که دهنده باشند، گیرنده‌اند. اگر چنین نبود، الان روابطی به این گستردگی نداشتند.

سوالی که مطرح است این است که این افراد با روابط گسترده چه کسانی هستند؟ در ادامه به چند گروه از این افراد اشاره می‌کنیم:

۱- سیاسیون: هر رجل سیاسی، به نوعی کندوی عسل و سرچشمه روابط گسترده و متعدد به حساب می‌آید. از سیاسیون غافل نشوید. این افراد از دبیر یک تشکل دانشجویی تا شخص رییس جمهور می‌تواند باشد.

۲- آقازاده‌ها: هر آقازاده به نسبت پدرش که گرفتاری‌های زیادی دارد، فراغ بال بیشتری دارد و به همین دلیل می‌تواند روابط خود را تا چند برابر پدرش در زمینه‌های مختلف گسترش دهد.

۳- آبدارچی‌ها: نیاز به توضیح ندارد و این یک اصل پذیرفته شده است که آبدارچی‌های ادارات، گاه از هر کسی در آن اداره، با نفوذتر است.

۴- گزارشگران، عکاسان، خبرنگاران و اصحاب رسانه: از آنجایی که افراد مطرح برای مطرح‌تر شدن به منظور رضای خدا و خدمت رسانی بیشتر نیاز به رسانه دارند، لذا همیشه با اصحاب رسانه ارتباط تنگانگی دارند. حتی اگر آن رسانه، رسانه شخصی آنها باشد.

۵- پزشکان و مرده‌شورها: بیماری و مرگ حق است! افراد مطرح هم مثل دیگران، از بیماری و مرگ مصون نیستند و بهرحال خواه ناخواه برای خودشان یا عزیزان بیماری پیش می‌آید و به پزشک مراجعه می‌کنند. البته در خصوص مرده‌شورها باید گفت وقتی به درد می‌خورند که افراد مطرح فقط برای مرگ عزیزانشان به آنها مراجعه کرده باشند و الا که اگر خودشان فوت کرده باشند، روابطشان را هم با خود به زیر خاک می‌برند.

تریبون مستضعفین -رضا احسان‌پور
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد