درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16392صفحه نخست » یکشنبه، 4 اردیبهشت 1384 - 11:41
به احترام حسین قندی
علی شمیرانی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسین قندی، یکی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و از اساتید رشته علوم ارتباطات روز دوشنبه ۲۴ فروردین به کما رفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسین قندی، یکی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و از اساتید رشته علوم ارتباطات روز دوشنبه ۲۴ فروردین به کما رفت.


او که دچار سکته مغزی شده بود، در حال حاضر در بخش آی سی یو بیمارستان قیاثی تهران بستری است. شنیدن این خبر برای بسیاری تلخ است.


روزنامه‌نگارانی که شانس حضور در کلاس‌های استاد یا به نوعی امکان همکاری با وی را داشتند، به محض شنیدن نام حسین قندی، لبخندی روی لبانشان نقش می‌بنند و به آشنایی با او افتخار می‌کنند.

استاد قندی از آن تیپ‌هاست که جایگزین و نمونه‌ای ندارد. تقریبا کلمه به کلمه حرف‌هایش درس و تجربه است. حتی وقتی سر به سر شاگردانش می‌گذاشت، شوخی‌هایش منحصر به فرد بود. کمتر کسی در کلاس‌های استاد غایب می‌شد، چون خوب می‌دانست کلی چیزهای خوب را از دست خواهد داد.


استاد قندی معروف به سلطان تیتر است. البته این گوشه‌ای از توانمندی‌های ذاتی و اکتسابی اوست که بیشتر به واسطه آن معروف شده وگرنه او در همه بخش‌های دیگر نیز خاص است و استایل کاری خود را دارد.
همه می‌گویند سلطان تیتر و چند تیتر ناب هم مثال می‌زنند. اما کسی نمی‌داند او با چه عشق و زحمتی این توانایی را در خود پرورش داد و البته از انتقال این تجربیات به شاگردانش دریغ نکرد.


اما بر خود وظیفه می‌دانم گوشه‌ای کوچک از عشق او به حرفه‌اش را بازگو کنم.


او در یکی از کلاس‌هایمان با هیجان یک نمونه از کارهایش در حوزه تیتر را اینگونه تعریف می‌کرد.


می‌گفت، سال‌ها قبل دستگاه‌های ضبط معروف به دک برند آکایی (همان ضبط‌های نقره‌ای رنگ که در زمان خود بسیار حرفه‌ای بودند و قدیمی‌ترها خوب یادشان هست) به تازگی به کشور آمده بود و یکی از دوستانم یکی از آنها را خریده بود. من مجذوب نشانگر امواج این ضبط شده بودم چراکه با صدای آهنگ و خواننده امواج به نوسان می‌افتادند. (قابلیتی که روی هیچکدام از ضبط‌صوت‌های آن زمان نبود)


از دوستش خواهش می‌کند برای مدتی آن ضبط گران قیمت را با میکروفونش در اختیار او بگذارد. سپس در اتاقی خود را ساعت‌ها و روزها حبس کرد. اول تمام حروف الفبا، سپس ترکیب حروف،‌ بعد کلمات و بعد تیترها را با میکروفون می‌گفت و در تمام این مدت با کاغذ و قلم میزان اوج گرفتن فرکانس تمام موارد را جلوی آنها ثبت می‌کرد.


بعد نتایج کار خود را دسته بندی کرد. او حالا یافته بود که برای مثال حروفی مثل خ گ ک ش فرکانس بالاتری به نسبت حروفی همچون م ن ه ل دارند. بعد با چشمانی که برق می‌زد و کشفی که در حرفه خود کرده بود گفت: از آن پس هر وقت قصد داشتم تیترهای احساسی و نرم بزنم از حروفی استفاده می‌کردم که فرکانس پایین‌تری در موقع خواندن در ذهن مخاطب ایجاد می‌کرد و هر وقت قصد داشتم تیترهایی محکم و ضرب‌دار بزنم از حروفی استفاده می‌کردم که فرکانس بالایی داشتند. که در هر دو صورت تاثیر عمیق‌تر و ماندگارتری بر ذهن خواننده دارد!


این تنها نمونه کوچکی از عشق و علاقه بی‌حد استاد حسین قندی به کارش بود که از او یک استاد تمام عیار و سلطان تیتر ایران را ساخت.


به هر تقدیر گفتنی‌ها در مورد استاد قندی زیاد است، اما حالا آنگونه که همسر وی می‌گوید، بیماری استاد قندی که از چهار سال پیش آغاز شده در روزهای گذشته تشدید شده است.

حسین قندی متولد اسفند 1330 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین الملل از آمریکا است که از اوایل دهه 50 تا اوایل دهه90 قریب به 40 سال فعالیت و تدریس روزنامه نگاری را در کارنامه خود دارد.


وی علاوه بر سال‌ها تدریس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و سایر مراکز و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در نشریاتی نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم مسئولیت داشته و بخاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه به «سلطان تیتر» شهرت پیداکرد.


از استاد حسین قندی تألیفات متعددی چاپ و منتشر شده که کتب تخصصی «روزنامه نگاری نوین»، «مقاله نویسی در مطبوعات»، «روزنامه نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه نگاری» از مهم‌ترین آنهاست.


با تشکر از اقدام شایسته خبرگزاری ایرنا و تمام رسانه‌ها در پیگیری حال این استاد بی‌همتا، به نمایندگی از صدها خبرنگار و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی که از شاگردان او بوده‌اند، برای استاد حسین قندی آرزوی سلامت و آرامش می‌کنیم.

 منبع: http://itanalyze.com/articles/2015/04/19/27930.php


 


 


 


 


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد