درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16253صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 18 فروردین 1394 - 21:08
فراخوان مشارکت و همکاری در پروژه "مستندنگاری و تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران"
مستندنگاری، تهیه مجموعه اسناد و مدارکی است که سیر تکوین و تحقق یک فعالیت از شروع تا خاتمه آن و چگونگی بهره‌برداری و نگهداری را، با تحلیل و ارزیابی مربوط نشان می‌دهد. مستندنگاری شامل فرآیند شناسایی، جمع‌آوری و ارائه اطلاعاتی است که دارای ارزش تاریخی برای یک مجموعه است و می‌تواند تحولاتی را نشان دهد
  

فراخوان مشارکت و همکاری در پروژه "مستندنگاری و تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران"

 

سرآغاز

سرآغاز، آن است که نخستین گام‌ها را به حرکت درمی‌آورد و سرآغاز ما در این طرح، روایت قرن ها ارتباطات در این سرزمین، بر بنیاد مهر و دوستی بود. بنیادی که همچنان پابرجاست، خواه در غبار روزمرگی پنهان شده و خواه بر زیر فشار دنیای مدرن، به تنگنا آمده باشد. سرآغاز، برایمان اشارتِ انبوهی از سخنان بود، که در پس ده‌ها سال تلاش و دانش و پشتکار نام‌هایی شریف و استوار، هنوز آنطور که بایسته و شایسته است، ثبت نشده و مکتوب نگشته‌اند، و ادامه‌ همین مسیر، فراموشی ریشه‌های یک دانش را در این سرزمین در پی دارد.

 

«روابط عمومی»، نشان از نام‌هایی برخود دارد که هر یک، برای افتخار و بالیدن یک ملت بر آنها کافی است و جفاست بر آیندگان، اگر هم‌اکنون، شانه به شانه یکدیگر، برای ثبت تاریخ این دانش، و راهِ پرمخاطره، نایستیم و راهی را که در نزدیک به هفت دهه از تاریخ معاصر ایران طی شده و به دست ما رسیده است، ثبت نکرده و تاریخ آن را به درستی روایت نکنیم.


مرجعی برای «تاریخ شفاهی و مستندنگاری روابط عمومی ایران»، که ادای دین کند بر آنچه در کلام و قلم بزرگان نامدار این عرصه است و باقی مانده، که اگر درنگ کنیم، این نیز از مقابل دیدگان مان محو خواهد شد و مرجعی ارزشمند، از اطلاعاتی که در میان انبوهی از مکتوباتی پنهان است که حاصل قرن ها پرچمداری و استیلای سرزمین ایران بر مفاهیم و روش‌های ارتباطات است. بر تک تک ماست، که آنچه این مردان و زنان با پشتکار و دانش مثال‌زدنی در حوزه‌ روابط عمومی و نهادینه کردن آن در این کشور، بخصوص در دهه‌های اخیر، به انجام رسانده اند، با همان توان، ادامه داده و روایتی از این جهدها و نوآوری‌ها را، به قلم تاریخ بنشانیم.


در این پروژه، محور فعالیت‌ها نه صرفاً بر تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی است، و نه صرفاً بر گردآوری مستندات و پژوهش در منابع مکتوب و موجود. روایت حقیقی، از میان خطوط بیرون استخراج خواهد شد و مجری این طرح، با چنین بینشی فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

 

روش‌شناسی

آنطور که آمد، روش پژوهشی زیربنایی ما در این پروژه، اتکا به روش‌های «تاریخ شفاهی» و استفاده از «فرایند‌های مستندنگاری» است. در «تاریخ شفاهی»، در خصوص موضوع پژوهش مصاحبه‌های بسیاری را به صورتی روشمند و ساختاری انجام می‌دهیم و از درون این مصاحبه‌ها، روایتی منسجم از تاریخ و فرایند پیشرفت آن موضوع شکل می‌گیرد. در این حوزه، با دو عنصر اصلی مواجه هستیم: «مصاحبه‌کننده» و «مصاحبه‌شونده».

 

رویداد         مصاحبه شونده         مصاحبه‌کننده         ثبت تاریخی


حافظه‌ انسانی محور این روش است و تنها با روش‌های دقیق و علمی است که می‌توان این حافظه را، بویژه در مواجهه با چهره‌های کلیدی و عناصر مؤثر در تحولات یک موضوع اعم از افراد دانشگاهی، انجمن‌های شکل‌ گرفته، مدیران ارشد سازمان‌ها و مؤسسات و ...، در راستای ثبت دقیق وقایع بکار گرفت.


مستندنگاری، تهیه مجموعه اسناد و مدارکی است که سیر تکوین و تحقق یک فعالیت از شروع تا خاتمه آن و چگونگی بهره‌برداری و نگهداری را، با تحلیل و ارزیابی مربوط نشان می‌دهد. مستندنگاری شامل فرآیند شناسایی، جمع‌آوری و ارائه اطلاعاتی است که دارای ارزش تاریخی برای یک مجموعه است و می‌تواند تحولاتی را نشان دهد که برآمده از مدتها تلاش و کوشش و صرف زمان و دانشی بسیار بوده است. امروزه از مستندنگاری به عنوان کلید مدیریت دانش و راهکاری برای در اختیار قراردادن سوابق سازمانی به ذی‌نفعان یاد می‌شود.

  

محورهای پروژه

·   پژوهش در تاریخ روابط عمومی در ایران؛ از دوران باستان تا دوره‌ معاصر

·    بررسی و گردآوری مستندات در تاریخ روابط عمومی ایران

·    تحولات در ماهیت و کارکرد روابط عمومی در طول تاریخ ایران

·    پژوهش در موضوعات محوری روابط عمومی و فرایند ظهور آنها در ایران

·    روابط عمومی در دوره اسلامی

·    روابط عمومی در ایران باستان

·    روابط عمومی، نهادهای اجتماعی و تحولات آن در دوره‌های متفاوت تاریخی از هخامنشیان به این سو

·    نهادهای تأثیرگذار در روابط عمومی در دوره جدید؛ از مشروطه به این سو

·    نقش شرکت نفت در تحولات تاریخی و موضوعی روابط عمومی

·    نقش سازمان ها در تحولات تاریخی روابط عمومی

·    روابط عمومی و انقلاب اسلامی

·    روابط عمومی و دفاع مقدس

·    روابط عمومی در دوره‌های متفاوت بعد از انقلاب اسلامی


·    تاریخ شفاهی روابط عمومی معاصر (ثبت و ضبط آنچه ناگفته، در حال فراموشی است)

·    ثبت تاریخ شفاهی چهره‌های شاخص روابط عمومی در ایران

·    تاریخ شفاهی روابط عمومی سازمانی و سازمان‌ها

·    روابط عمومی و مدیریت؛ پیش و پس از انقلاب

·    مدیران روابط عمومی، مدیران و روابط عمومی

·    تاریخ شفاهی چهره‌های دانشگاهی، رشته‌های مرتبط، شکل‌گیری ادبیات روابط عمومی

·

·    فرایند تحولات روابط عمومی

·    انجمن‌های روابط عمومی و نقش آنها در توسعه آموزش‌های روابط عمومی

·    انواع روابط عمومی

·                        روابط عمومی الکترونیک

·                        روابط عمومی دولتی

·                        روابط عمومی سیاسی

·                        روابط عمومی بین‌المللی

·                        روابط عمومی بحران

·                        روابط عمومی مالی و غیره

·    انتشارات روابط عمومی

·    تدوین و تألیف تاریخ روابط عمومی ایران و تحولات موجود در آن با توجه به مستندات و انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در این حوزه

·  شکل‌گیری روابط عمومی در دانشگاه ها

·    بررسی تاریخ و تحولات رشته‌های مرتبط با روابط عمومی در دانشگاه ها در دوره‌های مختلف

·    شکل‌گیری رشته روابط عمومی قبل و بعد از انقلاب

·    رشته‌های مختلف و مرتبط با روابط عمومی

·    ارتباط انجمن‌های روابط عمومی و دانشگاه‌ها

·    تاریخ شفاهی روابط عمومی و دانشگاه

 

·  روابط عمومی در سازمان‌ها

·     سازمان‌های شاخص در حوزه‌، روابط عمومی در دوره‌های مختلف

·     مدیران برجسته در حوزه، روابط عمومی

·     توسعه روابط عمومی در سازمان‌ها پس از انقلاب

·     همکاری سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و انجمن‌های روابط عمومی

·     آموزش در سازمان‌ها و نتایج آن در توسعه سازمانی

·     روابط عمومی و مدیریت

·

برآنیم تا به یاری خداوند چنین کنیم:

    قدردانی و زنده‌ نگه داشتن نام اساتید و آغازگران بزرگوار رشته روابط عمومی ایران

    ثبت خاطرات و ناگفته‌های چهره‌های شاخص
    نشان روابط عمومی‌های برتر در سازمان‌ها
    شناخت آسیب‌ها، معضلات و دشواری‌های روابط عمومی در ایران

    آسیب‌شناسی و آموزش سازمان‌ها برای گریز از آنها


 


 


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد