درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16298صفحه نخست » شنبه، 22 فروردین 1394 - 11:04
مهارت سخن گفتن و روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای امروز که عصر ارتباطات است، مهارت سخن گفتن و روابط عمومی یک ضرورت تلقی می شود و آن گونه که در نظر برخی سخنرانی کردن سخت است، سخنرانی کردن آن قدرها هم سخت نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای امروز که عصر ارتباطات است، مهارت سخن گفتن و روابط عمومی یک ضرورت تلقی می شود و آن گونه که در نظر برخی سخنرانی کردن سخت است، سخنرانی کردن آن قدرها هم سخت نیست.

به گزارش شارا، در بسیاری از مشاغل گفت و گو مستقیم و غیرمستقیم با دیگران یک اصل مهم و حیاتی است که بدون آن نمی توان کاری از پیش برد.

توانایی برقراری ارتباط با مردم و صحبت کردن اگرچه تا اندکی در وجود همه انسان ها هست، اما برای هرکاری بایستی آموزش های خاص خود را دریافت کنیم تا بتوانیم در فعالیت های کاری موفق باشیم.

**کلمات و جملات ابزار کار شما هستند
مدرس فنون سخنرانی و کنفرانس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به این که کلمات و جملات شما تعیین کننده و تبیین کننده اندیشه و اهداف هستند افزود: هر جمله و یا حتی کلمه، مانند یک ابزار در کار شما ایفای نقش می کند.

مهدی رحیمی بیان داشت: باید بدانید که چگونه و چه موقع و کجا از این ابزار که بی نهایت است، استفاده کنید.

اما اگر این ابزار نابجا به کار برده شود نه تنها سودی نخواهد داشت ، بلکه به شما و موقعیت تان آسیب خواهد رساند.

**هیچ کسی از ابتدا سخنران بزرگ نبوده است!
وی در ادامه افزود: خوب سخن گفتن یک هنر است اما یادگیری آن بسیار ساده است، ساده تر از آنچه شما تصور می کنید. هیچ سخنران بزرگ از بدو تولد سخنران نبوده و تنها و تنها با تمرین روش های سخن گفتن، پیشرفت کرده و به جایگاه خوبی رسیده است.

رحیمی گفت:علاقه مندان به حضور در این عرصه باید بدون داشتن ترس و هرگونه افکار منفی، با یادگیری و تمرین برای رسیدن به مهارت سخنگویی تلاش کنند.

***سخنرانی، آنقدرها هم سخت نیست!
وی در ادامه گفت: همه انسان های سالم پتانسیل سخنگو شدن را دارند. همان طور که در زندگی روزمره مان با اعضای خانواده، دوستان، همکاران، همکلاسی ها به راحتی صحبت می کنیم، پس در فضایی حرفه ای تر هم می توان سخن گفت و افکار خود را در اختیار دیگران گذاشت.

رحیمی خاطر نشان کرد: دیل کارنگی که از او به عنوان پدر فن سخنرانی نوین یاد می شود در کتاب آیین سخنرانی خود بارها به این نکته اشاره داشته که هر انسانی در ابتدای سخنرانی خود دچار استرس و دستپاچگی می شود که طبیعی است. حتی بهترین ها هم روز اول سخنرانی را بسیار سخت گذراندند ولی به مرور به کیفیت کار آن ها افزوده شد.

**در اکثر مشاغل لزوم داشتن مهارت سخن گفتن احساس می شود
وی افزود: در اکثر مشاغل، کم و بیش شما ناگزیر به ارتباط با مردم و صحبت کردن هستید. چه در سطح مدیریتی و کلان جامعه و چه در مشاغل خرد شما بایستی بتوانید با دیگران به گفت و گو و مذاکره بنشینید و برای رسیدن به اهداف مثبت شغلی تان نظر دیگران را جلب کنید.

وی بیان داشت: سخن گفتن ، هم یک مهارت عمومی است و هم یک تکنیک تخصصی. در برخی اوقات ممکن است شما برای پیشبرد کارتان نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر و دقیق تری داشته باشید. به فرض مثال فراتر از زبان مادری خود رفته و زبان خارجی بیاموزید تا از این طریق فعالیت خود را ادامه دهید.

این مدرس گفت: در کل سخنرانی و کنفرانس ، شامل نکات کلی و جزیی بسیاری است که آموزش آن در پیشرفت درسی و شغلی هر انسانی می تواند سهم عمده ای داشته باشد و علاقه مندان بایستی به خوبی این نکات را فرا گیرند تا از این مهارت مفید و ضروری بتوانند حداکثر بهره را ببرند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد